Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@15:12:51 GMT

بازداشت به علت انتشار عکس‌ خصوصی در اینستاگرام

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۰۰۵۷

بازداشت به علت انتشار عکس‌ خصوصی در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا مرکز استان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و مطالب غیرواقعی علیه وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پرونده‌ای تشکیل و با تلاش ماموران، مجرم سایبری دستگیر شد.

سرهنگ حسین صادقی روز سه شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت گفته‌های شاکی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ارائه مستندات توسط شاکی و بررسی‌های اولیه و اقدام‌های تخصصی توسط تیم کارشناسان پلیس فتا، بیان کرد: متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی، اقدام به انتشار مطالب کذب کرده بود که سبب هتک حیثیت شاکی و موجب تشویش اذهان عمومی شد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ادامه داد: ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده، متهم را شناسایی و در نهایت با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری به مقام هایت ذی‌صلاح قانونی تحویل شد.

وی ابراز داشت: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات جمع‌آوری شده توسط کارشناسان مبارزه با جرایم سایبری به صراحت به جرم اعتراف و علت ارتکاب عمل مجرمانه‌اش را اختلافات شخصی با شاکی پرونده عنوان کرد.

صادقی، با اشاره به جرم بودن انتشار تصاویر خصوصی کاربران در فضای مجازی، اضافه کرد: کاربران فضای سایبر و به خصوص خانواده‌ها باید در استفاده از این شبکه‌ها هوشیار باشند و با رعایت نکات امنیتی مانع ورود و دست‌اندازی مجرمان سایبری به حریم خصوصی خود شوند.

وی خاطرنشان کرد: اخلال‌گران امنیت سایبری، افرادی هستند که به صورت مخفیانه، از اطلاعات شخصی دیگران از قبیل فیلم و عکس سو استفاده می‌کنند و با ابزار‌های مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی موجب از بین رفتن حقوق شهروندی، هتک حیثیت و به خطر افتادن امنیت شهروندان می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان یادآور شد: پلیس فتا با مجرمان فضای مجازی برخوردی قاطع و قانونی دارد و هموطنان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درباره استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کابران در فضای مجازی در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه می‌توانند با مراجعه به سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری از طریق پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir شکایت خود را ارائه دهند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سمنان اینستاگرام بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا یعقوبی، بیان اینکه به درخواست پلیس فتای شهرستان زرند در خصوص انتشار محتوای مجرمانه و تصاویر نامتعارف در فضای مجازی، دستور مسدود سازی پنچ صفحه مجازی صادر و گردانندگان آنها تحت تعقیب کیفری قرار گرفته‌اند گفت: ایجاد بستری امن و سالم در فضای مجازی از اولویت‌های دستگاه قضائی است.

وی با اشاره به اینکه رصد و پایش فضای مجازی به طور مستمر از طریق پلیس امنیت اخلاقی شهرستان و دیگر نهادهای امنیتی انجام می‌شود افزود: با دریافت گزارش فعالیت غیر اخلاقی پنج صفحه که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ترویج رفتارهای خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین جوانان می‌کردند، بلافاصله صاحبان این صفحات برای پاسخگویی به دادسرای زرند احضار شدند.

وی تصریح کرد: با تشکیل پرونده قضائی و احضار متهمین، ضمن تفهیم اتهام، قرار تأمین متناسب برای متهمین صادر و با صدور قرار نظارت قضائی، از فعالیت این صفحات با لحاظ مقررات قانونی جلوگیری به عمل آمده تا روند رسیدگی قانونی به جرایم ارتکابی ادامه یابد.

کد خبر 6088351

دیگر خبرها

  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری