Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@21:07:58 GMT

۵۵ درصد واحدهای روستایی مقاوم سازی شده است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۴۱۳۵

۵۵ درصد واحدهای روستایی مقاوم سازی شده است

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فاروج گفت: در قالب تسهیلات بهسازی مسکن روستایی، درصد مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاهای شهرستان به عدد ۵۵ رسیده است.

«محمدیار فرهادی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از فاروج گفت: از  9 هزار و 909 واحد روستایی بر اساس سرشماری سال 92 تاکنون پنج هزارو 500واحد مسکونی در شهرستان بهسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فاروج​ از ابلاغ اعتبارات بهسازی مسکن روستایی در شهرستان خبرداد و گفت: سهم شهرستان در مرحله اول این طرح، 120 فقره با باز پرداخت 15 ساله و سود مشارکت پنج درصد و به صورت ضمانت زنجیره ای بوده که تاکنون  30 نفر برای عقد قرار داد به بانک های عامل معرفی شده اند.

 

وی گفت: با توجه به افزایش نزدیک به دو برابری تسهیلات مسکن روستایی نسبت به سال گذشته  با ابلاغ 400  میلیون ریال روند بهسازی در این بخش سرعت می یابد.

 

وی گفت: سهمیه تسهیلات سال گذشته این بخش شهرستان، 313 فقره  وام 250 میلیون ریالی بود که به همین تعداد متقاضی به بانک های عامل معرفی شد اما  فقط  238 فقره آن جذب شد.

 

فرهادی، علت اختلاف  بین معرفی شدگان و اعتبارات جذب شده را افزایش قیمت مصالح برشمرد و گفت: در همان زمان زمزمه افزایش تسهیلات بهسازی مسکن روستایی تا سقف 400 میلیون ریال هم به گوش رسید که منجر به انصراف بخشی از متقاضیان برای استفاده از تسهیلات بیشتر شد.

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله اعرافی بیرجند اعرافی مقام معظم رهبری خراسان جنوبي اردبیل مسکن روزنامه نماز جمعه اعطای تسهیلات مسکن روستایی بهسازی مسکن روستایی شهرستان فاروج مسکن روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم