Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده گفت: اجرای سد سنگی ملاتی حوزه سد ملاصدرا با اعتباری بیش از ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی تامین آغاز شده است.

اکبر رحیمی حقیقی، مساحت حوزه آبخیز این بند خاکی را هزار و ۸۹۲ هکتار اعلام و تصریح کرد: حجم عملیات در این طرح شامل ۳ هزار و ۶۰۰ متر مکعب عملیات خاکی، ۲ هزار و ۶۰۵ متر مکعب سنگ و سیمان و ۲۰۵ متر مکعب عملیات خشکه چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سازه دارای ۶ متر ارتفاع مفید با دهانه سریز ۲۰ متر و طول ۶۰ متر است.

حقیقی اظهار داشت: این سد با هدف کنترل سیلاب و رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه آبخوان و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، چاه‌ها، قنات‌ها و تامین آب شرب روستا‌های اطراف آن اجرا می‌شود و نقش موثری در جلوگیری از خسارت‌های احتمالی بویژه ورود سیلاب‌های فصلی به روستا‌های فتح آباد و زمین‌های باغی و کشاورزی پایین دست این حوزه دارد.

وی با اشاره به جذب به موقع اعتبارات اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی این طرح تا ۳ ماه آینده به پایان و به بهره برداری کامل خواهد رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده تصریح کرد: با تکمیل این طرح علاوه بر اشتغالزایی ۲۰ نفر بطور مستقیم، ۱۰۰ خانوار روستایی و عشایری نیز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
انتهای پیام/م

عملیات اجرایی بند سنگی ملاتی حوزه سد ملاصدرا در آباده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد

ایسنا/آذربایجان شرقی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برای بازدید از پروژه‌های راه آذربایجان شرقی و افتتاح واحدهای طرح نهضت ملی مسکن وارد تبریز شد.

بذرپاش در این سفر تعداد ۸۴۰۴ واحد مسکونی را در آذربایجان شرقی افتتاح کرده و عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، افتتاح پارک ۳.۵ هکتاری بازآفرینی شهری در تبریز، آغاز عملیات احداث ۴ مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع در شهر جدید سهند، آغاز عملیات اجرایی شهرک مسکونی ۱۵۲ هکتاری آذران آذرشهر، آغاز عملیات آماده سازی اولین دهکده شهری استان در سراب به تعداد ۱۴۰۰ قطعه تفکیکی مسکونی و بهره برداری از معابر خاکی آسفالت ریزی شده بازآفرینی شهری اهر به طول ۲۱ کیلومتر از جمله برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی است.

گفتنی است؛ پروژه‌های مرتبط در برخی از شهرستان‌های استان نیز با حضور معاونان وزیر به بهره برداری می‌رسد و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از سرریز شدن سد سنگی ملاتی پس از بارش باران
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • سر ریز شدن بند سنگی ملاتی در آبیز
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر