Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: براساس دستور وزیر بهداشت، ادارات کل بیمه سلامت براى ٢ ماه اجازه دریافت اسناد مازاد بر بودجه یک دوازدهم را بدون رعایت سقف در بخش دولتی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار آی هینا درباره اخبار نقل شده از سوی وزیر بهداشت مبنى بر برداشتن سقف بیمه ها براى ٢ ماه افزود: وزیر محترم بهداشت بر مدیریت منابع و مصارف توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تاکید کرد و دستور داد با حفظ کمیت و کیفیت خدمات مطلوب به بیمه شدگان و ایجاد ساز و کارهای تشویقی برای اجرای برنامه‌های مرتبط از جمله عملیاتی کردن راهنماهای بالینی، در ماه‌های مرداد و شهریور سال جاری ادارات کل استان‌ها اجازه دریافت اسناد مازاد بر بودجه یک دوازدهم را در بخش دولتی بدون رعایت سقف داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت دانشگاه ها ی علوم پزشکی مکلفند با استفاده از ساز و کارهای علمی نسبت به منطقی سازی هزینه ها اقدام نمایند.

   وى بیان کرد: البته پذیرش اسناد مذکور در ۴ ماهه اول سال ۹۸ فقط با رعایت سقف یک دوازدهم انجام مى شود.    هاشمی اظهار داشت: همچنان رعایت بودجه مصوب برای سال ۹۸ مبتنی بر بند (ت) ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه مورد تاکید است.  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه‌بودن شرط درمان رایگان کودکان زیر هفت سال

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، سیدکاظم رضوی، با اشاره به طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال گفت: کلیه بیمارستان‌های دولتی، کلینیک‌های دولتی و مراکز بهداشتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان عمومی و تخصصی در واحدهای تابع دانشگاه علوم پزشکی مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی– درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه‌شده را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جزو اولین دانشگاه‌ها در کشور است که این طرح را اجرا می‌کند بنابراین ممکن است اختلالاتی وجود داشته باشد که بیشتر مرتبط با زیرساخت‌ها و سامانه‌های بیمه‌ای است بنابراین وجود اختلال به معنای اجرا نشدن طرح نیست و دانشگاه علوم پزشکی آنچه را که بر عهده داشته به اجرا درآورده است و بیمه‌ها هم نیز باید در این زمینه پویاتر شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه بیمه بودن کودکان زیر هفت سال شرط برخورداری از خدمات رایگان درمان در این طرح است، افزود: این طرح یارانه سلامتی است که دولت برای کودکان ایرانی زیر هفت سال در نظر گرفته است و اتباع را شامل نمی‌شود و تمام کودکان بیمه‌شده تأمین اجتماعی، سلامت، نیروهای مسلح از این طرح برخوردار می‌شوند.

وی افزود: زیرساخت‌های بیمه سلامت از بین بیمه‌های ارائه شده، برای خدمات درمانی رایگان بستری و سرپایی آماده است و این بیمه بیشترین همکاری را در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی دارد اما در خصوص بیمه تأمین اجتماعی که 70 درصد بیمه‌شدگان را شامل می‌شود هنوز زیر ساخت‌های آنها به زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی متصل نیست و یک سری کارها باید به صورت دستی توسط بیمه‌شدگان انجام گیرد.

رضوی یاداور شد: شهروندان مدنظر داشته باشند که چون این طرح در ابتدای کار است ممکن است مواردی پیش بیاید که از پیش‌بینی خارج است با این حال چنانچه مشکلی در این زمینه به وجود آمد مدیران بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها تابعه دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه پاسخگو خواهند بود.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229895 برچسب‌ها استان یزد روانشناسی کودک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان

دیگر خبرها

  • بیمه‌بودن شرط درمان رایگان کودکان زیر هفت سال
  • ایجاد داروخانه دولتی ویژه بیماران خاص در کرمانشاه
  • امیدواری وزیر بهداشت به افزایش پرداختی رزیدنت‌ها
  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد