Web Analytics Made Easy - Statcounter

محبت جمالی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهر سرپل ذهاب کار ساخت و تعمیر بیش از ۱۷ هزار واحد تعمیری و تخریبی به اتمام رسیده و بهره برداری از آنها صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: تعداد دیگری از واحدهای مسکونی با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: با وجود اتمام کار بازسازی بسیاری از واحدهای آسیب‌ دیده شهر، اما باز هم کمپ‌های اسکان موقت در چند نقطه مختلف از سطح شهر با تمامی امکانات فعال بوده و مردم کانکس نشین در آن سکونت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی نیا اذعان داشت: معابر عمومی، اماکن تفریحی و بسیاری از فضاهای سبز سطح شهر در روزهای پس از زلزله به کمپ‌های اسکان موقت تبدیل شد که با گذشت نزدیک به ۲ سال از زلزله بیشتر این اماکن با توجه به مطالبه عمومی مردم و برنامه ریزی مسئولان استانی و شهرستانی و مشارکت مردم با اخطار قبلی شهرداری و آماده کردن وسایل حمل و نقل رایگان و برنامه ریزی برای جانمایی آنها در کمپ‌های اسکان موقت موجود پاکسازی شده و برای استفاده عموم مردم توسط شهرداری بازسازی شده است.
فرماندار سرپل ذهاب گفت: تیم مشترک ساماندهی کمپ‌های اسکان موقت با مدیریت شهرداری هیچ وقت با استفاده از زور و تطمیع هیچ خانواده‌ای را مجبور به جمع کردن کانکس خود نکرده و کسانی که واحدهای آنها هنوز تکمیل نشده می‌توانند همچنان در کانکس زندگی کرده و کانکس خود را برای جانمایی مناسب به مکانی غیرعمومی و یا در کنار واحد نیمه کاره خود انتقال داده و از خدمات رایگان حمل و نقل و آب و برق استفاده کنند.
جمالی نیا افزود: یکی از مکان‌های عمومی که باید طبق برنامه مسئولان استانی و شهرستانی از کانکس‌های اسکان موقت پاکسازی شود مجموعه فضای سبز کنار میدان بار است که ساکنان آن با توجه به اخطارهای مکرر شهرداری و تبلیغات انجام گرفته و اطلاع رسانی از طریق نصب بنر به آن بی توجه بوده و از جابجایی کانکس خود از آن مکان عمومی برای استفاده مردم خودداری کرده بودند که تیم مشترک ساماندهی شهرستان با حکم قضائی برای قطع برق و آب این محل ورود کرده ولی با اعتراض اهالی مواجه شدند.
وی اظهار داشت: با درخواست مهلت ساکنان کانکس‌های اسکان موقت در این محل موافقت به عمل آمد تا در فرصت مناسب کانکس‌های خود را جمع‌آوری و آن را به مکانی غیرعمومی جابجا نمایند.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

۳۰۱۲/‏۷۳۹۹/‏۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب بازسازی منازل مسکونی زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرتیپ پاسدار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از ابتدای حادثه سیل اخیر در منطقه سیستان و بلوچستان اقدامات و خدمات موثری را به مردم این منطقه ارایه نموده و در ادامه این خدمات جریانی جهادی امروز محموله‌ای بزرگ شامل آرد، موادغذایی از قبیل برنج، روغن، انواع کنسروجات، ماکارانی، آب معدنی، رب و همچنین البسه ورزشی برای کودکان و نیز لوازم التحریر مدرسه بین مردم مناطق سیل زده در حال توزیع می‌باشد.


فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون کمک‌های نیروی زمینی سپاه مبالغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده که در مناطق سیل زده جنوب استان توزیع شده است.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: نیرو‌های امدادی این قرارگاه به صورت مداوم و شبانه روزی در مناطق سیل زده حضور دارند و به انجام ماموریت‌های امداد و نجات می‌پردازند.


سرتیپ پاسدار مرتضوی تأکید کرد این کمک‌ها تا زمانی که نیاز مردم منطقه باشد، در کنار سایر خدمات جهادی و امدادرسانی سپاه ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از آغاز سیل در استان سیستان و بلوچستان همواره در کنار مردم این خطه بوده و به کمک‌های خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • آب گرفتگی معابر عمومی در روستای منصوریه دستگردان