Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات اروپایی واکنش‌های همراه با نگرانی و دلسردی را به روی کار آمدن "بوریس جانسون" به عنوان نخست وزیر انگلیس و چشم انداز غیر قابل پیش بینی برگزیت تحت نخست وزیری او نشان دادند. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امروز (سه شنبه) بوریس جانسون وزیر خارجه پیشین انگلیس رهبر حزب محافظه‌ کار بریتانیا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از انتخاب به عنوان رهبر جدید حزب حاکم، به عنوان نخست وزیر انگلیس آغاز به کار خواهد کرد.

وی جانشین ترزا می شده است که پیش از این به‌علت مخالفت پارلمان با توافق برگزیت با اتحادیه اروپا از این سمت کناره‌گیری کرده است.

انتخاب جانسون به عنوان نخست وزیری انگلیس آن هم در شرایطی که این کشور در اوج هرج و مرج و ناآرامی ها درباره مسئله برگزیت قرار دارد با واکنش های توام با نگرانی و دلسردی  برخی مقامات اروپایی همراه بوده است.

جانسون که پیش از این وزیر خارجه کابینه ترزا می بوده است، سال گذشته به‌علت اختلاف بر سر طرح‌های برگزیت از سمتش استعفا کرد.

وی باید مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا را متقاعد کند تا مذاکرات مجددی را بر سر برگزیت آغاز کنند. نگرانی‌های مربوط به برگزیت تاکنون فشارهای اقتصادی و مالی زیادی را بر انگلیس وارد کرده است.

تنها توافق موجود بین دولت لندن و بروکسل تاکنون 3 بار توسط پارلمان انگلیس رد شده، و جانسون بارها اعلام کرده است که برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا کاملاً آماده است.

رئیس جمهور آمریکا جزو اولین کسانی بود که به عهده داری ریاست حزب محافظه کار توسط بوریس جانسون واکنش نشان  و آن را عالی دانست.

جانسون بلافاصله بعد از مشخص شدن نتیجه رای گیری مجددا بر موضع خود مبنی بر اینکه تا 31 اکتبر کشورش را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد تاکید کرد.

"یان کلود یونکر"، رئیس فعلی کمیسیون اروپایی هم به جانسون انتخابش به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس را تبریک گفته و یک سخنگوی وی در بروکسل اعلام کرد که می خواهد با نخست وزیر آینده انگلیس به خوبی همکاری کند.

"میشل بارنیر"، مذاکره کننده ارشد برگزیت در اتحادیه اروپا هم در واکنش به انتخاب جانسون مجددا این مسئله را آشکار کرد که اتحادیه اروپا درخواست مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت از طرف جانسون را رد می کند. وی در این باره گفت که ما خوشحال می شویم که با جانسون بعد از عهده داری مسئولیتش به صورت سازنده همکاری کنیم تا بتوانیم تصویب توافق برگزیت را تسهیل کرده و یک خروج منظم را تضمین کنیم. به اعتقاد بارنیر تنها تغییرات در بیانیه سیاسی درباره روابط آینده دو طرف امکان پذیر است.

وعده جانسون برای عملی کردن برگزیت تا پایان اکتبرتونی بلر: برگزاری همه پرسی دوم برگزیت محتمل ترین سناریو تحت نخست وزیری جانسون استسیاستمدار کهنه‌کار انگلیسی: هرج و مرجی وحشتناک تر از برگزیت را تجربه نکرده‌امنامزد نخست وزیری انگلیس: توافق تجاری می‌تواند بن بست برگزیت را از بین ببرد

"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه هم به بوریس جانسون تبریک گفته و تاکید کرد که او می خواهد به زودی مذاکراتی را با این سیاستمدار حزب محافظه کار تنظیم کرده آن همم به محض اینکه وی مسئولیت نخست وزیری را عهده دار شد. ماکرون همچنین از ترزا می و خدماتش قدر دانی کرده و گفت: وی در کار خود برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شجاعت و عزت زیادی از خود نشان داد.

"اورزو لا فون در لاین"، رئیس آینده کمیسیون اروپایی درباره همکاری های سازنده با حانسون ابراز امیدواری کرده و تاکید کرد که ما باید بسیاری مسائل دشوار و مورد اختلاف را با هم کنار بگذاریم. وی افزود: ما در برابر دوران پر چالشی قرار داریم. فون در لاین که در دیدار با امانوئل ماکرون سخن می گفت درباره مناسبات کاری خوب با جانسون ابراز امیدواری کرد.

"جرمی کوربین"، رئیس حزب مخالف کارگر انگلیس هم در واکنش به انتخاب جانسون به عنوان نخست وزیر آِینده این کشور خواستار برگزاری انتخابات مجدد شده و گفت: جانسون توسط کم تر از 100 هزار نفر از اعضای حزب محافظه کار حمایت شده و این کشور را پشت خود ندارد. به گفته وی یک برگزیت بدون توافق که جانسون آن را رد نمی کند باعث از بین رفتن مشاغل زیاد شده و هزینه بالای دارد.  به گفته کوربین مردم کشور ما باید در یک انتخابات پارلمانی تصمیم بگیرند که چه کسی باید نخست وزیر کشورشان شود.

صادق خان، شهردار لندن از حزب کارگر هم در واکنش به انتخاب جانسون گفت که من هرگز به این روند خاتمه نمی دهم که نظر خود را درباره تهدیدهای فاجعه بار برگزیت بگویم.

از دید موسسه نظر سنجی مودیز نیز عهده داری نخست وزیر انگلیس توسط جانسون خطر خروج بدون توافق را افزایش داده است.

فراکسیون حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" هم انتخاب بوریس جانسون را به وی تبریک گفته و یکی از سران این حزب اظهار داشت که عدم آمادگی اتحادیه اروپا برای توافق منجر به این شده است که حالا احتمال یک برگزیت بدون توافق افزایش یابد.

رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان هم درباره انتخاب جانسون ابراز نگرانی کرده و در پیامی توئیتری نوشت: انگلیس تحت نخست وزیری بوریس جانسون متاسفانه قابل پیش بینی تر و منطقی تر نشده بلکه عکس آن اتفاق می افتد و بخش بعدی تراژدی اتفاق خواهد افتاد.

ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس هم به جانشین خود تبریک گفته و تاکید کرد که ما باید حالا با هم همکاری کنیم تا یک برگزیت را که برای تمام انگلیس کارآمد است و جرمی کوربین را از دولت دور نگه می دارد کامل کنیم.

"کاترینا بارلی"، معاون رئیس پارلمان اروپا هم با توجه به روی کار آمدن جانسون به عنوان رئیس جدید حزب محافظه کار، مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد کرده و در پیامی توئیتری غیر قابل پیش بینی بودن جانسون را هم زمان یک خطر و شانس ارزیابی کرده و تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید حالا این مسئله را آشکار کند که با جانسون توافق برگزیت از نو تنظیم نخواهد شد.   

معاون رئیس فراکسیون احزاب متحد مسیحی آلمان هم مذاکرات مجدد درباره برگزیت را رد کرده و در عین حال تصریح کرد که باید از یک خروج نامنظم این کشور از اتحادیه اروپا جلوگیری شود. به گفته وی موضع شرکای اروپایی انگلیس در این باره واضح بوده و هست و تغییری در آن نمی تواند وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا

باشگاه بارسلونا باید امیدوار باشد قهرمان جدید بوندس‌لیگا، از رسیدن به فینال رقابت‌های لیگ اروپا باز بماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بارسلونا اگرچه در این فصل لالیگا دست از قهرمانی شسته، اما یکی از مهمترین اهدافش را که کسب سهمیه لیگ قهرمانان بوده، محقق کرده است. با این وجود برنامه‌های تیم ژاوی هرناندس برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان ممکن است دستخوش تغییراتی شود که دیگر به خودش و جایگاهی که در پایان فصل در جدول لالیگا خواهد داشت، وابسته نیست.

افزایش تعداد تیم‌ها در نسخه جدید لیگ قهرمانان اروپا از 26 به 32 تیم، سبب ایجاد تغییراتی در شیوه چیدمان تیم‌ها در مرحله گروهی شده است که براساس آن در حال حاضر بارسلونا در گلدان یک یعنی جزو سرگروه‌ها قرار دارد، اما ماندن کاتالان‌ها در این جایگاه قطعی نیست و نتایج بازی‌های باقیمانده از رقابت‌های اروپایی فصل جاری می‌تواند آن را تغییر دهد.

پیروزی بارسلونا برابر والنسیا با هت‌تریک لواندوفسکی

 

مهمترین و احتمالاً بدترین اتفاقی که ممکن است برای شاگردان ژاوی هرناندس رخ دهد، قهرمانی بایرلورکوزن در رقابت‌های لیگ اروپای فصل جاری است، اما نه فقط قهرمانی بلکه نباختن این تیم در 90 دقیقه معمول فینال لیگ اروپا نیز به ضرر بارسلونا تمام می‌شود. قهرمان جدید بوندس‌لیگا که در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا رم را در ایتالیا با نتیجه 2 بر صفر شکست داد، در صورت یکسره کردن نماینده سری A در بازی برگشت و صعود به فینال، در رده‌بندی باشگاهی یوفا در فصل 24-2023 با بارسلونا برابر خواهد شد.

از این رو پیروزی یا حتی تساوی در 90 دقیقه فینال لیگ اروپا امتیازات، نماینده آلمان را افزایش می‌دهد و موجب سبقت گرفتن آن از بارسلونا و جابه‌جایی آن از جمع سرگروه‌ها به گلدان تیم‌های دوم خواهد شد که این اتفاق به طور بالقوه قرعه‌ای دشوارتر را پیش روی ژاوی و مردانش قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • وضعیت سهمیه‌های اروپایی لیگ برتر؛ منچستریونایتد و چلسی چه سرنوشتی دارند؟
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • رده‌بندی جدید لیگ‌های اروپایی؛ سری آ پس از 17 سال در بین دو لیگ برتر اروپا!
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون