Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:34:52 GMT

واردات نفت هند از ونزوئلا رکورد زد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۱۶۲۶

واردات نفت هند از ونزوئلا رکورد زد

واردات نفت هند از ونزوئلا در ژوئن به حدود ۴۷۵ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز رسید که بیش از دو برابر ماه پیش از آن و بالاترین میزان در ۲۱ ماه گذشته بود.

به گزارش ایسنا، واشنگتن در ژانویه با هدف براندازی دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، شرکت PDVSA را هدف تحریم قرار داد. این تحریم‌ها بسیاری از مشتریان نفت ونزوئلا را برای ادامه خرید نفت از این کشور با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالایشگاه‌های خصوصی ریلاینس اینداستریز و نایارا انرژی که شرکت روس‌نفت روسیه در آن سهم دارد، تنها خریداران هندی نفت ونزوئلا هستند. این شرکت‌ها  قراردادی برای خرید نفت از شرکت PDVSA داشتند که به دوران پیش از تحریم‌ها برمی‌گردد.

پالایشگاه‌های هندی جدا از شرکت PDVSA از روس‌نفت هم نفت خریداری می‌کنند. این شرکت روسی در قبال بدهی ونزوئلا، نفت این کشور را دریافت می‌کند. روسیه از سال ۲۰۰۶ حدود ۱۶ میلیارد دلار وام به ونزوئلا داده که در قالب صادرات نفت، بازپرداخت شده است.

شرکت "نایارا انرژی" در ژوئن حدود ۹۴۰ هزار تن نفت ونزوئلا را عمدتا از سوی روس‌نفت دریافت کرده بود اما عمده این محموله‌ها در ژوییه تحویل داده شدند.

ریلاینس که در سال ۲۰۱۲ یک توافق ۱۵ ساله با شرکت PDVSA برای خرید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت سنگین امضا کرده بود، در ژوئن حدود یک میلیون تن نفت از ونزوئلا دریافت کرد.

واردات نفت ونزوئلا به هند در ژوئن حدود ۵۴ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

واردات نفت هند از ونزوئلا در نیمه اول سال میلادی جاری ۱۱ درصد رشد کرد و به حدود ۳۵۷ هزار بشکه در روز رسید.

واردات رو به رشد از ونزوئلا در فاصله ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۹ به هند کمک کرد از دست رفتن تامین نفت ایران را تا حدودی جبران کند.

از نوامبر سال گذشته تنها پالایشگاه‌های دولتی در هند نفت ایران را تحت معافیتی که از سوی آمریکا برای مشتریان بزرگ نفت ایران صادر شده بود، دریافت کردند. شرکت‌های ریلاینس و نایارا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ به دلیل مشکلاتی که تحریم‌ها در کانالهای پرداخت پول ایجاد کردند، ناچار شدند واردات نفت از ایران را متوقف کنند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار کشتیرانی و منابع صنعتی نشان داد مجموع واردات نفت خام هند در ژوئن حدود ۷.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۴.۴۷ میلیون بشکه در روز رسید زیرا برخی از واحدهای پالایشگاهی برای تعمیرات فعالیتشان را تعطیل کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واردات نفت هند از ونزوئلا تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر جشنواره و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خاش گفت: در این جشنواره بیش از ۱۳۰ نفر از دانش آموزان برگزیده شهرستان‌های خاش، میرجاوه، تفتان، بخش نصرت آباد زاهدان و عشایری شرکت داشتند.
حسام الدین هاشمزهی افزود: شرکت کنندگان این جشنواره در رشته‌های زبان خارجه، ادبیات فارسی، پژوهش، مناظره علمی، ریاضی، فرهنگ و هنر، برنامه نویسی، بازارچه کسب و کار دانش آموزی، قرآن و معارف، مهارت‌های زندگی و توسعه فردی، سلامت و تربیت بدنی، فعالیت‌های آزمایشگاهی و دست سازه با هم به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: شروع این جشنواره از ابتدای سال تحصیلی بوده که تاکنون مراحل شهرستانی آن برگزار و در حال حاضر به مرحله قطب رسیده و تا پایان تابستان مراحل استانی و کشوری آن برگزار خواهد شد.
وی افزود: حدود ۸ هزار دانش آموز تاکنون در این عرصه با هم به رقابت پرداخته اند و با معرفی نفرات برتر شاهد اختتامیه مرحله قطب آن در خاش بودیم.

دیگر خبرها

  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • بیشترین حضور شرکت‌های خصوصی در شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم رقم خورد
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • سه تاریخی که خواب را از امباپه گرفته‌اند
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟