Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورمحمدی گفت: در تابستان امسال بیش از ۱۷۰ پایگاه اوقات فراغت با شعار «هر دانش ‌آموز یک مهارت» پذیرای دانش ‌آموزان در کلاس های مختلف ‌آموزشی، فرهنگی، هنری و ... هستند.

«علی نورمحمدی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهارداشت: دانش آموزان پس از ۹ ماه تلاش در طول سال تحصیلی، نیازمند برنامه‌ریزی مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت در فصل تابستان هستند، بنابراین فراهم کردن فضاهای تفریحی و بانشاط برای دانش‌آموزان از وظایف مسئولان است تا بتوانند حداکثر استفاده را از اوقات فراغت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی و دبیر ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: برنامه ریزی اوقات فراغت در تابستان جاری بر اساس شعار «رونق تولید» انجام شده و تلاش کرده‌ایم که ضمن جذب حداکثری دانش‌آموزان در مراکز و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستان و با مساعدت سایر دستگاه‌های ذیربط شعار هر دانش آموز یک مهارت را محقق کنیم.

 

وی ادامه داد: بر اساس اسناد بالادستی، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان جزو برنامه‌های آموزش و پرورش است، بنابراین در تابستان امسال بیش از ۱۷۰ پایگاه اوقات فراغت  در موضوعات مختلف به دانش‌آموزان خدمات ارائه می دهند.

 

به گفته نورمحمدی، هسته‌های متمرکز اوقات فراغت، شامل ۸۰ کانون فرهنگی و تربیتی، ۱۵ مرکز دارالقرآن، ۱۲ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی، ۴۵ سالن ورزشی، ۱۸ اردوگاه فرهنگی، تربیتی، مراکز آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پایگاه‌های تشکل های دانش‌آموزی و مدارسی که توسط مدیریت آموزش و پرورش شهرستان‌ها تعیین شده اند، در تابستان فعال هستند.

 

وی گفت: برنامه‌های اوقات فراغت شامل پنج محور «مهارت‌های ارتباطی معرفتی، هویتی و بصیرتی، فرهنگی، هنری و فعالیت‌های نشاط‌ آور و شادی‌بخش، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی،‌ مهارت‌های ورزشی و سلامت» هستند.

 

دبیر ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای بنیاد علوی، اردوهای زیارت اولی‌های حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام، مسابقات فرهنگی هنری کشوری، مسابقات نماز، عترت و قرآن از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه شیراز اوقات فراغت اردبیل خراسان جنوبي قم آموزش و پرورش خراسان جنوبی شبستان بیرجند خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی طرح اوقات فراغت بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قربان ولی زاده در جلسه مدیران مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه زحمات و تلاش‌های آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی دهه فجر و نگاه ویژه به مناسبت‌ها ملی و مذهبی در سطح مدارس برای تقویت ارزشهای دینی و الهی قابل تقدیر است، گفت: در بحث راهیان نور به عنوان مهمترین حرکت فرهنگی شاهد استقبال دانش آموزان هستیم که نتیجه تعامل خوب آموزش و پرورش با بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران به موضوع حجاب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: موضوع حجاب فقط یک موضوع صرف فرهنگی نیست، بلکه امروز دشمن از حجاب و اقتصاد، در حوزه امنیتی استفاده می‌کند.

ولی زاده در ادامه بیان داشت: اگر بتوانیم جهاد فی سبیل الله که مکتب فرهنگ شهدا بود، را به نسل امروز منتقل کنیم می‌توانیم بگوییم کنگره شهدا موفق است. اگر قرار است کاری انجام شود باید سعی کنیم از منابع درست استفاده کنیم و آنچه ارائه می‌شود اثربخش باشد.

در ادامه این جلسه، هر یک اعضای این کمیته به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در برگزاری مطلوب این کنگره پرداختند و مقرر شد برنامه عملیاتی گام به گام برای این موضوع تدوین شود تا در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6090428

دیگر خبرها

  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه