Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه راه‌های بسیار زیادی برای سامان دادن وضعیت مسکن وجود دارد که یکی از این راهها ارائه مالیات خاص برای خانه‌ها خالی است، گفت: کسانی که از مسکن به عنوان سرمایه‌هایی انباشت و ثروت‌های مشکوک استفاده می‌کنند باید شناسایی و رصد شده و از آنها مالیات‌های کلانی اخذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 11:00 - 04 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۵۹۸۸

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام کرمی دادستان زنجان با اشاره به اینکه دلالان زیادی در حوزه مسکن وجود دارند که سود‌های میلیاردی را به جیب می‌زنند گفت: این متخلفان در محضر قانون پاسخگو خواهند شد.

 حجت‌الاسلام محسن کرمی در مورد وضعیت بازار مسکن در استان زنجان اظهار کرد: وضعیت امروز بازار مسکن به موارد مختلفی بستگی دارد و در این حوزه قطعا دلالان زیادی وجود دارد که سود‌های کلانی را به جیب می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه با این وضعیت بازار، بسیاری از مردم خواب مسکن‌دار شدن را هم نمی‌بینند، تصریح کرد: این موضوع موضوعی نیست که در یک استان و با یک بازو بخواهیم آن را حل کنیم. این حوزه نیاز به اهتمام ویژه دارد که در سطح کشور باید این اتفاق بیفتد.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه راهکار‌های خوبی برای حل این مشکل وجود دارد افزود: اگر متولیان کشوری به این موضوع وارد شوند پیشنهادات خوبی وجود دارد که قابل اجرا نیز است.

حجت‌الاسلام کرمی افزود: اگر این قوانین خوب و پیشنهادات ارائه شده به تصویب برسد ما حاضر به اجرای تمام کمال آن در استان هستیم.

دادستان زنجان با بیان اینکه یکی از موارد جلوگیری از افزایش ۱۰ درصدی اجاره بها نمونه‌ای از این پیشنهاد‌ها است افزود: این قوانین باید تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌های بسیار زیادی برای سامان دادن وضعیت مسکن وجود دارد که یکی از این راه‌ها ارائه مالیات خاص برای خانه‌های خالی است؛ افزود: کسانی که در امر مسکن به عنوان سرمایه‌هایی انباشت و ثروت‌های مشکوک استفاده می‌کنند باید شناسایی و رصد شده و از آن‌ها مالیات‌های کلانی اخذ شود.

وی با اشاره به اینکه در چند روز آینده نیز جلسه‌ای در خصوص مسکن در استان زنجان خواهیم داشت افزود: دلال‌هایی در این استان هستند که با فعالیت‌های دلالی بدون اینکه مالیاتی بپردازند سود‌های میلیاردی دارند.

دادستان زنجان ادامه داد: اسناد این مورد را در دست داریم که برخی‌ها با فعالیت کاذب قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و با ایجاد جو غیرواقعی قیمت‌ها را بالا می‌برند.

وی وضعیت موجود بازار مسکن را نامطلوب عنوان کرد و گفت: جهش اجاره بها بعضا ۸۰ تا ۱۰۰ درصد یا ۱۲۰ درصد مورد قبول نیست و این جهش برای کسی که کارگر است و با حداقل حقوق یک کارگر گذران زندگی دارد، مشکل است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان زنجان حقوق عامه بازار مسکن گرانی مسکن مدعی العموم حجت الاسلام کرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی