Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  کریمقاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: جلسه شورای اداری این شهرستان با محوریت مبارزه تلفیقی با کرم خراط با حضور پور خاتون معاون تولیدات گیاهی، طاهری مدیر حفظ نباتات، لطفعلی زاده مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و سرهنگ عسکرپور رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان در محل فرمانداری شهرستان رابر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه امیرحیدری فرماندار شهرستان گفت: با توجه به اینکه گردوی شهرستان رابر هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت دارای رتبه بالایی در کشور است و از طرفی سطح زیر کشت بالای این محصول در شهرستان، آن را به مهمترین محصول کشاورزی و مهمترین منبع درآمد کشاورزان شهرستان تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر آفت کرم خراط به شدت عملکرد این محصول را کاهش داده، افزود:به این جهت مبارزه با این آفت در الویت کاری قرار دارد تا هم بتوان کمیت تولید گردوی این شهرستان را حفظ کرد و هم بتوان درآمد باغداران و کشاورزان را افزایش داد.

در ادامه پور خاتون اظهار داشت: امروزه بحث اشتغال و تولید در بخش کشاورزی موضوعی نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت و آن را نادیده گرفت و تحریم‌ها نیز در سال‌های اخیر روی مایحتاج اصلی مردم تمرکز کرده است و همین امر در بحث کشاورزی وظیفه‌ی مارا سنگین‌تر کرده است و ما باید در این امر تلاش خود را دو چندان کنیم.

وی افزود: از این بابت شهرستان رابر که مزین هست به تولید بهترین گردو در استان جا دارد تلاش‌های خاص در حوزه باغات گردوی شهرستان انجام شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان اظهار کرد: متاسفانه استان کرمان بیش از ۱۵ سال درگیر خشکسالی‌های متعدد بوده و یکی از آثار آن ظهور و طغیان آفاتی نظیر کرم خراط بوده که امروز می‌بینیم تولید گردو در باغات شمال استان غیر اقتصادی شده به همین منظور سعی خودمان را متمرکز کردیم روی مبارزه با این آفت در شهرستان رابر و تجربه خوبی در این زمینه در شهرستان بردسیر داشتیم که آفت کرم خراط در این شهرستان مدیریت شد.

پور خاتون با اشاره به اینکه همین طرح را در شهرستان رابر به مرحله اجرا خواهیم گذاشت و این امر توجه ویژه فرماندار و همکاری گسترده بسیج سازندگی را می طلبد، اذعان داشت: در صدد تنظیم تفاهم نامه بین سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری شهرستان هستیم تا این آفت در این شهرستان کنترل شود.

انتهای پیام/ی

کنترل آفت گردو در رابر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۳۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیرکل جهاد کشاورزی استان درهمایش جهش تولید در دیمزار‌ها گفت: بروجن از شهرستان برتر استان در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است.
برزگر افزود: اجرای آموزش‌های لازم در مراحل کاشت داشت و برداشت، تحویل ادوات نوین کشاورزی و تجلیل از کشاورزان برتر در سطح استان از اهداف همایش جهش تولید در دیمزار‌ها است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان