Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتدپرس به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی گزارش داده که چند هواپیمای جنگی روسی، امروز سه‌شنبه اول مرداد ماه، در مرزهای شرقی آن کشور حریم هوایی را نقض کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، سئول نیز جنگنده‌های خود را به منطقه فرستاده و آنها به سوی «هواپیماهای روسی» تیر اخطار شلیک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری کره جنوبی، یونهاپ، اما به نقل از ستاد مشترک ارتش آن کشور می‌گوید یک بمب‌افکن روسی دو بار حریم هوایی را نقض کرده‌ است که سه دقیقه طول کشیده و با واکنش نیروی هوایی کره روبه‌رو شده‌ است.

به گفته سئول، هواپیماهای نظامی چین نیز روز سه‌شنبه وارد حریم دفاع هوایی کره جنوبی شدند. جزئیات بیشتری در این مورد هنوز ارائه نشده‌ است.

خبرگزاری دولتی کره جنوبی یادآوری کرده است بسیار به‌ ندرت پیش می‌آید که خبری در مورد نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های روسی منتشر شود، هر چند آن‌ها گاه وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی کره شده‌اند.

حریم یا منطقه شناسایی دفاع هوایی منطقه‌ای دربرگیرنده مرزهای خشکی و / یا مناطق دیگر در دریا است؛ کشورها بر پایه امنیت و منافع ملی خود بر پروازهای غیرنظامی در آن نظارت می‌کنند و با حریم هوایی کشورها فرق دارد. نزدیک به ۲۰ کشور، از جمله کره جنوبی، برای خود حریم دفاع هوایی تعریف کرده‌اند.

روسیه هنوز واکنشی به وقایع و بیانیه وزارت دفاع و ستاد مشترک کره جنوبی نشان نداده‌ است.

کد خبر 4673950 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: کره جنوبی روسیه جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد؛ جواد منصوری با اشاره به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در این راستا در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، تعیین حد حریم و بستر انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها با همکاری متولیان امر، دیواره ساحلی احداث شده است، اضافه کرد: رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد مربوط به ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان یزد از مردم استان خواست در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 6093292

دیگر خبرها

  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • بهره‌برداری از دو طرح آبی در تابستان/از ماهیت سدچمشیر دفاع میکنیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها