Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@02:25:31 GMT

لزوم اجرای شیوه‌های جدید برای ترویج فرهنگ مطالعه

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۵۲۵۱

لزوم اجرای شیوه‌های جدید برای ترویج فرهنگ مطالعه

به گزارش ایكنا از فارس، دومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فراشبند در سال ۱۳۹۸ با حضور اعضای انجمن امرو، 2 مردادماه در دفتر فرماندار برگزار شد.
صادق فروغی، فرماندار فراشبند در این نشست ضمن تشکر از ادارات و سازمان‌های مشارکت‌کننده در نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، استفاده از شیوه‌های جدید به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را بسیار مؤثر دانست و بر اجرای چنین برنامه‌هایی تاکید كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر بخواهیم فرهنگ مطالعه را در جامعه گسترش دهیم باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم و امسال علی‌رغم محدودیت‌های بودجه‌ای که با آن روبه‌رو هستیم، باز هم به دنبال این هستیم که با تخصیص اعتبار به توسعه و گسترش مراکز و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری از جمله کتابخانه‌ها کمک کنیم.
مهدی محمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فراشبند نیز به تشریح برنامه‌های ترویجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی از جمله طرح پایتخت کتاب ایران، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و همچنین جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان پرداخت و خواستار همکاری در این زمینه شد.
وی ایجاد هماهنگی و همکاری میان نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی فعال در شهرهای کوچک برای اجرای فعالیت‌های مرتبط با کتاب را بسیار مهم دانست و ادامه داد: رسیدن به عنوان شهر پایتخت کتاب ایران، مستلزم ورود همه ارگان‌ها از جمله آموزش و پرورش، سمن‌ها، مجامع و انجمن‌های خیرین، دستگاه‌های دولتی و شهری، هنرمندان و بخش خصوصی فعال در حوزه نشر و کتاب و عموم دغدغه‌مندان به توسعه فرهنگی شهرستان است که با اجرای چنین طرح‌هایی می‌توان به افزایش سرانه مطالعه و ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهرستان و مدیریت شهری کمک کرد.
محمدی، اعطای کمک قابل توجه مادی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز از جمله پیامدهای مثبت انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران دانست.
وی افزود: در همین خصوص مکاتباتی با بخشداری‌ها داشته‌ایم که به دهیاری‌ها و روسای شوراها اعلام كنند تا طرح‌ها و برنامه‌های خود را طبق زمان‌بندی به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند.
حامد جلالی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فراشبند، هم عملکرد کتابخانه‌های عمومی شهرستان را از ابتدای سال ۹۸ تشریح و به برخی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان پرداخت و خواستار ارائه راه حل برای حل مشکلات موجود توسط اعضا شد.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست مقرر شد با اطلاع‌رسانی و تبلیغات جهت حضور در جشنواره‌های پایتختی کتاب و همچنین راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان، اقدام لازم صورت گیرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي فرهنگ مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: با هدف تحقق عدالت فرهنگی و دسترسی به کتاب و کتابخانه،کتابخانه عمومی "شهدای بیوران" در روستای بیوران شهرستان سردشت افتتاح می‌شود.

خدیجه معصومی، با بیان اینکه ساختمان کتابخانه با زیربنای ۱۹۰ مترمربع در دو طبقه، توسط دهیاری روستای بیوران به اداره کل کتابخانه‌های عمومی واگذار شده و دارای بخشهای مخزن و امانت، کودک، نشریات و سالن مطالعه است،افزود: این کتابخانه روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح خواهد شد.

معصومی گفت: روستای بیوران با یکهزار و ۴۰۰ نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی شهرستان سردشت است و این کتابخانه به عنوان پایگاه فرهنگی اجتماعی به هشت روستای اطراف نیز خدمت رسانی فرهنگی خواهد داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد