Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مشکلات و دغدغه‌های محیطبانان گفت: محیط بانی یک شغل کاملاً تخصصی است اما در طول این سال‌ها متأسفانه حمایت‌های قانونی مناسبی از محیطبانان نشده و این عزیزان با وجود انجام مأموریت‌های سخت و طاقت فرسا با مشکلات مختلفی مواجه هستند.

وی افزود: اصلی ترین موضوع حضور بیش از ۴۸ ساعت محیطبانان در پاسگاه‌ها و بازگشت تنها ۲۴ ساعت به محل زندگی‌شان است که حدود ۲۱۶ ساعت در ماه اضافه کار باید دریافت کنند اما دریافتی آنان حداکثر ۳۰ ساعت است و این از جمله خواسته‌های محیطبانان از سازمان محیط زیست است و سازمان محیط زیست با سازمان برنامه و بودجه در این خصوص به تفاهم رسیده است تا انگیزه بیشتری برای فعالیت محیطبانان ایجاد کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه پاسخ به این سوال که چه قوانین حمایتی برای محیطبانان در درگیری با شکارچیان غیر مجاز وجود دارد و به چه اندازه بعد از تصویب قانون مشکلات محیط بانان رفع می‌شود، تصریح کرد: تنها مشکلات حقوقی محیطبانان با تصویب قانون حل می‌شود، چرا که محیطبانان اگر بخواهند وظایف خود از جمله حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش را انجام دهند، ممکن است میان شکارچیان و آنان درگیری ایجاد شود که اگر طرفین در این درگیری کشته شوند، چوب دو سر سوخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: محیطبانان در بسیاری مواقع هنگام رویارویی با شکارچیان غیرمجاز، با خطر درگیری، زخمی‌شدن و مرگ مواجه هستند و متأسفانه به دلیل خلاء های قانونی اگر در درگیری با شکارچیان غیر مجازی که به روی آنها اسلحه بکشند، اقدام به شلیک کرده و شکارچی کشته شود به جرم قتل زندانی می‌شوند و ممکن است حتی اعدام شوند.

وی در ادامه بیان کرد: با تصویب این قانون به محیطبان امتیازی همچون رده‌های نیروهای انتظامی و نظامی داده شود که در هنگام انجام وظیفه اگر حادثه‌ای روی دهد، با پیگیری در مراجع قضائی می‌تواند راحت‌تر به مسائل و این مشکلات پرداخت و محیطبان به راحتی و با خیال راحت با حل این مشکلات می‌تواند از محیط زیست و محیط خود حفاظت کند که امیدواریم این قانون هر چه زودتر در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

ابراهیمی کارنامی در پایان به جیره‌های غذایی این سبزپوشان بی ادعا اشاره کرد و گفت: کسی که به عنوان محیطبان در حال انجام وظیفه است نباید دغدغه معیشت داشته باشد اما محیطبانان ما فقط جهادگونه کار می‌کنند وجیره غذایی یک محیطبان در طول روز ۷۳ هزار ریال است که یک وعده غذایی هم نیست و تأمین حق بیمه تکمیلی نیز به علت هزینه سنگین از عهده ما خارج است در صورتی که ما بیشترین مجروح را داریم.

۳۰۰ محیطبان در مازندران فعالیت دارند.

کد خبر 4678328

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط بان اداره کل محیط زیست مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و هدف گذاری برای نسل آینده شهر زاهدان انجاج شد.
نارویی افزود: به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست و راهکار‌های حفاظت از آن کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • (ویدیو) در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس‌های شبانه
  • در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه