Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@01:29:22 GMT

باید از جایگاه مرجعیت در جامعه صیانت کرد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۴۷۴۳

باید از جایگاه مرجعیت در جامعه صیانت کرد

«حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی»، با بیان اینکه جایگاه علم و علماء در قرآن و روایات اهل بیت (ع) بسیار ویژه است، گفت: جایگاه مرجعیت در جامعه بالاست که باید از آن صیانت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله سید محمد شاهرودی مرجع تقلید فقید شیعیان امروز (دوشنبه ۳۱ مرداد) با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان بندرماهشهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجج اسلام غبیشاوی امام جمعه بندرماهشهر، حسینی امام جمعه هندیجان، هاشمی امام جمعه شهر چمران و خوش بین مدیر حوزه علمیه بندرماهشهر، سردار بادین فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه، شهردار و اعضای شورای شهر بندرماهشهر، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بندرماهشهر، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف در این مراسم حضور داشتند.

 

«حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی»، در این مراسم با بیان اینکه جایگاه علم و علماء در قرآن و روایات اهل بیت (ع) بسیار ویژه است، اظهار کرد: جایگاه مرجعیت در جامعه بالاست که باید از آن صیانت کرد، ارتحال عالم مصیبت جبران ناپذیر است و باید قدردان آنها باشیم.

 

امام جمعه بندرماهشهر، با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) درباره ارزش و اهمیت علم در اسلام، افزود: علم سبب همه خیرها و جهل سبب همه جهل ها می شود، امیر المومنین (ع) فرمود علم بالاترین شرف و گمشده مومن است و امام صادق(ع) فرمودند علماء مانع فریب مومنین توسط شیاطین می شوند.

 

وی مرحوم آیت الله شاهرودی را مصداق روایت النظر فی وجه العالم عبادة دانست و  با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرجع عالیقدر، عنوان کرد: ایشان بسیار ساده زیست بودند و اهل دنیا نبودند و این موضوع باید الگوی طلاب و روحانیون باشد.

 

حجت الاسلام غبیشاوی، ابراز کرد: مراسم تشییع آیت الله شاهرودی بسیار باشکوه برگزار شد و جمعیت بسیار زیادی در این مراسم حضور داشتند و با عزت و احترام ایشان را تشییع کردند.

 

وی در پایان با اشاره به خصوصیات علمی آیت الله شاهرودی خاطر نشان کرد: این مرجع بزرگ جهان تشیع در سن ۳۹ سالگی تدریس خارج را در نجف آغاز کرد و افتخاری برای حوزه های علمیه بود.

 

آیت‌الله العظمی سید محمد شاهرودی مرجع بزرگ جهان تشیع متولد سال ۱۳۰۴ در نجف و فرزند مرجع عالیقدر جهان تشیع مرحوم آیت‌الله العظمی سید محمود شاهرودی بود که روز (شنبه ۱۶ تیر) به دلیل بیماری در بیمارستانی در تهران و در سن ۹۴ سالگی دارفانی را وداع گفت.

 

این مرجع بزرگ و جلیل‌القدر صاحب تألیفاتی چون توضیح مناسک حج، دروس فی احکام النساء و ذخیره المؤمنین لیوم الدین،استفتائات به زبان عربی و فارسی، احکام مغتربین (مسائل شرعی ساکنین غرب) مناسک اردو بود که به خاطر استعداد و ذکاوت فوق‌العاده‌ای که داشت در سن ۳۹ سالگی درس خارج فقه و اصول را در نجف تدریس می‌کرد.

 

یکی از اقدامات عظیم بیت آیت‌الله‌ شاهرودی سنت پیاده‌روی کربلاست و این بیت معظم از بنیان‌گذاران این حرکت عظیم مردمی هستند و آیت‌الله‌ العظمی سید محمود شاهرودی مرجع بزرگ جهان تشیع از مؤسسین این اقدام است و فرزند برومند ایشان آیت‌الله‌ سید محمد شاهرودی این حرکت را ادامه داد و تثبیت این پیاده‌روی مرهون بیت آیت‌الله‌ شاهرودی است.

 

پایان پیام/662

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي اردبیل معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده کانون های مساجد فضای مجازی خسارت سیل اوقات فراغت بندرماهشهر مرجع تقلید آیت الله شاهرودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۴۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

به گزارش قدس آنلاین،‌ سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت روز کارگر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. همچنین معاونین و مدیران کل این وزارتخانه در محل میزهای خدمت پاسخگوی نمازگزاران محترم هستند.

مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند عبارتند از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات مردمی قوه قضائیه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شهرداری تهران و فرمانداری تهران.

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم، کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» نوشته سعید ابوالقاضی معرفی می‌شود. این کتاب که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است، گلچینی از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره ارزش و جایگاه معلمین، جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در معلمان، علم و اهمیت علم‌آموزی، لزوم خودباوری در دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، فرهنگ و تهاجم فرهنگی است.

در بخشی از کتاب، موضوعاتی پیرامون جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر، سند تحول آموزش و پرورش و برخی نمودارهای مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش نیز گنجانده شده است. علاقمندان می‌توانند کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» را با ۳۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران، تهیه نمایند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • نوسازی مرجعیت
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید