Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@07:41:07 GMT

تعمیرات یک سوپر نفتکش ۳۲۰ هزار تنی

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۳۲۶۳۹

تعمیرات یک سوپر نفتکش ۳۲۰ هزار تنی

مهندص صادقی با بیان اینکه تعمیر هر شناور مگا سایز در داخل کشور در حدود ۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد، گفت: ما با تعمیر موفق سوپر نفتکش دُر ثابت کردیم که کلیه شناورها در همه ابعاد در داخل کشور قابل تعمیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، مهندس « اسماعیل صادقی » در جمع خبرنگاران در خصوص تعمیر یک فروند نفتکش ۳۲۰ هزار تنی است، عنوان کرد: این بزرگترین شناوری است که در حوض تعمیرات این شیپ پارد قابل از آب گرفتن است و با پذیرش این شناور به ظرفیت نهایی حوض تعمیرات رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: سوپر نفت‌کش دُر که جهت انجام تعمیرات دوره‌ای به مجتمع ایزوایکو مراجعه کرده دارای 333 متر طول، 60 متر عرض و 30 متر و نیم ارتفاع و در تملک شرکت ملی تفت‌کش ایران است.

 

مدیرعامل شرکت عظیم گسترش هرمز با بیان اینکه امروز تمام تعمیرات شناورها در داخل کشور و به همت متخصصان داخلی انجام می‌شود گفت: تعمیرات موتورهای اصلی، رنگ و سند بلاست بدنه، تعویض نقاط آسیب‌دیده بدنه اصلی و تعمیر سیل (آب‌بند) شفت و پروانه از جمله تعمیرات اساسی  است که روی این شناور انجام شد.

 

صادقی با اشاره به سرویس تجهیزات تخصصی که برای اولین بار در کشور انجام‌شده است، افزود: سرویس PV ولوو، تنک کلینیگ ماشین و تعمیر و راه‌اندازی سیستم ICCP نیز برای نخستین بار در کشور انجام شد.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال‌زایی در کشور، اضافه کرد: تعمیرات این شناور به‌طور مستقیم برای 250  نفر و به شکل غیرمستقیم برای 500 نفر تولید شغل کرد و تداوم اینگونه تعمیرات می تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شود.

 

مدیرعامل شرکت عظیم گسترش هرمز در خصوص برنامه‌های آتی شرکت عظیم گسترش هرمز گفت: حوض ديگري هم در مجموعهي عظيم گسترش وجود دارد که از حوض تعميرات بزرگتر است و باهدف نوسازي شناورها احداثشده؛ در حال حاضر در اين حوض مشغول تعميرات ريگهاي حفاري هستيم و درصدديم تا با يک توسعه تأسيساتي اين حوض را نيز به تعميرات شناورهاي شرکت ملي نفتکش اختصاص دهيم.

 

مدیرعامل شرکت عظیم گسترش هرمز ادامه داد: امیدواریم که تا پايان سال 98 در حدود 24 کشتي را در اين شيپ يارد تعمير کنيم که از اين تعداد 12 فروند از تانکرهاي شرکت ملي نفتکش است.

 

وی در پایان با بیان اینکه تعمیر هر شناور مگا سایز در داخل کشور در حدود 2 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد، گفت: ما با تعمیر موفق  شناور دُر اثبات کردیم که کلیه شناورها در همه‌ی ابعاد در داخل کشور قابل تعمیر است.

 

گفتنی است؛ با ورود سوپر نفتکش دُر به شرکت عظيم گسترش هرمز جهت تعميرات دورهاي شرکت مجتمع کشتيسازي و فراساحل ايران ازاينجهت که تعميرات شناورهايي در اين سايز در کشور پيشازاين بيسابقه است، تاريخساز شد.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله اعرافی کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت کانون مساجد شیراز اردبیل روزنامه قم تعمیرات نخستین بار نفتکش کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی

فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف دو فروند شناور صیادی متخلف و کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های شمالی خلیج‌فارس توسط دریابانی آبادان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبرگزاری پلیس، سردار لطفعلی پاکباز اظهار کرد: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از خروج سرمایه‌های ملی و هرگونه قاچاق، مأموران پایگاه دریابانی آبادان روز گذشته موفق شدند ۲ فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق را هنگام خروج از آب‌های سرزمینی کشور متوقف کنند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از شناورهای توقیف شده ۱۰۰ هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل که با هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس در مخازن جاسازی شناور بارگیری شده کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با اشاره به دستگیری ۱۰ متهم در این رابطه خاطرنشان کرد: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

سردار پاکباز با اشاره به امنیت مطلوب آب‌های ساحلی استان خوزستان تاکید کرد: دریابانان خوزستان با هوشیاری و کنترل دقیق بر آب‌های ساحلی و سرزمینی از خروج غیرقانونی هرگونه قاچاق به خصوص سرمایه ملی سوخت جلوگیری می‌کنند.

کد خبر 748807

دیگر خبرها

  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • درآمد تعمیرات برد الکترونیکی چقدر است
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان