Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:39:59 GMT

۳۵ درصد از گندم زمین‌های کشاورزی سلطانیه برداشت شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۷۸۷۹

۳۵ درصد از گندم زمین‌های کشاورزی سلطانیه برداشت شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سلطانیه  روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: عمده‌ترین خرید مرکز و ذخیره سازی محصول گندم مربوط به سیلوی ولایت سلطانیه است که از زمان آغاز برداشت تا کنون سه هزار و ۲۲۰ تن ذخیره سازی انجام شده است.

پیمان حائری افزود: مبالغ گندم خریداری شده از کشاورزان توسط سامانه ای یکپارچه پرداخت می‌شود که این مطالبات تا روز ۱۷ تیر امسال پرداخت شده است و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: خروج گندم این شهرستان به مناطق مختلف استان با نظارت نیروی انتظامی انجام می‌شود اما ارسال آن به استان‌های دیگر ممنوع و تخلف محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم افزایش نخواهد یافت گفت: شماری از کشاورزان مقداری از گندم مازاد بر نیاز خود را به امید افزایش قیمت این محصول راهبردی انبار کرده اند، این در حالی است که در صورت بروز چنین امری، افزایش قیمت برای همه گندمکارانی درکشور شامل می‌شود که محصول خود را تحویل دولت داده باشند.

حائری پیش بینی کرد، خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان که از ۱۸ تیر امسال آغاز شده است تا ۲۰ روز آینده ادامه داشته باشد.

وی اظهار داشت: دولت امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را ۱۷ هزار ریال اعلام کرد که نسبت به سال قبل افزایش دارد و بانک کشاورزی متولی پرداخت بهای گندمکاران است.

به گفته حائری، ۲۱ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان سلطانیه به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان ۱۷ هزار هکتار دیم و چهار هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر نیز آبی است.

ارقام متعدد گندم در شهرستان سلطانیه کشت می‌شود، اما پیشگام عمده‌ترین رقم در گندم آبی و در دیم نیز رقم آذر ۲ و سرداری است.
 سطح زیر کشت مصحولات در سلطانیه ۳۵ هزار هکتار است که از این میزان ۲۱ هزار هکتار به گندم و مابقی به دیگر محصولات کشاورزی اختصاص دارد.
شهرستان سلطانیه با ۲ بخش و ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.

۹۶۴۶ /۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت گندم کشاورزی خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از گندمزارهای مناطق گرمسیری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله چاله امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۴۲۹ هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱.۱ میلیون تن گندم در استان تولید و بیش از ۸۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شود.

وی افزود: امسال ۴۰ هزار هکتار از گندم کشت شده در مزارع استان، گندم دوروم بوده که پیش‌بینی می‌شود ۱۳۵ هزار تن از محصول تولیدی استان گندم دوروم که گندم مورد نیاز کارخانجات ماکارونی است، باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به فعال‌شدن ۷۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه، گفت: کار برداشت گندم در استان توسط ۱۵۰۰ دستگاه کمباین انجام خواهد شد که ۸۰۰ کمباین آن بومی استان است.

وی گفت: تا این لحظه قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم محصول ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و نرخ خرید تضمینی گندم دوروم هم ۱۸ هزار تومان است.

چاله چاله افزود: برداشت گندم از گندمزارهای استان کرمانشاه از امروز (یازدهم اردیبهشت) در مناطق گرمسیر استان در شهرستان قصرشیرین شروع شده و تا حدود شهریور ماه در مناطق سردسیر استان در شهرستان سنقروکلیایی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 749512

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید