Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی گفت: پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره) توسط آیت الله طالقانی در تهران اقامه شد.
وی ادامه داد: ۴۰ سال است نمازجمعه که از مواهب خدا و انقلاب اسلامی محسوب می شود به جامعه اسلامی ارزانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه رشت، نمازجمعه را قرارگاه ایمان و پایگاه مردم انقلابی و دردمند دانست و بیان کرد: نمازجمعه پایگاه خوبان است اما معنای آن نیست که بعضی ها برای حضور در نمازجمعه تعلل دارند افراد خوبی نیستند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نمازجمعه محل اطلاع رسانی حوادث داخلی و خارجی است، تصریح کرد: نمازجمعه نقش بی بدیل در تحریک عواطف و تهییج مردم به طرف ارزش های انقلاب است و این نقش بی بدیل را دشمن نیز درک کرده ضمن اینکه نمازجمعه پایگاه وحدت مردم ایران و ملت های کشورهای اسلامی است.
وی، پنجم مردادماه را سالروز آغاز عملیات پر فروغ مرصاد عنوان کرد و گفت: پس از عملیات مذکور منافقان آواره و سرگردان کشورهای دیگر شدند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ششم مردادماه سالروز گسترش زمین است، خاطرنشان کرد: طبق روایات زمانی که زمین را آب فرا گرفت، کعبه نخستین خشکی بود که از آب بیرون آمد و روزه گرفتن در روز دحوالارض و بهره بردن از ثواب بسیار در این روز تاکید شده است.
آیت الله فلاحتی به روز ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در ۶ مردادماه اشاره کرد و یادآور شد: با تبریک این روز به دست اندرکاران امر فنی و حرفه ای، امیدوارم کارآفرینان خروجی مراکز آموزش فنی و حرفه ای باشند.
وی با بیان اینکه حادثه خونین جمعه مکه در۹ مردادماه سال ۱۳۶۶ اتفاق افتاد، اظهار کرد: امام(ره) فرمودند که در وقت مناسب انتقام این روز را از آمریکا و آل سعود می گیریم و اکنون عربستان در یمن در حال خفه شدن است.
امام جمعه رشت به نشست مقام معظم رهبری با نیروهای مقاومت و حماس اشاره کرد و افزود: پیروزی بدون مقاومت به دست نمی آید و موضوع فلسطین به نفع مردم این سرزمین و دنیای اسلام تمام می شود.
آیت الله فلاجتی با بیان اینکه افول موریانه ای رژیم صهیونیستی را از درون شاهد هستیم، تصریح کرد: به دلیل فقدان رهبران توانمند، وجود رهبران خودفروخته و حمایت نکردن رهبران کشورهای اسلامی، ملت فلسطین هنوز به اهداف خود نرسیده است.
وی به وضعیت گیلان اشاره کرد و گفت: از وزیر محترم کشور تقاضا داریم و این موضوع بیان سخن مردم خوب و مهربان گیلان و نمازگزاران انقلابی است که اینقدر معرفی استاندار را به تاخیر نیندازید.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه نکند معرفی استاندار گیلان مانند انتخاب شهردار رشت شود، بیان کرد: البته اینگونه نخواهد شد و به طور قطع صدای ما به وزیر محترم کشور خواهد رسید.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: تقاضا داریم هر چه سریع تر وضعیت استانداری در معرفی استاندار مشخص شود البته همان طور که در گذشته در این راستا عرض کردم، استاندار مومن، انقلابی، دارای اراده برای کار، فارغ از زدوبندها و نگاه های سیاسی و در مسیر انقلاب و ارزش ها در استان عزیز گیلان معرفی شود.
وی به برگزاری شورای فرهنگ عمومی گیلان اشاره کرد و گفت: موضوع های حجاب، هنجارها، هنجارشکنان و طرح های سالمسازی دریا به خوبی بررسی می شود و تمام مسئولان استان پای کار هستند.
امام جمعه رشت با قدردانی از قوای مسلح به ویژه نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و نیروی دریایی مستقر در گیلان، خاطرنشان کرد: طرح ناظر ۱ نیروی انتظامی به خوبی پاسخگوی کشف حجاب در خودروها بوده است.
آیت الله فلاحتی، کشف حجاب در خودرو را گناه، خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف عقاید مردم مسلمان دانست و یادآور شد: آینده گیلان را خوب می بینیم زیرا گیلانی ها مردمی عاقل، فهمیده و منطقی هستند و اگر بدانند طبق قانون و موازین اسلامی باید حجاب را در خودرو، معابر عمومی و سواحل رعایت کنند این امر را انجام می دهند.

وی با اشاره به واگذاری طرح های سالمسازی دریا، تصریح کرد: مسئولان دقت لازم در واگذاری طرح های سالمسازی را داشته باشند تا در آینده مشکلی ایجاد نشود و برخی افراد مدعی این مناطق نشوند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، دریا و ساحل را جزو انفال عنوان کرد و افزود: واگذاری ساحل دریا برای اجرای طرح های سالمسازی دریا و اشتغالزایی مشکلی ندارد اما طوری نشود که بعدها عده ای ادعای مالکیت داشته باشند.
آیت الله فلاحتی در ادامه با بیان اینکه محبت به فرزند یکی از راهکارها و روش های تربیتی در اسلام و قرآن است، تصریح کرد: الگودهی و الگوسازی دومین راهکار تربیت فرزند از دیدگاه اسلام است.
وی ادامه داد: انسان براساس خاستگاه درونی اش الگوپذیر و الگوخواه است بنابراین پیامبر اسلام(ص) الگویی شایسته برای تمام انسان ها محسوب می شود.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه الگوپذیری فرزند از اطرافیان و جامعه به دو گونه آگاهانه و غیر آگاهانه است، بیان کرد: در کودکی الگوگیری غیر آگاهانه است و فرزندان دوست دارند مانند افراد اطراف خود شوند بنابراین پدر و مادر باید مواظب رفتار خود باشند.

انتهای پیام/آ


نماز جمعه قرارگاه ایمان و پایگاه مومنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد

به گزارش جماران؛ متن پیام آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی به همایش هویت عصری زنان در آینه قرآن و حدیث بدین شرح است:

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی ‌الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّد وَ عَلَی أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ سیَّما بَقیَّهَ اللَّهِ فِی الأرَضینَ.

با سلام و تحیت به آن مجمع محترم؛

موضوع «جایگاه و موقعیّت بانوان‌» از دیر باز مورد گفتمان اندیشمندان و صاحب نظران بوده و نویسندگان و نظریه پردازان در این زمینه دیدگاههای گوناگونی‌ارایه داده و هر یک از آنان برداشت و تحلیلی داشته و طبق جهان بینی خود آن را ابراز داشته‌اند. که این موضوع با مطالعه تاریخ اقوام و ملل روشنتر می‌شود.

در این میان مکتب حیات بخش اسلام‌ که کامل‌ترین ادیان است با توجه به نظر واقع بینانه به انسان و وظایف و تکالیف او، موقعیت بانوان را به نحو اصولی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با عنایت به ساختار خلقت زنان به تبیین حقوق آنها پرداخته است که با نگرش دقیق و خالی از اغراض باید گفت‌: در هیچ‌مکتب و گرایشی اینگونه حریم و حقوق زنان مورد حمایت قرار نگرفته‌ و شأن و منزلت آنان مصونیت پیدا نکرده است‌.

مگر نه این است که پیش از ظهور اسلام با زنان در همه نقاط جهان به بدترین نوع ‌برخورد می‌شده و از کمترین حقوق اجتماعی محرومشان داشته بودند.

که در آن فضای مسموم حضرت رسول اکرم‌(صلی الله علیه و آله) رفعت مقام و شأن والای ‌بانوان‌ را با کمال صراحت اعلام و قوانینی بر اساس فطرت انسان مقرّر داشت‌.

و مگر نه این است که با استقبال از حضور زنان در عرصه‌های جهادی و آموزشی و پرورشی و اجتماعی سالهای نخستین ظهور اسلام به عصر طلایی تبدیل شد و بر تارک ‌جبین تاریخ اسلام درخشید.

انسانی در میان دو دیوار بلندِ تحجر و تمدّن‌ِ کاذب‌. محبوسی در اعماق دو زندان‌: زندان جاهلیّت و زندان بردگی مُدِرن‌. اسیر دو کمند: کمند اوهام و خرافات و کمند تهمت و افتراءآت‌. مقهور دو فرهنگ‌، فرهنگ جاهلی و فرهنگ کلمات فریبنده به نام آزادی ‌و بعنوان علم و تمدن و تساوی حقوق‌. بالاخره فریادگری بدون فریادرس‌! و مُجرمی بدون ارتکاب جرم‌، مظلومی به ‌ظلم مضاعف و محروم از حقوق زندگی صحیح‌!

در روزگاری که در تمام فرهنگهای اقوام و ملل جهان «زن‌» بعنوان یک‌ «موجود پست » و «طفیلی » و انسان درجه دوّم‌ مطرح بود و تلخی ‌و محرومیّت بر همه ابعاد و زندگی او چه سیاسی‌، چه فرهنگی و چه اقتصادی ‌سایه افکنده و مورد بدبینی‌ ها و آماج تهمت‌ها بود و از هیچ روزنه‌ای بر افق زندگی ‌او روشنایی نمی‌تابید، و همه درها بر روی او بسته بود، خورشید اسلام طلوع ‌کرد و افق زندگی او را از کَران تا کَران روشن نمود و ندای عطوفت‌آمیز پیغمبر رحمت‌، حضرت محمّد مصطفی(صلی الله علیه و آله) روح نشاط و امید در کالبد او دمید و راه ‌ترقی و تکامل را به روی او از همه جهت باز کرد.

حضرتش موقعیّت مهم «زن» در اجتماع بشری و جایگاه بلند او و شایستگی‌ ها و استعدادهای فراوانی را که دست آفرینش در وجود این‌موجود بدیع قرار داده است را گوشزد کرد و آیه‌هایی از قرآن مجید را در رابطه با معرفی مقام مهم زن و ارزش والای او برای مردم بیان نمود. «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایسته همه‌کمالات و کرامت‌های انسانی است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد.

«مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ»

«إِنَّ الْمُسْلِمِینَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِینَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِینَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِینَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِینَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِینَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِینَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِینَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاکِرِینَ اللَّهَ کَثِیرًا وَالذَّاکِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِیمًا»

و این نمونه‌ای از آیات قرآن در عظمت زنان است و بر همین اساس همانطور که نمونه‌ای از مردان برای الگوسازی ذکر نمود، از زنان شایسته نیز به عنوان الگو معرفی می‌شود:

« ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ کَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ کَانَتَا تَحْتَ عَبْدَیْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَیْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ یُغْنِیَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَیْئًا وَقِیلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِینَ وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِی عِنْدَکَ بَیْتًا فِی الْجَنَّةِ وَنَجِّنِی مِنْ فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ وَمَرْیَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ الَّتِی أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَنَفَخْنَا فِیهِ مِنْ رُوحِنَا وَصَدَّقَتْ بِکَلِمَاتِ رَبِّهَا وَکُتُبِهِ وَکَانَتْ مِنَ الْقَانِتِینَ»

و در روایات ما نیز احادیث مختلف و متواتر درباره حقوق و جایگاه بانوان ذکر شده‌است که توصیه می‌شود به کتب حدیثی ما مراجعه کرده و با در نظر گرفتن سند احادیث بعضی از مطالب جعلی که با قرآن کریم مطابقت ندارد را استثناء نمود.

امروز نیز دنیای کفر با متهم ساختن اسلام نسبت به حقوق زن آنچه را که خود در عمل انجام می‌دهد به دین مقدس ما نسبت می‌دهد در حالی که با این عمل می‌خواهد پرده سیاه بر حقایق و موقعیت زن در اسلام بپوشاند و عمل ننگین خود را نسبت به بانوان توجیه نماید، اما باید با صدای رسا و بلند اعلام کرد که این دین بزرگترین حامی حقوق زن می‌باشد.

در پایان از همه حاضرین، خصوصاً از برگزار کنندگان این جلسه محترم و بویژه نماینده معظم ولی فقیه آیت الله آقای نورمفیدی کمال سپاس و تشکر را دارم و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم و متلمس دعای خیر می‌باشم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 

قم مقدسه

حسین نوری همدانی

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)