Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی، با بیان اینکه نماز جمعه سنگ بنای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است، گفت: ائمه جمعه نقش مهمی در آرامش مردم و کشور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی»، امروز (سه شنبه ۱ مرداد) در نشست هماهنگی برگزاری آئین چهلمین سالگرد اقامه اولین نماز جمعه کشور در ۵ مرداد ۵۸، که در سالن الغدیر فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، بر اهمیت نماز جمعه به عنوان سنگ بنای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: برپایی نماز جمعه با پیشنهاد مرحوم آیت الله طالقانی به امام راحل (ره) و سپس تنفیذ مسئولیت برگزاری آن از سوی امام (ره) به آیت الله طالقانی در شرایطی صورت پذیرفت که پیش از آن و در رژیم طاغوت علما و روحانیون برای حضور در امور سیاسی و حاکمیتی منع بودند و این اولین باری بود که مردم به فرامین علما و روحانیون در تریبون نماز جمعه گوش می دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار ویژه آبادان، اضافه کرد: پس از این بود که نماز جمعه سنگ بنای حفظ و تداوم انقلاب و حراست و نگهبانی از ارزش‌های انقلاب و امام خمینی (ره) لقب گرفت.

 

وی به نقش تریبون‌های نمازجمعه اشاره کرد و گفت: نقش برپایی نمازجمعه در زمان جنگ تحمیلی بر هیچکس پوشیده نیست، بسیاری از رزمندگان از طریق حضور در نماز جمعه و در معیت و با راهنمایی امامان جمعه وارد جبهه شدند، بسیاری از ائمه جمعه نیز در همین کارزار دفاع مقدس و صیانت از انقلاب اسلامی در جبهه ها شهید و یا ترور شدند.

 

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی بسیاری از بدخواهان سعی کردند که نقش روحانیت را در ارتباط معنوی با مردم کمرنگ کنند و هنجارها و ارزش‌های اسلامی در حال نابودی بود که با برگزاری نماز جمعه بعد از انقلاب حیات و جان تازه ای در کالبد روحانیت جامعه ایجاد شد تا هر هفته با دعوت مردم و به خصوص نسل جوان به تقوای الهی ارزش‌ها و آموزه های اسلامی را اشاعه دهند.

 

موسوی، در جریان قرار دادن مردم در خصوص مسائل روز را از دیگر کارکردهای نماز جمعه بر شمرد و بیان کرد: مردم ما تا قبل از انقلاب اسلامی تا این حد سیاسی نبودند، اما امروز افراد چه با سواد و چه کم سواد قدرت تحلیل مسائل روز را دارند و حضور در تصمیم گیری های مهم مثل انتخابات، راهپیمایی ها و دیگر اجتماعات سیاسی و مذهبی نشأت گرفته از تاثیر نماز جمعه است.

 

وی از روحانیت به عنوان پناهگاه مظلومان و محرومان یاد کرد و اذعان داشت: ائمه جمعه نقش مهمی در آرامش مردم و کشور و در جهت دلسوزی و نه تحریک سعی در یاری رساندن به قوای سه گانه دولت و کل نظام جمهوری اسلامی دارند، حمایت از روحانیون حمایت از نظام است و یکی از مهمترین راه های حفظ مملکت و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی حضور موثر در نماز جمعه است.

 

فرماندار ویژه آبادان، با تاکید به حضور پر رنگ تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی در صفوف نماز جمعه دستورات لازم را در راستای هر چه بهتر برگزار کردن آئین چهلمین سالگرد اولین اقامه نماز جمعه کشور به دستگاه‌های متولی شهرستان ابلاغ کرد.

 

گفتنی است؛ آئین چهلمین سال اولین اقامه نماز جمعه کشور، قرار است جمعه، چهارم مرداد در محل مصلی نماز جمعه آبادان برگزار شود.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه خراسان جنوبي اردبیل مشهد شهرستان دزفول دزفول نماینده ولی فقیه در هرمزگان امام جمعه بندرعباس امام جمعه آبادان ائمه جمعه روحانیت نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفتگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر گفت: بخش اول سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: علیرغم برخی محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان مواجه شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

رئیسی دیدارهای صورت گرفته با مسئولان عالی پاکستان را هم عمدتاً ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و اظهار داشت: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند. همچنین در حوزه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول هدف‌گذاری شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دیدارهایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به نحوی دنبال کنند که در زمان کوتاهی به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت میان دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد. همچنین در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

رئیسی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات خوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با تکنولوژی کاملاً به‌روز و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آنها اتخاذ شد.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد، افزود: این سفر در مقطع فعلی می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل باشد.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط منطقه، تحولات اخیر و نیز مسئله غزه نَفس برگزاری این سفر چه دستاوردهایی داشت؟ گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل بود. منطقه و جهان این پیام را از این سفر دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

کد خبر 6088248

دیگر خبرها

  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • رئیسی: این سفر پیام مهمی داشت
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد