Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:36:58 GMT

قطعه یک آزادراه تهران – شمال به زودی افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۴۴۱۳

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور آخرین وضعیت هفت پروژه اولویت‌دار آزادراهی را تشریح و اعلام کرد که این هفت پروژه به طول ۵۸۶ کیلومتر تا پایان سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید و قطعه یک آزادراه تهران - شمال نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی -  در حاشیه بازدید از آزادراه همت - کرج که با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی انجام شد، با اشاره به این‌که طی سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، هفت آزادراه بزرگ کشور بهره‌برداری خواهد شد، اظهار کرد: با افتتاح این هفت آزادراه، در مجموع ۵۸۶ کیلومتر آزادراه افتتاح خواهد شد که به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار آزادراهی کشور به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ضمن اعلام اینکه قطعه یک آزادراه تهران - شمال به زودی افتتاح می‌شود، افزود: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران نیز به عنوان شاه‌راهی ۱۵۸ کیلومتری با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و ترافیک را از آبیک به چرمشهر متصل خواهد کرد. در حال حاضر عملیات بسیار سنگینی در این آزادراه در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: افتتاح آزادراه‌های اطراف تهران و البرز با هدف بازکردن گره ترافیکی فعلی و بهبود وضعیت انتقال ترافیک مدنظر قرار گرفته است.

خادمی با اشاره به آزادراه همت – کرج به عنوان سومین آزادراه مورد نظر بیان کرد: این آزادراه ۱۴.۶ کیلومتر طول دارد و آزادراه بعدی نیز کنارگذر شرقی اصفهان است که تا پایان سال جاری به طول ۶۳ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: دیگر آزادراه اولویت‌دار آزادراه اراک – خرم‌آباد است که به طول ۶۷ کیلومتر مدنظر قرار گرفته و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اجرایی آن در حال پیشبرد است. آزادراه بعدی ارومیه – تبریز است که این آزادراه آماده بوده و تا یک ماه آینده به طول ۳۳ کیلومتر قطعه چهار آن به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان این‌که آزادراه اصفهان – شیراز به عنوان طولانی‌ترین آزادراه مربوطه بین هفت پروژه آزادراهی اولویت‌دار کشور بیان کرد: طول این آزادراه ۲۲۴ کیلومتر است که از ایزدخواست به شیراز متصل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ۱۱۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی تا دو سال آینده در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: با افتتاح هفت پروژه اولویت‌دار آزادراهی ۵۸۶ کیلومتری ۲۶ درصد طول آزادراهی کشور اضافه می‌شود که اعتبار آن رقمی معادل ۸۱۰۰ میلیارد تومان است و باید بدانیم که ۱۷ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز هزینه روی زمین داریم.

خادمی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز فعلی برای آزادراه مذکور رقمی معادل ۳۴۰۰ میلیارد تومان است که ۱۴۰۰ میلیارد آن توسط دولت و ۲۰۰۰ میلیارد آن توسط بخش خصوصی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از آزادراه‌های همت – کرج و تهران – شمال خاطر نشان کرد: خوشبختانه بلافاصله پس از بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه شاهد ابلاغ هزینه‌های مورد نیاز بودیم و امیدوار هستیم این دو پروژه در موعد زمان‌بندی شده افتتاح شوند.

وی با اشاره به این‌که آزادراه همت – کرج ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طی سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد اعلام کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۳ آغاز شده است و قطعه اول آن معادل ۵.۵ کیلومتر زیربار است. همچنین قطعه دوم این پروژه به طول ۴.۵ کیلومتر در راه احداث بوده و قطعه سوم نیز جاده موجب اتصال جاده چالوس به کرج خواهد شد.

خادمی ادامه داد: ۱۵ درصد باقی‌مانده از پروژه مذکور تاسیسات و روسازی است که انتظار داریم ظرف مدت سه ماه به بهره‌برداری برسد. همچنین ۲۵ میلیارد تومان معارض در این پروژه وجود دارد که باید پرداخت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزادراه همت کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد/ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال

به گزارش صدای ایران از ایسنا، سرهنگ سیاوش محبی درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر در اکثر جاده‌های مواصلاتی کشور تردد جریان دارد فقط در استان کرمان یک محور اصلی راور-دیروک به دلیل بارش شدید باران مسدود شده اند. همچنین ده محور غیرشریانی نیز در سایر استان‌هایی که باران شدیدی را داشتند؛ مسدود است؛ اما همکاران ما و عوامل راهداری در تلاشتند این مسیر‌ها هرچه زودتر بازگشایی شوند.

وی با اشاره به تعطیلی روز‌های اخیر و سفر عده زیادی از مردم به استان‌های زیارتی و سیاحتی مانند شمال کشور، افزود: با توجه به تموم شدن تعطیلات، امروز پیش بینی می‌کنیم ترافیک پرحجمی را در اکثر جاده‌های کشور خواهیم داشت.

جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد

جانشین پلیس راه کشور ادامه داد: در محور‌های پرتردد مخصوصا استان‌های شمالی کشور، محدودیت‌هایی در نظر گرفته‌ایم که شرایط مدیریت شود. از ساعت ۹:۳۰ امروز در محور جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال از مرزن آباد به سمت تهران مسیر یک طرفه خواهد بود تا بار ترافیکی تخلیه شود و این محدودیت‌ها فعلا ادامه خواهد داشت. 

محبی گفت: در محور هراز، با توجه به حجم ترافیک از شمال به جنوب محدودیت یک طرفه شدن اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی افزود: بر اساس هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی کشور، از امروز تا هجدهم اردیبهشت، اکثر جاده‌های کور شرایط مناسبی برای سفر ندارند و سطح آنها لغزنده است؛ بنابراین از رانندگان درخواست می‌کنیم سرعت مجاز را رعایت کنند.

ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال

جانشین پلیس راه کشور با اشاره به ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال ادامه داد: در آزادراه تهران-شمال شب گذشته از ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه، چند مورد ریزش سنگ داشتیم و تا ساعت ۵ صبح امروز، جنوب به شمال این محور مسدود بود، اما در حال حاضر مسیر باز است. 

محبی گفت: پلیس با آمادگی کامل در محور‌ها حضور دارد؛ اما از رانندگان درخواست می‌کنیم پس از هر دو ساعت رانندگی، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی افزود: هموطنان در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند با شماره ۱۲۰ پلیس راهور تماس بگیرند. همچنین رانندگان قبل از شروع سفر می‌توانند آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را از طریق شماره تلفن ۱۴۱ راهداری مطلع شوند.


دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد/ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  •  بزودی؛ افتتاح قطعه سوم کمربندی نسیم شمال
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟