Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان مشاور فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره، در واکنش به پیشنهاد لندن به کشور‌های اروپایی برای تشکیل نیرویی دریایی که وظیفه‌اش حمایت از کشتی‌های اروپایی در خلیج فارس باشد، اظهار کرد: هرگونه تغییر در وضعیت تنگه هرمز، ممکن است باب رویارویی‌های خطرناک را باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با هشدار به انگلیس افزود: پیشنهاد انگلیس برای تشکیل نیرویی اروپایی در تنگه هرمز ممکن است عواقب پیش‌بینی نشده [برای لندن] به دنبال داشته باشد. معادله ما در تنگه هرمز این است که یا همه از امنیت برخوردار باشند و نفت صادر کنند، یا هیچ‌کس.

سردار دهقان با اشاره به تنش‌زایی آمریکا در منطقه نیز بیان کرد: تحت هیچ شرایطی با ترامپ مذاکره نخواهیم کرد و تهدید به جنگ، فریب است. اگر آمریکا تصمیم به جنگ بگیرد، همه پایگاه‌ها و منافع نظامی آمریکا در منطقه هدف گرفته خواهد شد.

وزیر سابق دفاع ایران تأکید کرد: هر جنگ آمریکا علیه ما، به معنای رویارویی آن‌ها با ایران و متحدانش در کل منطقه است.

سردار دهقان ادامه داد: ابوظبی به مرکزی برای حمله آمریکا به امنیت ملی ما تبدیل شده و خودش می‌داند چه باید انجام دهد؛ امارات اشخاصی را نزد ما فرستاد که از صلح سخن می‌گفتند و دلیل این کار هم شکست مذبوحانه منطقه‌ای آنان است.

وی درباره عربستان سعودی نیز عنوان کرد: آنچه از عربستان و امارات درباره پایان دادن به جنگ یمن می‌شنویم، عقلانیتی است که علتش شکست آن‌ها در یمن است. ما برای ائتلاف سیاسی و امنیتی با همسایگان خود با هدف ایجاد ثبات آماده‌ایم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح همچنین عنوان کرد: ایران با کسی در خصوص سامانه‌های موشک خود مذاکره نمی‌کند و چنین چیزی هرگز رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی سپاه پاسداران وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد

یوری پوپوف معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • هشدار آنروا درباره عواقب هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها به رفح
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست