Web Analytics Made Easy - Statcounter

«زهرا نبی زاده» در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: چهار سال است که تیمی به عنوان نوجوانان و جوانان تشکیل شده است. پیش از این تیمی در این رده‌ها نداشتیم. روی این رده‌های سنی زیاد سرمایه گذاری نمی‌شد که وارد بزرگسالان شوند و بتوانند در مسابقات آسیایی مقام‌آوری داشته باشند. گرچه ما در مسابقات قهرمانی آسیا مدال‌ داشتیم اما نتوانستیم در سطح رقابت‌های جهانی و المپیک حاضر شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های گذشته پایه‌گذاری در سیستم دو و میدانی زنان وجود نداشت

وی افزود: یکی از دلایل حضور نداشتن ما در مسابقات جهانی و المپیک این بود که پایه‌گذاری در سیستم دو و میدانی زنان وجود نداشت. همچنین تیم‌های نوجوانان و جوانان به مدت چهار سال در دو و میدانی تشکیل شده است. علاوه بر آن ورزشکاران کشورهای دیگر از امکانات خیلی بهتری برخوردار هستند و بهترین مربیان و کلاس‌های مربیگری در اختیار آنها است. اما در ایران به دلیل محدودیت‌ها، زنان نمی‌توانند با بسیاری از مربیان مرد تمرین کنند البته اکنون وزارت ورزش و جوانان در این زمینه همکاری کردند و زنان دو و میدانی کار ما با حجاب اسلامی با مربیان مرد تمرین می‌کنند. گرچه این امر می‌تواند دلیلی باشد که ورزشکاران راحت نتوانند به تمرین بپردازند.

مربی تیم نوجوانان و جوانان در مواد پرشی بیان کرد: امکانات و شرایط اقتصادی برای زنان ما کم است و آنها را به بسیاری از مسابقات برون مرزی اعزام نمی‌کنند. بنابراین در میادین ورزشی جهانی و المپیک هم نمی‌توانند درست ظاهر شوند. دو و میدانی کاران زن اردوهای خارجی ندارند. مربیان خوب داخلی داریم اما به روز نمی‌شوند که بتوانند با ورزشکاران ملی در حد بزرگسالان ما تمرین کنند و آنها در مسابقات جهانی، مقام‌آوری داشته باشند.

نوجوانان دو و میدانی کار قابلیت مدال آوری در عرصه جهانی را دارند

وی در واکنش به حرف رئیس فدراسیون دو و میدانی مبنی بر اینکه که زنان نمی‌توانند مدال‌آور باشند، گفت: به عنوان یک ورزشکار و مربی زن موافق نیستم. ما استعدادهایی داریم در زنان به ویژه در رده سنی نوجوانان که توانستند ۲ دوره در مسابقات آسیایی به مدال دست یابند. اگر این ورزشکاران رها نشوند و تا زمانی که وارد رده سنی بزرگسالان شوند مورد حمایت قرار گیرند می‌توانند بدرخشند. کسی که مدال نقره نوجوانان آسیا را بدست آورده است به یقین با همین ورزشکارانی که طلا و برنز را کسب کرده‌اند، به مسابقات بزرگسالان آسیا خواهد رفت. چگونه آنها در بزرگسالان به مدال می‌رسند اما ما نمی‌رسیم. ورزشکاران یکی هستند فقط امکانات و اردوهای ما فرق می‌کند.

نبی‌زاده ادامه داد: شاید دلیل سخنان کیهانی درباره نبود مدال‌آوری در میان زنان دو و میدانی کار این بوده که تاکنون در رده بزرگسالان در مسابقات جهانی مدال نداشتیم. اما افرادی چون من و لیلا ابراهیمی و سپیده توکلی یا مریم طوسی در مسابقات آسیایی داخل و بیرون سالن مدال‌آوری داشتیم. اگر بیشتر به ما توجه می‌کردند می‌توانستیم به رقابت‌های جهانی راه یابیم.

کار بزرگسالان برای کسب ورودی المپیک دشوار است

وی عنوان کرد: کار بزرگسالان برای کسب ورودی المپیک بسیار سخت است. شاید یک یا ۲ دو و میدانی کار ما استحقاق ورودی المپیک را داشته باشند.

مربی تیم نوجوانان و جوانان در مواد پرشی درخصوص فعالیت‌های خود یادآور شد: نوجوانان و جوانان خوبی را در این ماده برای مسابقات آسیایی سال آینده آماده می‌کنیم. در دو و میدانی چه بخش مردان و نیز زنان نسبت به جهان مقداری عقب هستیم. در عرصه جهانی تنها احسان حدادی مدال‌آور و اسطوره ما است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در تیم، نوجوانانی داریم که از نظر سطح توانایی در حد بزرگسالان ظاهر می‌شوند و حتی می‌توانند آنها را شکست دهند. به یقین آنها با ورود به رد سنی بزرگسالان مدال‌آوری خواهند داشت.

فداسیون از پس هزینه‌های سرمربیان خارجی بر نمی‌آید

نبی‌زاده درباره استخدام سرمربی خارجی، بیان کرد: فدراسیون به دلیل هزینه‌های بالا نمی‌تواند سرمربی خارجی بیاورد چون به دلار باید پول آنها را بدهد البته فدراسیون از نظر ریالی هم به خاطر شرایط بد اقتصادی پولی برای پرداخت به اکثر مربیان داخلی ندارد.

وی افزود: تا زمانی که امکانات و محیط تمرینی مناسب برای دو و میدانی کاران نباشد، نباید انتظار مدال‌آوری از آنها را داشته باشیم. ما تنها در تهران مجموعه آفتاب انقلاب را در اختیار داریم. همه ورزشکاران از منطقه‌های مختلف تهران باید به این مجموعه بیایند. بهتر بود که استادیوم‌هایی را در چند جای تهران برای این ورزشکاران در نظر می‌گرفتند. دو و میدانی کاران جنوب شهر تهران همیشه قوی هستند اما باید استعدادیابی شود و استادیوم در آنجا وجود داشته باشد تا تمرین کنند. اما به دلیل دوری مسیر، به مجموعه آفتاب هم نمی‌آیند.

نوجوانان و جوانان ما می‌توانند ورودی المپیک را کسب کنند

مربی تیم نوجوانان و جوانان در مواد پرشی اظهار داشت: اگر نوجوانان ما به رده سنی بزرگسالان برسند، برای المپیک کار دشواری را در پیش دارند. به یقین این ورزشکاران با داشتن امکانات خوب می‌توانند سه یا چهار ورودی المپیک کسب کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون دو و میدانی دوومیدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر ملکی‌پور درگذشت + سوابق

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ روابط عمومی فدراسیون جودو نوشت: امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق سنگین وزن تیم ملی جودو کشورمان به دلیل عارضه قلبی شب گذشته (جمعه هفتم اردیبهشت ماه) درگذشت.

بیشتر بخوانید: گیتی آذرپی درگذشت + سوابق

ملکی پور سال‌ها عضو تیم ملی جوانان و بزرگسالان بود، وی مدال طلای مسابقات جوانان آسیا،چندین مدال در تورنمنت‌های مختلف و چندین دوره قهرمان مسابقات قهرمانی کشور بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228577 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • برگزاری اردوی تدارکاتی تیم‌های هندبال بانوان و جوانان دختر
  • امیر ملکی‌پور درگذشت + سوابق
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت
  • جوهری‌خو قهرمان نخستین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بزرگسالان شد
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ هفت چشمه نقره‌ای شد
  • رقابت بوکسور‌های کیش در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی ملایر