Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجاه و دومین اجرای «اپرای حلاج» به نویسندگی، آهنگسازی و خوانندگی پرواز همای، شامگاه سه‌شنبه ۱ مردادماه در محوطه حیات هنر مجموعه فرهنگی کاخ موزه نیاوران برگزار شد. این هنرمند قصد دارد این اجرا را به مدت یک ماه در این مکان به صحنه ببرد.

پرواز همای آهنگساز، خواننده و بازیگر اپرای حلاج که در طی یک سال گذشته این اپرا را در مجموعه فرهنگی کاخ سعدآباد، تالار وحدت، سالن ایرانیان و همچنین در شهرهای تبریز، رشت و شیراز به صحنه برده بود، در اجرای شب گذشته خود تغییرات عمده‌ای در اجرا ایجاد کرده بود و این تغییرات بیشتر در بخش اجرا و فرم و حرکات سماع و نمایشی و همچنین استفاده از مدرن‌ترین سیستم تری‌دی مپینگ و ساخت و چیدمان و سکوهایی که برای مخاطبان تعبیه شده است، بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرواز همای در این اجرا داستان پیدایش، مبارزه و به سلاخی کشیدن و بردار آویختن حلاج را با همراهی گروه بزرگ بازیگران، نوازندگان و سماع گران روی صحنه برد. ترانه‌های این اپرا براساس سروده‌هایی از همای، مولانا، عطار و حافظ است و طراحی صحنه و دکور را نیز پرواز همای بر عهده داشت. این در حالی است که اجرای شب اول اپرای حلاج، به اسماعیل میرفخرایی مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های علمی رادیو و تلویزیون تقدیم شد.

علاوه بر پرواز همای و محمدحسین صفری که نقش منصور حلاج و شبلی را ایفا کردند، بازیگران دیگری از جمله بهزاد جاودان فرد، بهزاد ابراهیمی، بهادر فاضل، آصف جاودان فرد، مهرداد آبجار، حسین زیادخان پور، شهریار همای، لاله کریمی، پارمیدا تاجیک، نگار فاضل مطلق، جیران باریکانی و پروانه چراغعلی در این اجرا به ایفای نقش پرداختند. ضمن اینکه بهزاد جاودان فرد نیز طراحی حرکات را برعهده داشت.

پاشا هنجنی مایستر ارکستر و نوازنده نی، سعید فهیمی نی دوم، محمود نوذری سنتور، میلاد علیپور تار، مسلم علیپور کمانچه، فرشاد رستمی کمانچه آلتو، سعید بهرامی عود، اسفندیار شاهمیر دف، میرامیر میری دف، حمیدرضا یوسفی تمبک و جیم بی و سپیده ابراهیم نژاد سوپرانو همخوان اعضای ارکستر این اجرا را تشکیل دادند.

این اجرا به همت موسسه فرهنگی و هنری «آوای هنر» هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در مجموعه فرهنگی کاخ نیاوران برگزار می‌شود.

کد خبر 4675240 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: پرواز همای موسیقی ایرانی کنسرت نمایش کاخ نیاوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر

روستای همای علیا از توابع شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی است. در این روستا رودخانه‌ای وجود دارد که تبدیل به محلی برای تخلیه فضولات حیوانی شده و موجب آلودگی محیط زیست این منطقه شده است. علاوه بر آلودگی بوی نامطبوع آن اهالی این منطقه را آزرده خاطر کرده است. اهالی این روستا این موضوع را پیگیری کرده اند اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر در خواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید:

آب آلوده سهم اهالی سودجان شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • آرتتا در کادر فنی‌اش بهزاد غلامپور دارد! (عکس)‏
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • دور جدید اجراهای پاپ در استان خوزستان آغاز شد
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران