Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:57:11 GMT

بررسی میدانی ۶۵ واحد تولیدی خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۰۹۸۵

بررسی میدانی ۶۵ واحد تولیدی خراسان جنوبی

داود شهرکی روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان جنوبی که در پی پنجمین بازدید استاندار از شهرک صنعتی بیرجند برگزار شد افزود: بازدید شخص استاندار خراسان جنوبی از واحدهای صنعتی اتفاقی ویژه و منحصر به فرد در خراسان جنوبی بود که نتیجه آن انعکاس خوبی در سایر استان‌ها داشته است.

وی گفت: با توجه به برگزاری کمیته نظارت بر مصوبات حاصل شده از این بازدیدها تعداد زیادی از مصوبات اجرایی شده و بخش دیگر آن در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی اظهار داشت: در این بازدیدها بسیاری از موانع تولید در روند بازدیدها مرتفع شد که امیدواریم این حرکت اجرایی و عملیاتی گام مثبتی بر ارتقای تولید و کاهش موانع تولید استان باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای تولیدی استان مشکل فروش دارند تصریح کرد: سامانه ستاد بهترین محل برای فروش محصولات کارخانه‌ها است و با توجه به اینکه زمان فروش استعلامی محصولات پایان یافته، تولیدکنندگان برای عضویت در این سامانه اقدام کنند.

نیروهای نظارتی دید مثبت نسبت به تولید ندارند

مدیرعامل شرکت کارتن احراری گفت: بسیاری از ناظران واحدهای تولیدی دید مثبتی نسبت به تولید ندارند و بیشتر به کمبودها توجه می‌کنند.

محمد احراری افزود: تمرکز به تولید انتظار تمامی تولیدکنندگان از نیروهای نظارتی است تا تولید مقدم بر حاشیه ها باشد.

وی گفت: تبعیض در اخذ مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تولیدکنندگان شهرک صنعتی و تولیدکنندگان سطح شهر از دیگر مشکلات است که مدیران باید در نظر داشته باشند اگر ۱۰۰ میلیون تومان بخواهم مالیات پرداخت کنم باید بخش تولید تعطیل شود.

هر کارشناس یک تفسیر از قانون

مدیر چاپ و نشر امروز خراسان جنوبی هم گفت: تفسیرهای گوناگون کارشناسان ادارات از یک قانون خاص خسارات زیادی را به تولیدکنندگان مصنوعات چوبی وارد کرده که اگر قوانین تسهیل نشود مجبور به تعدیل نیرو خواهیم بود.

محمود حیدری افزود: عدم ثبات قوانین در شهرک صنعتی از دیگر مشکلات است زیرا بدو ورود با قول معافیت مالیاتی به شهرک صنعتی آمدیم تا دستگاه وارد کردیم گفتند قانون لغو شده و امروز باز صحبت از معافیت‌ها است.

وی اظهار داشت: قانون پرداخت و دریافت تسهیلات برای تولیدکنندگان باید اصلاح شود زیرا تسهیلات می‌گیریم که در قبال فعالیت پرداخت کنیم اما قبل از ورود دستگاه به کارخانه پرداخت تسهیلات آغاز می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ارتباط با مباحث مطرح شده گفت: بر اساس تبصره ماده پنج چاپخانه داران از مالیات بر ارزش افزوده معاف نبودند که در حال پیگیری معافیت هستیم.

ناصر نبی زاده اظهار داشت: در بحث توافق نامه‌های دانشگاه با صنعت چاپ استان پیگیری‌های لازم صورت گرفته که امیدواریم توانمندی‌های استان در بخش صنعت چاپ مورد توجه قرار گیرد.

تعریف بازار جدید موانع تولید را حل کرد

مدیرعامل شرکت صنایع چوبی درنمای شرق گفت: نگاه متفاوت نسبت به بازار فروش، موانع تولید را مرتفع کرد به طوری که تولید این مجموعه مشکل خاصی ندارد.

الهیاری افزود: بازار فروش این کارخانه منحصر به بازار استان نیست ضمن اینکه فن بازاریابی را در سایر استان‌های کشور به کار بردیم که تجهیز ۷۲۱ شعبه بانکی کشور از نتایج آن است و به بازارهای خارجی ورود کردیم.

وی گفت: ابتدای ورود به شهرک صنعتی بیرجند امتیازاتی را در نظر گرفتند که هیچ وقت اتفاق نیفتاد و امیدواریم با توجه به وضعیت خاص استان مشوق‌های تولید در شهرک های صنعتی ارتقا یابد.

مدیرعامل شرکت توس آذین هم از کمبود مواد اولیه و خروج آن از استان گلایه مند بود و گفت: در حالی که کارتن ضایعاتی استان به استان‌های یزد و تهران می رود ما در تامین آن با مشکل مواجه هستیم.

کرمانی ادامه داد: روزانه قابلیت امحای ۱۰ تن ضایعات کارتن را داریم اما کارتن استان را با هزینه‌های حمل و بسته بندی به سایر استان‌ها می فروشند و برای فروش قیمت تمام شده تهران و یزد را از ما می خواهند.

وی اظهار داشت: خرید کارتن با قیمت گزاف بدون شک بیکاری ۴۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بر خواهد داشت در حالی که حتی با راه اندازی فاز جدید در فروش محصولات مشکلی نداریم.

درخواست انشعاب برق، طرح توسعه، قرار گرفتن در لیست مشاغل سخت، درخواست و تمدید تسهیلات سرمایه در گردش، الزام دستگاه‌های دولتی به خرید تجهیزات موردنیاز واحدهای تولیدی، مواد اولیه، نوسان برق، بازار فروش، مطالبات تولیدکنندگان از خریداران، مسایل مالیاتی و تامین اجتماعی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان در پنجمین بازدید استاندار خراسان جنوبی از واحد های تولیدی شهرک صنعتی بیرجند بود.

معتمدیان در بازدیدهای هفته‌های اخیر از شهرک صنعتی بیرجند به طور جداگانه از واحدهای صنایع فلزی، شیمیایی، غذایی و فرآوری سنگ و قطعات بتنی بازدید کرده بود.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن رونق تولید خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا

در جریان سفر رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان فسا یک کشتارگاه صنعتی طیور که فعالیت آن از ۴ سال پیش متوقف شده بود با حمایت قضایی به چرخه تولید بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در مراسم آغاز به کار مجدد این واحد صنعتی با بیان اینکه در بازدید سال گذشته موضوع تعطیلی این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این واحد صنعتی با مشکلات متعددی مواجه بود که با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تعامل با دستگاه‌های اجرایی، این مشکلات حل و فصل و امروز فعالیت مجدد آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال است، افزود: در سیاست‌های ابلاغی سند تحول قوه قضاییه بر جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی تاکید شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس همچنین از استمرار فعالیت ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان و جدیت در پیگیری مشکلات 80 واحد دارای مشکل خبر داد و گفت: با مدیریت و نظارت مستقیم معاون قضایی دادگستری استان در هفته با تشکیل دو جلسه در اتاق بازرگانی استان و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحد‌های صنعتی پیگیری خواهد شد و موانع موجود در مسیر فعالیت اقتصادی آنان شناسایی و با کمک مسئولان و کارشناسان حل و فصل می‌شود.

موسوی رصد فعالیت واحد‌های تولیدی احیا شده و ادامه حمایت حقوقی و قضایی در جهت پیشگیری از ایجاد اختلال در روند فعالیت آنان را از جمله برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان خواند و تصریح کرد: بازدید‌های میدانی و هدفمند از واحد‌های صنعتی و تولیدی در سراسر استان فارس و تشکیل جلسات با محوریت دادگستری استان با مدیران واحد‌های تولیدی و بررسی کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و دریافت تسهیلات بانکی و همچنین هماهنگی با ادارات آب و برق و سایر دستگاه‌های خدمات رسان مطرح و با جزئیات و حساسیت پیگیری می‌شود.

وی رفع مشکل و بازگشت واحد کشتارگاه صنعتی طیور «جهان زرین» فسا را از جمله اقدامات عملی دادگستری فارس را در راستای پیشگیری از بیکاری نیرو‌های کار خواند و خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی علاوه بر اشتغال 100 نفر به صورت مستقیم زمینه فعالیت اقتصادی 300 نفر دیگر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده و با قول مساعد سرمایه گذار، طرح توسعه واحد صنعتی را مطرح کرده است که در این خصوص نیز حمایت‌های قضایی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی