Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:41:39 GMT

۲ زن زندانی در ارومیه پس از ۱۵ سال قصاص شدند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۹۰۹۰

۲ زن زندانی در ارومیه پس از ۱۵ سال قصاص شدند

مصطفی حبیبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: / آ. ر/ و / ن. و / بە اتهام قتل عمد در یک پروندە مشترک بازداشت و هر ۲ بە قصاص محکوم شدە بودند.

وی ادامه داد: طبق گزارش رسیدە / آ. ر/ بە اتهام قتل همسرش و /ن. و/ بە اتهام مشارکت در قتل از ١٥ سال پیش در زندان محبوس بودند.

وی بیان کرد: با وجود پیگیری و تلاش مردمی، شوراهای حل اختلاف و ستاد دیه خانواده مقتول اصرار بر اجرای حکم قصاص را داشتند که این حکم اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصاص یکی از احکام کیفری در اسلام است که قرآن آن را مایه حیات جامعه می‌داند؛ تشریع حکم قصاص برای جلوگیری از انتقام‌های کور و دور از عدالت و جلوگیری از جرات یافتن جنایت‌کاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان وضع شده است؛ البته در آموزه‌های اسلامی توصیه زیادی به عفو و گذشت نیز وجود دارد.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ایرنا ارومیه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول

احلام البشیر به اتهام"اقدام به قتل عمد"، "تخریب اتحاد و یکپارچگی حکومت" و "قتل عمد" ۶ نفر به ۱۷۹۴ سال زندان محکوم شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دادستانی استانبول حکم "احلام البشیر" که در سال 2022 با بمبگذاری در میدان تقسیم استانبول باعث کشته شدن 6 نفر و مجروح شدن 99 نفر دیگر شد را صادر کرد.

بر اساس این حکم، البشیر به اتهام "تخریب اتحاد و یکپارچگی حکومت" و "قتل عمد" 6 نفر به 7 بار حبس ابد محکوم شد.

وی همچنین به اتهام "اقدام به قتل عمد"،"پیدا کردن بدون اجازه مواد خطرناک" در مجموع به 1794 سال زندان و 22 هزار لیره جزای نقدی محکوم شد.

یکشنبه بیست‌ودوم آبان ماه برابر با سیزدهم نوامبر 2022_ انفجاری منطقه تقسیم واقع در مرکز شهر استانبول ترکیه را لرزاند که به کشته و زخمی شدن شماری منجر شد.

رجب طیب اردوغان این انفجار را «حمله‌ای شرورانه» خواند و آن را محکوم کرد. وی شمار کشته شدگان را دست کم 6 نفر و شمار زخمی‌ها را 53 نفر اعلام کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد که شواهد نشان می‌دهد که این انفجار تروریستی بوده و یک زن در آن نقش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار| دو نفر از پای چوبه دار به زندان برگشتند و سه نفر دیگر...
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • تونل فراری که زندانی ها را مستقیم به مقر پلیس برد! | تصاویر
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • اتهام جالب به آرتتا: موهایت رنگ است!