Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:37:31 GMT

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به درعا در جنوب سوریه

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۷۴۹۶

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به درعا در جنوب سوریه

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه دو هدف رژیم صهیونیستی را که از منطقه جولان اشغالی به دورترین نقطه جنوب غربی دمشق شلیک شد، رهگیری و منهدم کردند.

به گزارش ایسنا، این منبع نظامی سوری اظهار کرد، موشک‌های اسرائیلی به طور همزمان تل الاحمر در شمال شهر خان ارنبه واقع در خط تماس منطقه بین‌المللی حائل با ارتش رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را هدف گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) منطقه‌ای استراتژیک در جنوب سوریه را بمباران کرد اما سامانه‌های پدافند هوایی سوریه اهداف متخاصم را در آسمان دورترین نقطه حومه جنوب غربی دمشق در نزدیکی مثلث سوری، لبنانی با جولان اشغالی رهگیری و منهدم کردند.

به گفته شاهدان، صدای انفجارهای مهیب در بخش اشغالی جولان همزمان با عملیات رهگیری سامانه‌های پدافند هوایی سوریه در شمال القنیطره شنیده شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، حمله خصمانه رژیم صهیونیستی حدود ساعت یک و نیم بامداد به یک مرکز بازرسی نظامی در منطقه استراتژیک تل الحاره در حومه شمال غربی درعا در هم‌جواری جولان اشغالی رخ داد که تنها خسارات مالی برجای گذاشت.

طبق گفته منابع اطلاعاتی غرب، تل الحاره مدت‌های طولانی محل استقرار نیروهای روسی بود اما گروه‌های هم‌پیمان ارتش سوریه بعدها در آنجا مستقر شدند.

تل الحاره یکی از مهمترین مناطق استراتژیک در مرزهای اداری بین سه استان ریف دمشق، درعا و القنیطره محسوب می‌شود که به "مثلث مرگ" معروف است و نیروهای ارتش سوریه از یک سال قبل بر آنجا تسلط دارند.

این دومین حمله رژیم صهیونیستی به تل الحاره است. در حمله اول نیز یکی از مواضع ارتش سوریه در ۱۱ ژوئن هدف گرفته شد.

از سوی دیگر، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه ادعا کرد، فرودگاه دمشق، فرودگاه بیروت، بندر بیروت و گذرگاه المصنع اهداف ما هستند زیرا ایران از آنها برای انتقال سلاح به حزب‌الله لبنان استفاده می‌کند.

وی در توییت‌هایی مدعی شد، از بندر بیروت به عنوان محور دریایی انتقال سلاح استفاده می‌شود و از فرودگاه بیروت نیز به عنوان مسیری هوایی، در حالی که در کنار فرودگاه تاسیساتی وجود دارند که موشک‌ها را تبدیل به موشک‌های نقطه زن می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش سوریه رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

رژیم صهیونیستی شهرک‌های «مارون الرأس»، «یارون» و اطراف شهرک «حولا» در جنوب لبنان هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، مناطق غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حمله‌های شبانه ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است 
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم