Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فصل تابستان بهترین زمان برای تفریح و مسافرت است و بسیاری از خانواده ها این زمان را برای سفر انتخاب می کنند.

با توجه به اقلیم زیبای ایران بسیاری از خانواده ها سفر با اتومبیل را انتخاب می‌کنند اما باید توجه داشت که این سفر می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد و حتی به قیمت جان اعضای خانواده تمام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردی که مسئولیت رانندگی در سفر را به عهده می گیرد باید حتماً قبل از شروع سفر به میزان کافی استراحت کرده باشد و از مصرف داروهای خواب آور خودداری کند.

ما به شما چند ترفند با عنوان می کنیم که با اجرای آن ها در طول سفر پشت فرمان خوابتان نمی برد و سفری ایمن خواهید داشت‌.

قبل از سفر خوب بخوابید

اگر قصد دارید سفر طولانی مدت داشته باشید قبل از راه افتادن حداقل ۷ ساعت بخوابید چرا که خواب خوب به هوشیاری که شما کمک می‌کند محققان ثابت کردند افرادی که شب قبل از رانندگی کم می خوابند هوشیاری از آنها تا یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

از طرفی کم خوابی باعث می‌شود که فرد در طول رانندگی قدرت واکنش کمتری داشته باشد.

غذای سبک بخورید

وعده غذای شام قبل از رانندگی را بخوریم همچنین اگر سفر شما طولانی مدت است و در طول روز باید وعده غذایی مصرف کنید توصیه می‌شود که از مصرف مواد غذایی چون گوشت قرمز و کربوهیدرات هضم سنگینی دارند اجتناب کنید.

مصرف مواد غذایی سنگین موجب بروز خستگی و احساس خواب آلودگی می‌شود.

صبحانه خوب بخورید

وعده صبحانه بسیار حائز اهمیت است و انرژی روزانه شما را تامین می کند و به لحاظ توانایی های روانشناختی و جسمی شما کمک می‌کند توصیه می شود که در صبحانه منقل زیادی پروتئین کربوهیدرات مواد مخدر مصرف کنیم تا حداقل برای نصف روز هوشیار باشید.

تهویه مطبوع در اتومبیل ایجاد کنید

رانندگی در آب و هوای گرم یا بدون تهویه با کاهش سطح اکسیژن موجب خواب آلودگی و از طرفی قرار گرفتن در معرض گرمای شدید منجر به افزایش تنش، سرگیجه و حالت تهوع می‌شود.

هر دو ساعت ۱۵ دقیقه استراحت کنید

رانندگی طولانی مدت موجب خستگی و بر هم خوردن تمرکز میشم بعد به همین دلیل توصیه می‌شود هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه قفل کنید و به ذهن و جسم خود استراحت بدهید.

با سرعت مطمئنه رانندگی کنید

رانندگی با سرعت بالا نیازمند هوشیاری و دقت بسیاری است و بر احساسات شما تاثیر گذار است و موجب خستگی زودرس و افزایش خطر تصادف می‌شود.

ساعت ممنوعه برای رانندگی

بدنی شمال در بین ساعت ۲ تا ۵ صبح نیاز به خواب دارد به همین دلیل توصیه اکید این است که در این ساعات رانندگی نکنیم چرا که خواب در این ساعات وارد سیکل عمیق می شود و سیستم عصبی شما به پایین‌ترین میزان عملکرد خود می‌رسد.

مصرف الکل و داروهای خواب آور ممنوع

مصرف الکل بر عملکرد اعصاب شناختی تاثیر می‌گذارد و استرس اضطراب را افزایش می‌دهد و موجب از دست دادن هوشیاری فرد می‌شود افزون بر این مصرف داروهای ضد افسردگی قرص های خواب آور و ضد الرژی نیز می‌تواند در کاهش هوشیاری موثر باشند.

تنهایی سفر نکنید

در صورتی که در طول پاسخ به همراه شما باشد می‌توانند مراقب شما بگذرد تا در صورت بروز خستگی به شما هشدار بدهد همچنین نوبتی رانندگی کردن می‌تواند در کاهش خستگی تاثیرگذار باشد تا شانس تصادفات را کاهش دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن

به گزارش خبرآنلاین؛همه افراد به دلیل عدم تحمل لاکتوز نمی توانند شیر بنوشند. با این حال، جایگزین های شیر مانند شیر بادام، شیر سویا و غیره در دسترس هستند.

سلامت نیوز در خبری نوشت:کسانی که می توانند شیر گاو بنوشند می توانند از مزایای تغذیه ای فراوان آن بهره مند شوند. شیر برای سلامتی ما عالی است، اما بهترین زمان نوشیدن شیر را می دانید؟

شیر به دلیل خواص تغذیه ای و گوارشی، بخش مهمی از رژیم غذایی ما است و دانستن چگونگی و زمان نوشیدن شیر برای به حداکثر رساندن فواید آن بسیار مهم است.

به عنوان مثال، شما نباید میلک شیک مصرف کنید. این به این دلیل است که مخلوط کردن میوه های ترش، موز، خربزه یا انبه در شیر یا ماست عاقلانه نیست؛ به ویژه توصیه می شود از نوشیدن میلک شیک موز یا اسموتی میوه خودداری کنید. چرا که ممکن است فلور روده ما را تغییر دهد و منجر به سموم و احتقان سینوسی، بثورات، کهیر، سرماخوردگی، سرفه و آلرژی شود.

کسانی که می خواهند بدن خود را بسازند و توده عضلانی به دست آورند باید صبح ها شیر بنوشند. با این حال، کسانی که می خواهند وزن کم کنند یا خواب راحتی داشته باشند، باید شب ها شیر بنوشند.

با این حال، آنها اکثرا معتقدند بهترین زمان برای نوشیدن شیر، زمان خواب است. نوشیدن شیر در صبح توصیه نمی شود زیرا معده بسیار سنگین می شود و هضم آن دشوار است. این باعث می شود که فرد در طول روز احساس بی حالی کند. برای کسانی که روز خود را با ورزش شروع می کنند، نوشیدن شیر در صبح اغلب باعث اسیدیته می شود.همچنین هرگز نوشیدن شیر در صبح برای افراد بالای ۵ سال توصیه نمی شود.

اگر می خواهید وزن کم کنید، بهترین زمان برای نوشیدن شیر قبل از خواب است نوشیدن شیر قبل خواب به شما کمک می کند تا در هنگام خواب کالری بسوزانید. این به این دلیل است که شیر به ما کمک می کند بهتر بخوابیم و کالری سوزی را برای بدن آسان تر می کند.

فقط نوشیدن یک فنجان شیر در شب می تواند به سیری شما کمک کند و شما را از پرخوری دور نگه دارد. علاوه بر این، به آرامش ذهن شما و ایجاد خواب بهتر کمک می کند. اگر هدف شما کاهش وزن است، بهتر است شب ها نیم ساعت قبل از خواب شیر کم چرب بنوشید.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899896

دیگر خبرها

  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال
  • خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • خواب آلودگي راننده پژو جان پاکبان گرگاني را گرفت 
  • پیش بینی مه آلودگی در ارتفاعات استان سمنان
  • پیش بینی مه آلودگی در ارتفاعات سمنان
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید