Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@23:55:55 GMT

برای حل مشکلات سبلان پارچه آماده‌ایم

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۶۹۴۰

برای حل مشکلات سبلان پارچه آماده‌ایم

به گزارش اقتصادآنلاین، نورمحمدی با اشاره به سابقه همکاری بانک تجارت با این واحد تولیدی گفت: این بانک در سال 1383 تسهیلات قابل توجهی را به شرکت نساجی سبلان پارچه پرداخت کرد ولی  ایفاء تعهدات از جانب شرکت مذکور در سررسیدهای مقرر صورت نگرفت و علیرغم مساعدتهای انجام شده از سوی بانک تجارت ، در نهایت باستناد وثایق اخذ شده اقدام قانونی علیه شرکت انجام شد که این اقدام در راستای رعایت حقوق سهامداران و در جهت تامین مصالح بانک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر امور حقوقی بانک تجارت افزود: به موازات اقدامات قانونی، در سال 1386 به دلیل سوء مدیریت مدیران وقت شرکت، شورای تامین استان اردبیل ، بهره برداری از کارخانه را به یکی از شرکتهای تابعه بانک واگذار کرد که در همین اثناء به دلیل صدور حکم ورشکستگی شرکت مذکور توسط شعبه 22دادگاه عمومی حقوقی تهران ، امر تصفیه به اداره امور ورشکستگی تهران ارجاع شد که متعاقبا با انعقاد قرارداد اجاره فیمابین شرکت تابعه بانک با اداره تصفیه نسبت به ادامه فعالیت کارخانه از سال 92 الی 94 مبادرت شد.

نور محمدی تصریح کرد: در سال 94 اداره تصفیه امور ورشکستگی بدون اطلاع بانک نسبت به مزایده اجاره کارخانه با اشخاص ثالث اقدام  و سپس با پلمپ کارخانه و اجاره آن به اشخاص ثالث عملاً مانع تداوم فعالیت شرکت تابعه به بانک گردید .

مدیر امور حقوقی بانک تجارت در ادامه یادآور شد: در راستای تعیین تکلیف بدهی شرکت مذکور با توجه به توافقات انجام شده با مدیر محترم اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران طی صورتجلسه مورخ 96.4.19 مبنی بر پرداخت طلب تصدیق شده تعدادی از بستانکاران شرکت سبلان پارچه توسط این بانک تاکنون اداره تصفیه امور ورشکستگی نسبت به اجرای احکام صادره و همچنین تصدیق مطالبات بانک تجارت و تعیین تکلیف بدهی شرکت به عنوان قائم مقام ورشکسته اقدامی به عمل نیاورده است. این در حالی است که آقای انور حجازی نیا به عنوان مدیر عامل شرکت سبلان پارچه علیرغم اطلاع از ورشکستگی شرکت طی سنوات گذشته با طرح دعاوی متعدد و شرکت در جلسات اداره تصفیه و مزایده اجاره کارخانه ، اخیراً نیز با طرح دعوی اعتراض ثالث به حکم ورشکستگی با قصد اطاله پرونده ، موجبات تاخیر در روند اجرایی امر تصفیه و وصول مطالبات بانک و سایر بستانکاران را فراهم نموده اند. این بانک تاکنون با تشکیل جلسات متعدد و با حضور مدیر کل محترم اداره تصفیه امور ورشکستگی ، استاندار محترم اردبیل و نمایندگان محترم استان اردبیل در بانک از موضوع تعیین تکلیف بدهی ورشکسته استقبال نموده است به نحوی که به حقوق بانک و سهامداران آن خدشه ای وارد نشود. مساعدت بانک تجارت در پرداخت تعدادی از مطالبات تصدیق شده بستانکاران ورشکسته اعلامی در لیست اداره تصفیه نمونه ای بارز از اقدامات این بانک برای تسریع تعیین تکلیف کارخانه سبلان پارچه است .

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: به‌ منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سید حجت مدنی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و ذخیره سازی در این منطقه اظهار کرد: این منطقه آمادگی کاملی در این زمینه دارد و در صورت ثبت به موقع درخواست‌ها ارسال فرآورده بدون کمبود و محدودیت به طور منظم انجام خواهد شد و همچنین با اتخاذ سیاست‌های مطلوب سوخت‌رسانی بخصوص سوخت جایگزین به نیروگاه‌ها یکی از اقدامات مطلوب این شرکت است.

وی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و میزان ذخیره‌سازی در این منطقه افزود: به منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی، گفت: منظور از مصرف بهینه کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و به همین دلیل اگر شهروندان فقط ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته باشند، برق هیچ خانه و کارخانه‌ای قطع نمی‌شود.

کد خبر 748511

دیگر خبرها

  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • بانک آمریکایی «ریپابلیک فرست» اعلام ورشکستگی کرد
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده