Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:39:27 GMT

مرکز نوآوری روستای خلاق در شیروان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۹۸۸۴

مرکز نوآوری روستای خلاق در شیروان افتتاح شد

مدیر مرکز رشد شیروان در آیین افتتاح این مرکز به خبرنگار ایرنا گفت: با راه اندازی این مرکز شرکت هایی که می توانند با حوزه فناوری مرتبط باشند، شناسایی خواهند شد.

سیدمصطفی مرتضوی با بیان اینکه هم اینک ۱۳ شرکت مرتبط با این حوزه در شیروان شناسایی شده اند، اظهار داشت: برای یکسال آینده این مرکز برنامه های ترویجی در نظر گرفته شده است که شمار این شرکت ها در حوزه کسب و کار نوین و فناورانه روستایی به ۳۰ شرکت افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ایجاد این مرکز در گستره ۸۰۰ متر مربع افزود: در دو ماه آینده در این مرکز، آزمایشگاه و کارگاه گیاهان دارویی نیز مستقر خواهد شد که از این طریق برای ۱۰۰ نفر در قالب شرکت ها و واحدهای فناورانه اشتغالزایی خواهد شد.

به گفته مرتضوی هم اینک ۳۰ واحد فناور زیر نظر مرکز رشد شیروان فعالیت دارند.

بازدید از شرکت های دانش بنیان، خط تولید شرکت دانش بنیان لارین گام، بازدید از دو آزمایشگاه کشت سلول های بنیادی و آزمایشگاه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و حضور در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با رویکرد علمی و فناوری از برنامه های سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان خراسان شمالی است.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سورنا ستاری خراسان شمالی شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان زنجان گفت: بحث تامین مالی پروژه‌های نوآورانه و مجموعه‌های دانش‌بنیان وظیفه و رسالت توسعه صندوق‌های پژوهش کشور و در رأس آن‌ها صندوق نوآوری است.

بهزاد قاسمی شامگاه روز گذشته (چهارسنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جمع فعالان بخش آی‌تی استان زنجان که در محل جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع صندوق نوآوری استان زنجان در سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های فناوری و مراکز رشد ۲۷۰ میلیارد تومان خدمات مالی ارائه داده است که حدود ۱۰۰ میلیارد تسهیلات مستقیم بوده است. 

وی تصریح کرد: از این ۱۰۰ میلیارد ۳۳ درصد سهم شرکت‌های فعال در حوزه آی‌تی بود که امسال امیدواریم با همکاری ما بین صندوق و نظام صفی یارانه‌ای این عدد را قابل توجه کنیم.

او با اشاره به برنامه‌ها این حوزه، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال۲۷۰ میلیارد را به ۵۰۰ میلیارد برسانیم. سه منبع داریم که بتوانیم به شرکت‌های دانش‌بنیان یا عضو پارک، خدمات مالی ارائه کنیم که صندوق نوآوری و شکوفایی در راس آن‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی