Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 3 مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با دو موضوع نماز جمعه و طرح‌های سالم‌سازی دریا برگزار شد، با اشاره به اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته در کشور، اظهار کرد: نماز جمعه از مواهب بزرگ جمهوری اسلامی است و مردم خالصانه به نماز جمعه می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر کوتاه بودن خطبه‌های نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه یکی از مواهب خداوندی به مردم است که به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه نظم از موضوعات مهم در زندگی انسان است، تصریح کرد: در تمام زوایای زندگی انسان باید نظم حاکم باشد و لذا یک انسان مومن این نظم را در زندگی مادی و معنوی خود برقرار می‌کند.

امام جمعه رشت گیلان را استانی آرام توصیف کرد و گفت: ایجاد همگرایی بین مدیران استان تاثیرگذار است؛ ضمن اینکه آثار امر به معروف و نهی از منکر با همکاری تمام دستگاه‌ها را به طور عملی در گیلان مشاهده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر در سواحل گیلان حائز اهمیت است، بیان کرد: از حضور نیروی انتظامی در طرح‌های ساحلی قدردانی می‌کنیم؛ ضمن اینکه نباید احساس شود تفرجگاه‌ها پلیسی شده است.

آیت‌الله فلاحتی مهمترین اصل در طرح‌های دریا را سالم‌سازی فرهنگی و معنوی دانست و خاطرنشان کرد: اولویت‌ها در برنامه‌ریزی و رصد سواحل باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ با دل، جان و عقاید مردم رابطه دارد و به مرور محقق می‌شود، اظهار کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نیازمند سعه‌صدر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به تشکیل میز خدمت در محل نمازهای جمعه اشاره کرد و یادآور شد: شایسته است ماهانه میز خدمت پیش از خطبه‌های نماز جمعه برپا شود تا مردم بتوانند بخشی از مشکلاتشان را حل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن نماینده ولی فقیه در گیلان سالم سازی دریا فرهنگ عمومی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ایلام اعلام کرد: این آیین معنوی در شهر ایلام به امامت حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اقامه می‌شود.  

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام