Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@18:09:28 GMT

اجازه! این داروها خوراکی نیست

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۹۱۹۲

اجازه! این داروها خوراکی نیست

در این تور شاد و مفرح، بچه‌ها با شیوه خرید از داروخانه، اهمیت استفاده از دارو در زمان بیماری و تجویز پزشک و مراقبت از خواهر و برادر کوچکشان، در صورت نزدیک شدن به دارو را فرا گرفتند.

آفتاب گرم تابستان بساطش را در دل خیابان «هاشمی» و مسیر بچه‌های کانون کودک سرای محله زنجان پهن کرده است. بچه‌ها شاد و خرم دست در دست مادران، راهی یکی از داروخانه‌های خیابان هاشمی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضای داروخانه کمی کوچک است، اما وجود جعبه‌های رنگارنگ و داروهای مختلفی که بعضی‌ از آنها شباهت زیادی هم با شکلات دارند، حسابی برای بچه‌ها جذاب و پر سؤال است. اینکه وظیفه هر کدام از کارکنان این داروخانه چیست؟ و همچنین اگر روزی به تنهایی وارد داروخانه شدند چگونه داروی مورد نظرشان را خریداری کنند. این کارگاه آموزشی با سؤال خانم دکتر «صرافیان» مسئول داروخانه، از بچه‌ها آغاز می‌شود: «اگر در گوشه‌ای از خانه دارویی دیدید، چه عکس‌العملی نشان می‌دهید!؟ «بچه‌ها با جواب‌های جالب و طنز فضا را شاد می‌کنند. خانم دکتر برای بچه‌ها از اهمیت مصرف دارو هنگام بیماری برای به‌دست آوردن سلامتی صحبت می‌کند. به آنها می‌گوید که اگر در خانه داروی رنگی دیدند آن را با شکلات یا دراژه‌های رنگارنگ اشتباه نگیرند، بلکه با دیدن هرگونه قرصی برای دور کردن آن از خواهر و برادر کوچک‌تر هرچه سریع‌تر آن را به پدر و مادر تحویل دهند.

کسب مهارت در بزرگسالی 
آشنایی با مشاغل، یکی از برنامه‌های جالب کانون کودک سرای محله زنجان برای کسب مهارت در بزرگسالی و همچنین آشنایی با حرفه‌های مختلف از دوران کودکی است. «سمانه سیاح‌نیا» مربی کانون کودک این ‌سرا و ‌بانی راه‌اندازی تور گردشگری آشنایی با مشاغل با بیان این مطلب می‌گوید: «عصر حاضر دنیای ارتباطات است و بچه‌ها از طریق رسانه‌ها خیلی زود با دنیای بزرگ‌ترها آشنا می‌شوند. آشنایی زنده و مشاهده عینی بچه‌ها از دوران کودکی و مشاغل، نقش بزرگی در پرورش قوه خلاقیت آنها در بزرگسالی دارد. همچنین در بسیاری مواقع موجب فرهنگسازی و حتی ترک برخی عادت‌های غلط میان آنها می‌شود.» کنجکاوی بچه‌ها

بازدید از داروخانه و گشت‌وگذار در میان جعبه‌ قرص‌های رنگارنگ برای بچه‌ها بسیار جذاب و زیبا بود. به‌ویژه بخش فروش لوازم نوزاد که اغلب از سر کنجکاوی به آن سرک می‌کشیدند. «النا فهیم ستاری» از بچه‌های حاضر در این تور گردشگری بود که برای دوستانش خیلی خوب صحبت می‌کرد و به سؤال‌های خانم دکتر پاسخ می‌داد و باور داشت با گردش در این داروخانه و صحبت‌های خانم دکتر یاد گرفته که قرص‌های رنگی گوشه یخچال یا روی میز، خوراکی نیستند.

ابراز رضایت مادران
ترک عادت اشتباه و بد قلقی کودکان در زمان مصرف دارو نکته‌ای بود که «لیلا زارع‌» از مادران حاضر در این تور گردشگری به آن اشاره داشت و در ادامه توضیح داد: «خوشبختانه با حضور در داروخانه تا حدودی از وحشت و مقاومت بچه‌ها در مقابل مصرف داروها کم می‌شود. یاد می‌گیرند در زمان نیاز، حتماً باید دارویی را که پزشک برایشان تجویز کرده، بدون غر زدن و گریه و ناراحتی بخورند.»
پس از یک ساعت صحبت و سؤال و جواب، گردش بچه‌ها در داروخانه به پایان می‌رسد. گرفتن عکس یادگاری در داروخانه همراه با دوستان و لبخند رضایت‌آمیز بچه‌ها از گردش در داروخانه هنگام خداحافظی حسن ختام آشنایی بچه‌ها با فعالیت و کار پزشکان داروخانه بود.

آشنایی با مشاغل، یکی از برنامه‌های جالب کانون کودک سرای محله زنجان برای کسب مهارت در بزرگسالی و همچنین آشنایی با حرفه‌های مختلف از دوران کودکی است

کد خبر 449142 برچسب‌ها همشهری محله منطقه ۱۲

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله منطقه ۱۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها

  احمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در کل کشور۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند. وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تاخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند. احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است. وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به اذر پارسال بوده آنهم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است. احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیر خشک ندارند. وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان