Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@23:53:03 GMT

10 پرونده قتل عمد در لرستان به سازش ختم شده است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۰۴۳۸

10 پرونده قتل عمد در لرستان به سازش ختم شده است

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: اصلاح ذات‌البین امر مقدسی است و در لرستان، سادات در این زمینه پیشگام هستند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، جعفر بدری در رابطه‌ با فعالیت‌های ستاد «صبر» که در راستای صلح، بخشش، رضایت فعالیت دارد، بیان کرد: ستاد ملی صبر نقش بسزایی در ترویج فرهنگ صلح و سازش داشته است و تلاش در اجرای این مهم نیازمند زمان و استمرار این حرکت ارزشمند است به‌طوری‌که آثار و برکات ترویج فرهنگ صلح و سازش موجبات افزایش ضریب امنیت و کاهش پرونده‌های محاکم قضایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که با تلاش رئیس شورای حل اختلاف استان خوشبختانه در سال گذشته ۱۰ پرونده قتل عمد به سازش ختم شده است، افزود: در پرونده‌های قصاص محاکم قضایی قبل‌از حصول استیذان در جهت صلح و سازش تلاش می‌شود و با بهره‌گیری از معتمدین و روحانیون مورد تایید ائمه جماعات می‌توان در این راه گام بلندی برداشت.

بدری ادامه داد: هیأتی مرکب از ائمه جماعات و افراد با نفوذ محلی در هر شهرستان می‌توانند با مدیریت روسای مجموعه‌های قضایی، فرهنگ صلح و سازش را نهادینه کنند، قطعاً وجود افراد سخنور و معتمد در پرونده‌های قضایی اثرات مثبتی دارد و از جهت حقوقی باعث کاهش پرونده می‌شود و هم از جهت دیگر ثواب اخروی فراوان دارد.

وی افزود: در هر پرونده دو خانواده شاکی و متهم وجود دارد و قطعاً افراد متنفذ و ریش‌سفید از هر دو طرف در جلب رضایت، بخشش و یا صلح مؤثرند؛ کمااینکه اصلاح ذات‌البین امر مقدسی است و در لرستان، سادات در این زمینه پیشگام هستند.

بدری در پایان ضمن اشاره به منویات ریاست قوه قضائیه در خصوص تقویت و ساماندهی ستاد صبر در دادگستری وشوراهای حل اختلاف استان‌ها و نتایج حاصل از آن گفت: ایجاد ستاد صبر در معاونت فرهنگی دادگستری استان‌ها فعالیت مهمی است که رسالت دستگاه قضایی را هدفمند می‌نماید و بایستی معاونت فرهنگی به‌واسطه فعالیت‌های ارزشمندی همچون تکریم ارباب‌رجوع، تقویت بنیه دینی و انقلابی، ترویج اخلاق حرفه‌ای، تکریم خانواده پرسنل و... در دستگاه قضایی تقویت شود.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اخلاق ترویج فرهنگ دستگاه قضایی قتل قوه قضائیه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین صادق رحیمی در نشستی که در سالن جلسات شهید سلیمانی با حضور مستشاران قضایی این معاونت تشکیل شد، درباره آمار پرونده‌های وارد شده و مختومه شده مرتبط با پرونده‌های خاص و خصوصاً تحلیل آمار مربوط به تجویز اعمال ماده ۴۷۷ ق. آ. د. ک معطوف به مباحث مطروحه در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای کل دادگستری‌ها در تاریخ ۳۰ فروردین و در حضور رئیس قوه قضاییه داشتند، گفت: حسب آمار در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که در مجموع (با لحاظ هزار و ۹۷۱ فقره پرونده موجودی ابتدای سال) به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی و اظهارنظر شده است و در نهایت با تجویز اعاده دادرسی ۵۸ درصد (هزار و ۹۲۲ فقره) پرونده واصله مخالفت و با ۴۲ درصد (هزار و ۴۰۴ فقره) آن‌ها موافقت شده است.

معاون قضایی قوه قضاییه ضمن تبیین آسیب‌های موجود، پیرامون ضرورت دقت در مطالعه پرونده‌ها، نحوه تهیه گزارش‌ها، استدلال‌های قضایی و توجه به نکاتی که قطعاً و جزماً موجب اشتباه در صدور آرا شده است مواردی را به مستشاران قضایی یادآوری و تأکید کرد: نگاه و قلم شما مهم است و جلوی آرا مخدوش را می‌گیرد. 

در بخش دوم این نشست قضایی فرهادی، معاون پارلمانی و امور مجلس وزیر دادگستری نیز حضور داشته و باتوجه به سؤال قضایی مطروحه در مورد پرونده‌هایی که وزارت دادگستری محکوم به پرداخت از بیت المال می‌شود، پاسخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان