Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ عضو فقهای شورای نگهبان گفت: در مورد آهنگ‌های غنا در صدا و سیما به طور مستمر و هر هفته تذکر می‌دهیم.

آیت الله محمدمهدی شب زنده دار، روز سه شنبه در آیین معرفی درسنامه غناء و موسیقی متن درس خارج فقه مکاسب محرّمه رهبر معظم انقلاب در مرکز تخصصی فقهی ولی امر قم، تاکید کرد: غنا و موسیقی حرام و شبهه‌ناک موجب قساوت قلب می‌شود و گوش دادن به موسیقی حرام لذت مناجات با خدا را از انسان می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخشی از موسیقی‌های پخش شده از صدا و سیما به طور قطع حرام هستند، گفت: از منظر دیدگاه فقهی رهبر معظم انقلاب بخشی از این آهنگ‌های پخش شده در صدا و سیما غنا است.

وی، علم فقه را بسیار ارزشمند دانست و گفت: طلاب علوم دینی توفیق آشنایی با فقه اهل بیت (ع) را دارند که باید در این مسیر ضمن استمرار به علم آموزش و تفقه در این علوم، باید در عمل به این معارف و نشر این علوم اهتمام ویژه داشته باشند.

آیت الله شب زنده دار، با بیان اینکه کتاب‌های فقهی که با اخلاص نوشته شده اند، دارای آثار بسیار معنوی هستند، ادامه داد: طلاب علوم دینی باید همواره ارتباط با فقه و مطالب فقهی را مورد توجه قرار داده و علاوه بر مسائل پایه به یک موضوع به صورت تخصصی وارد شوند.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با وجود کثرت بسیار زیاد مشغله کاری، هیچگاه درس خارج خود را تعطیل نکردند که این اهتمام به تحصیل و نشر معارف دینی در تمام شرایط، الگویی برای تمام طلبه هاست.

وی با توصیه به طلاب برای توجه به خودسازی و ارتقای صفای باطنی گفت: وقتی طلبه‌ای به لباس روحانیت مزین می‌شود، باید حرمت این لباس را حفظ کنند چرا که روحانیون الگوهای عملی مردم هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به روایتی پیرامون اهمیت کسب علم و نشر معارف اهل بیت (ع) گفت: تمرکز بر درس آموزی، تفکر در علوم، حفظ کردن مطالب علمی، عمل به آموخته‌ها و در نهایت نشر معارف الهی گام‌های مهم تحصیل علوم دینی است.

آیت الله شب زنده دار، اظهار داشت: بیان مطالب علمی و اعتقادی در قالب شعر و همچنین تدوین مطالب مختصر از علوم مختلف و حفظ خلاصه این علوم از جمله تجربه‌های حوزه‌های علمیه و از سنت‌های کهن حوزه علمیه برای حفظ و انتشار معارف الهی است که متأسفانه این سنت در حال فراموشی است.

وی با بیان اینکه حفظ اشعار اعتقادی پیرامون مباحث دینی متأسفانه به ضد ارزش تبدیل شده است گفت: حفظ مطالب اعتقادی و دینی در قالب شعر امکان آموزش به کودکان و نوجوانان و همچنین ثبت بلند مدت این معارف در حافظه را فراهم می‌کند که در نظام آموزش فعلی حوزه این موضوعات در حال تبدیل به ضد ارزش و فراموشی است.

عضو فقهای شورای نگهبان، توجه به آموزش حفظ قرآن به کودکان و نوجوانان مستعد را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: حفظ قرآن در کودکی بسیار ساده است و اثرگذاری و ماندگاری بیشتری نیز در حافظه دارد که باید شناسایی کودکان مستعد در این زمینه مورد تاکید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در درس خارج فقه خود همواره بر علاقه خود به حفظ کامل قرآن اشاره می کنند ، گفت: معظم له بسیار به متن قرآن مسلط هستند و ایشان پس از رسیدن به مقام رهبری موفق به حفظ ۱۲ جز از قرآن شده اند.

کتاب «غنا»، متن کامل ۷۶ جلسه‌ی درس خارج فقه مکاسب محرّمه مقام معظم رهبری  در موضوع غناء و موسیقی است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال رهبر معظم انقلاب شورای نگهبان صداوسیما آیت الله شب زنده دار موسیقی حرام قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود