Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از مرکز رسانه قوه قضاییه، دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان خراسان رضوی با آیت الله رئیسی رئیس دستگاه قضا برگزار شد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اظهارات رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و نماینده قضات و کارکنان دستگاه قضایی این استان، با یادآوری برخی از این نکات، در زمینه کاهش ورودی پرونده که جزو برنامه‌های تحولی قوه قضاییه در این دوره است دو نکته را مورد تاکید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی امری مورد تاکید است، ادامه داد: در همه بخش‌های قوه قضاییه، دادستان‌ها و روسای کل دادگستری‌ها با همکاری دستگاه‌های اداری در کشور تلاش برای کاهش ورودی پرونده به دادگستری باید شود.

آیت‌الله رئیسی گفت: با همکاری دستگاه‌های اداری در کشور تلاش برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری انجام می‌شود آن دسته از مسائلی که می‌تواند بدون آمدن به عدلیه حل شود حتما باید راهکار‌هایی با غیر ورود به دادگستری را برای آن فکر کرد.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: کار‌هایی که در جهت کاهش جرم در جامعه می‌شود انجام داد یا در گسترش معنویت و اخلاق تا بسیاری از ساز و کار‌هایی که می‌تواند در کاهش ورودی پرونده تاثیر گذار باشد باید درباره آن‌ها اقدام کرد.

وی بیان داشت: کاهش ورودی یک راهکار ندارد بلکه به صورت یک موضوع چند ضعلی و یک بسته‌ای است که باید همه آن به کار آید تا منجر به کاهش ورودی به دادگستری شود.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: نوع و درصد کاهشی که در سال جاری نسبت به پرونده‌های داشتید با یک برنامه ریزی جامع و پیگیر باید تبدیل به جریان فراگیر برای کاهش ورودی پرونده به دادگستری شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: اینکه دستورالعملی از تهران بیاید آقایان منتظر نمانید یک سری ابتکاراتی است که در استان‌ها و شهرستان‌ها مسئولین انجام می‌دهند که باید بشود. ما هم در شهرستان، استان و مرکز کار کرده‌ایم، گاهی ابتکاراتی در شهرستان‌ها و استان‌ها است که بسیار قابل توجه است.

وی با تاکید بر اینکه از نظر سازمانی باید منتظر دستورات از تهران بود ادامه داد: اما در ابتکار و خلاقیت باید مدیران، قضات و همکاران در بخش‌های مختلف کار‌هایی را انجام بدهند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: امروز صبح قبل از آمدن در جمع شما و ابتدای ساعت‌های اداری به یکی از مجموعه‌های قضایی سر زدم بعضی از همکاران ابتکارات قابل توجهی داشتند که توصیه کردم آن را منتقل کنند چرا که قابل اهمیت بود. مشکلاتی هم وجود داشت که به آن اشاره می‌کنم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مسئله کاهش ورودی یکی از مسائل مهم است بیان کرد: در ارائه آمار باید دقت کنید هم آمار کم را زیاد دادن و هم آمار زیاد را کم دادن بد است، بلکه آمار را باید واقعی داد.

وی ضمن بیان اینکه واقعی ساختن آمار امر مهمی تلقی می‌شود گفت: به طور مثال یک پرونده‌ای است ۲۰ شاکی دارد به نام ۲۰ شاکی که پرونده ثبت شود، می‌شود ۲۰ پرونده در حالی که این یک پرونده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آیت الله رئیسی قضات و کارکنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این میوه را حتما قبل از خواب بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

برخی محققان به این نتیجه رسیده اند خوردن موز می‌تواند برای رفع کم خوابی مفید باشد. 

موز منبع خوبی از منیزیم است که می‌تواند با شل کردن ماهیچه‌ها به خواب راحت شبانه کمک کند.

این میوه سرشار از مواد مغذی از جمله منیزیم، پتاسیم، اسید آمینه تریپتوفان، ویتامین B ۶، فیبر و کربوهیدرات است. دقیقاً همین مواد مغذی هستند که کمک قابل توجهی به بهبود خواب می‌کنند. برای مثال، پتاسیم و منیزیم، فشار خون را کاهش داده و گروه‌های عضلانی را آرام می‌کند. این دو اثر در حال حاضر منجر به خواب راحت و آرام‌تر می‌شوند.

موز، فرآیند هضم را بهبود می‌بخشد. اسید آمینه تریپتوفان یک تنظیم کننده طبیعی خواب است که حتی در برخی از دارو‌های بی خوابی استفاده می‌شود. با پیوستن تریپتوفان به منیزیم، بدن شروع به تنظیم تولید سروتونین و ملاتونین می‌کند.

هورمون اول به کاهش استرس کمک می‌کند، در حالی که هورمون دوم باعث می‌شود که فرد خوب بخوابد.

موز باعث افزایش وزن نمی‌شود و به راحتی توسط بدن جذب و هضم می‌شود. بهتر است این میوه به عنوان آخرین وعده غذایی، حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب میل کنید

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه