Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری اصفهان در آیین افتتاح اداره پذیرش، تشخیص و طبقه بندی زندان مرکزی، بهره برداری از این واحد را در راستای اجرای یکی از بند‌های دستورالعمل جدید رئیس قوه قضاییه مبنی بر حفظ کرامت متهمین و نیز زندانیان عنوان کرد. تاریخ انتشار: 10:50 - 02 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۵۸۲۹ به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آیین افتتاح اداره پذیرش، تشخیص و طبقه بندی زندان مرکزی اصفهان با حضور رییس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز  و تنی چند از مسئولان و خیران استانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان اصفهان در مراسم افتتاح اداره پذیرش، تشخیص و طبقه بندی زندان مرکزی اصفهان گفت: بهره برداری از این واحد در راستای اجرای یکی از بند‌های دستورالعمل جدید رئیس قوه قضاییه مبنی بر حفظ کرامت متهمین و نیز زندانیان است که اولاً کسانی که به لحاظ عجز از تودیع وثیقه یا معرفی کفیل به زندان معرفی می‌شوند و معمولاً ظرف چند روز موفق به اجرای قرار می‌شوند داخل در بند‌های زندان نشوند، ضمن اینکه در این مدت غربالگری پزشکی نیز روی آنان انجام می‌پذیرد.

رییس کل دادگستری استان همچنین در بازدید از بخش‌های مختلف زندان مرکزی اصفهان بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات خوب و همت بلند مسئولان زندان و همراهی خیران استانی بنیاد تعاون زندانیان استان گام‌های بلند و مؤثری در راستای حرفه آموزی و اشتغالزایی زندانیان در قالب راه اندازی کارگاه‌های متعدد تولیدی و صنعتی برداشته و بخش گسترده‌ای از مددجویان را در این کارگاه‌ها بکارگیری نموده است.

وی افزود: هدف و سیاست اصلی از زندان و زندانبانی، اصلاح و تربیت زندانیان است به گونه‌ای که مقدمات بازگشت شرافتمندانه آنانبه جامعه به درستی محقق شود و اقدام خوب زندان مرکزی اصفهان در این راستا ستودنی است.

حبیبی خاطرنشان ساخت: علی رغم تمامی این اقدامات هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و آن این است که حتی یک زندانی هم نباید در زندان بیکار تحمل حبس نماید، چرا که این امر مسایل و مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی مسؤولان در حمایت زندانیان پس از خروج از زندان نیز عنوان کرد: اصلاح و تربیت زندانیان اگر با حمایت و پذیرش جامعه پس از خروج ایشان از زندان همراه نباشد به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

حبیبی در خصوص زندانیان جرایم مالی و مهریه نیز تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر در زندان‌های اصفهان صرفاً به دلیل امتناع از پرداخت مهریه به سر می‌برند که البته اکثر قریب به اتفاق آن‌ها یا در مرخصی هستند یا به زندان‌های باز منتقل شده اند و بر اساس سیاست‌های جدید قوه قضاییه به تمامی همکاران قضایی در سراسر استان ابلاغ شده است با بررسی سریع پرونده این افراد در صورت اثبات اعسار و ناتوانی در پرداخت مهریه مقدمات آزادی ایشان فراهم گردد و در خصوص سایر جرایم مالی نیز همین رویه و سیاست در دستور کار قرار گرفته است.

شایان ذکر است رییس کل دادگستری استان در پایان انتقال زندان مرکزی اصفهان از مکان فعلی به مکان مناسب دیگر را از برنامه‌ها اعلام نمود.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری اصفهان زندان مرکزی اصفهان بنیاد تعاون زندانیان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای مرگور ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان به همراه مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی شهرستان ارومیه ضمن بازدید از مرکز مرگور به منظور رصد و پایش مزارع و بررسی وضعیت زراعی از مزارع گندم و علوفه منطقه بازدید کرد.

 دیانتی در حاشیه این دیدار تاکید کرد: علاوه بر محصول استراتژیک  گندم   محصولات دیگری مانند جو، دانه های روغنی، حبوبات، نباتات علوفه ای و گیاهان دارویی را نیز می توان با موفقیت تولید کرد که علاوه بر تامین بخشی از نیاز بهره برداران و جامعه مصرف در حفاظت از منابع تولید و پایداری آنها نقش موثری خواهند  داشت. 

وی ادامه داد: با اجرای طرح جهش در دیمزارها  اقدامات فنی  لازم در راستای کشاورزی حفاظتی ازجمله حفظ بقایا، کشت عمود بر شیب، گذر از آیش زرد به سبز و کشت مستقیم از اهداف طرح میباشد که کارشناسان محترم در مراکز جهاد کشاورزی نسبت به اجرای آنها اهتمام بیشتری باید داشته باشند.

دیانتی اضافه کرد: در طرح جهش تولید در دیم زارها علاوه بر استفاده از بذر و کود مناسب، مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی مانند مبارزه با آفات و بیماری و توجه به توصیه های مروجان کشاورزی هم از دیگر عوامل موثر در افزایش تولید گندم و سایر محصولات است.

دیانتی افزود: استفاده از تکنیک های روز دنیا برای افزایش بهره وری در اراضی دیم یکی از اهداف طرح جهش بوده و کشاورزی حفاظتی و کم خاکورزی و بی خاکورزی، استفاده از ارقام جدید و متحمل به شرایط اقلیمی و ... از جدیدترین و کارآمدترین روش های مورد استفاده در دنیاست.

در ادامه اشکان رضایی معاون فنی و اجرایی شهرستان گزارشی از اجرای طرح در شهرستان و مجیدی مسئول مرکز مرگور گزیده ای از اجرای طرح و اقدامات انجام یافته در منطقه مرگور را ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • لزوم تسریع در روند اجرای طرح‌های مجتمع فولاد بافق
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • بررسی روند اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای مرگور ارومیه
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • توقف روند گلزنی عیسی در بدترین زمان ممکن