Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@00:01:56 GMT

نهضت مهارت‌افزایی در کردستان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۶۱۶۹

نهضت مهارت‌افزایی در کردستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان از راه‌اندازی نهضت مهارت‌افزایی خبر داد و گفت: تلاش می‌شود با مهارت‌آموزی علاوه بر کاهش بزه‌های اجتماعی، بستر ایجاد مشاغل مهارت‌محور را فراهم کرد. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سیدجمیل احمدی صبح امروز در آئین رونمایی از ارزشیابی مهارتی با طرح الگوی سنجش عملکردی پروژه‌محور با اشاره به اینکه پروژه مرکز سنجش مهارت فنی‌وحرفه‌ای، مرکزی است که در منطقه غرب، کشور و خارج از کشور خدمات ارائه می‌دهد، اظهار داشت: در قالب این طرح آزمون‌های پروژه‌محور در کردستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همسایگی با کشور عراق این ظرفیت را ایجاد کرده که بتوان خدمات بین‌المللی را نیز در این مرکز ارائه داد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان با بیان اینکه نهضت مهارت‌افزایی در سازمان فنی‌وحرفه‌ای آغاز شده است، گفت: تلاش می‌شود با مهارت‌آموزی علاوه بر کاهش بزه‌های اجتماعی، بستر ایجاد مشاغل مهارت‌محور را فراهم کرد.

وی با اشاره به حکمرانی محلی، تصریح کرد: این امر سبب تنفیذ اختیار به استان‌ها می‌شود و حکمرانی محلی این اختیار را به مدیران استانی می‌دهد که به تناسب موقعیت، ظرفیت و تناسب هر استان نسبت به پیشبرد اهداف سازمان تلاش کنند.

حدود 200 حق التدریس جدید جذب دانشگاه فنی و حرفه ای فارس می‌شوددارندگان مدارک فنی و حرفه ای در استان مرکزی تسهیلات و مجوز صنفی دریافت می‌کنند70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران جذب بازار کار می‌شوند

احمدی با ذکر اینکه در خصوص اجرای هرچه بهتر طرح پروژه محور کارگاه‌هایی در استان برگزار و دوره‌های آموزشی ارائه شد، ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت نیروی کار و پتانسیل‌های خاص در استان کردستان، پروژه‌های مرکز فنی‌وحرفه‌ای بر صنعت ساختمان معطوف شده است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه بر اساس ابزار و زیرساخت‌ها محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش یکی از زیرساخت‌های توسعه‌ای است که خوشبختانه این اتفاق در کشور و استان کردستان آغاز شده است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان از رونمایی پروژه‌های مهارت‌محور خبر داد و گفت: در این آزمون‌ها بحث تئوری مورد تأکید نیست و فرد به‌صورت عملی و تخصصی مورد آزمون قرار می‌گیرد.

وی دیگر حوزه توسعه یافته استان کردستان را مقوله آی‌تی دانست و تصریح کرد: 12 درصد صادرات گیم کشور از استان کردستان بوده و این امر حاوی پیامی است که اعلام می‌دارد این ظرفیت در استان کردستان وجود دارد.

احمدی فناوری اطلاعات، طرح تکاپو و طراحی و دوخت را دیگر فرصت‌های پروژه‌محور استان کردستان دانست و یادآور شد: در این مقوله‌ها نیز آزمون‌هایی طراحی و برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن

R7848/P1361/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان

گردنه تته در محور استان کرمانشاه به کردستان که ۲۱ کیلومتر طول دارد و از اوایل فصل زمستان سال گذشته به دلیل بارش برف و احتمال ریزش بهمن مسدود شده بود.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان