Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- سفیر اتحادیه اروپا در روسیه در مصاحبه ای گفت: در حال رایزنی برای تسهیل مبادله نفت از طریق اینستکس هستیم.

«مارکوس ادرر» (Markus Ederer) سفیر اتحادیه اروپا در روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: وقتی درباره «اینستکس» (ساز کار مبادلات تجاری اروپا با ایران) صحبت می‌کنیم، باید بحث را با تحولات سیاسی جاری درباره برجام آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۸ جولای برای اولین بار از زمانی اجرایی شدن برجام تأیید کرد که ایران در حال غنی‌سازی اورانیوم به فراتر از ۳.۶۷ درصد است.

سفیر اتحادیه اروپا در روسیه در این خصوص ادامه داد: اتحادیه اروپا درباره این تحول بسیار نگران بوده و از ایران خواسته است تا از برداشتن گام‌های بیشتری که می‌تواند به تضعیف برجام منجر شود، خودداری کند.

وی در خصوص تعلل و انفعال اروپائی ها در قبال «اینستکس» اضافه کرد: ۳ کشور بنیانگذار اینستکس اعلام کرده‌اند- و من نیز معتقدم بخش ی از بیانیه‌ای است که آنها در ژانویه سال جاری میلادی صادر کردند- که این ابزار در مراحل اولیه برای مبادلات قانونی مربوط به دارو، کالاهای پزشکی و کالاهای کشاورزی-غذایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

«مارکوس ادرر» ادامه داد: پس از آخرین دیدار وزرای خارجه ۲۸ کشور اتحادیه اروپا در ۱۵ جولای، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرده که سهام داران در حال رایزنی در خصوص تسهیل مبادلات سایر کالاها از جمله نفت (از طریق اینستکس) هستند.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی از ایران دفاع کردنند و اظهار داشتند: این مکان لکه‌ای ننگ بر انسانیت است! - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا گفت: در تحریم‌ها علیه سوریه و ایران دست داشته‌اید، تحریم‌هایی که سالانه ده‌ها هزار نفر را می‌کشد، در حالی که کت و شلوار پوشیده‌اید با رای‌های خود مردم را محکوم به مرگ می‌کنید، برای توجیه اعمال خود آشکارا دروغ می‌گویید؛ کارهای شرورانه‌ای که برای شما ساده است.

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا نیز اظهار کرد: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید