Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه ائمه جمعه نمی‌توانند در موضع گیری به نفع جناح‌های سیاسی قرار بگیرند و خود را در حد رقابت‌های سیاسی قرار دهند، گفت: امام جمعه نمی‌تواند در مواجهه احزاب سیاسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام « محمد جواد حاج علی اکبری» شب گذشته (یکشنبه 6 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما  با اشاره به اینکه نماز جمعه یک شبکه گسترده مستقر تعریف شده است، گفت: در حال حاضر حدود ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور دایر است و به این معناست که هر هفته یک گردهمایی محلی منطقه‌ای در همه استان‌ها با حضور خودجوش مردم و محوریت یک عالم روحانی انتخاب شده داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، به فرمان امام راحل، صاحب نماز جمعه شده ایم، گفت: از خصوصیات نماز جمعه می‌توان به خطبه‌های آن اشاره کرد البته یک نماز جمعه ایده آل همان نماز جمعه تراز است که دائم می‌شود از آن ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی و اجتماعی محیط نماز جمعه را ارتقا بخشید.

 

وی با بیان اینکه در نماز جمعه یک نوع نورافشانی و بصیرت بخشی، ایجاد احساس اطمینان و ارتقای سطح رضایتمندی در جامعه مخاطب را می توان احساس کرد، گفت: در حال حاضر با توجه به چنین خصوصیاتی می‌توان گفت نماز جمعه‌های کشور در وضع متوسط رو به خوب هستند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری درباره پاداش معنوی حاضران در نماز جمعه گفت: هر کس در نماز جمعه شرکت کند برایش ثواب یک حج نوشته می‌شود و به این عمل، حج هفتگی گفته می‌شود و این نعمتی است که خداوند متعال، هفتگی در اختیار مؤمنین قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه ائمه جمعه نمی‌توانند در موضع گیری به نفع جناح‌های سیاسی قرار بگیرند و خود را در حد رقابت‌های سیاسی قرار دهند، گفت: امام جمعه نمی‌تواند در مواجهه احزاب سیاسی قرار بگیرد و در موفقیت فرد برای رسیدن به کرسی مجلس یا پست و مقامی تلاش کنند این‌ها خطوط قرمزی هستند که برای ائمه جمعه در شورای سیاستگذاری تعریف می‌شود.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: شأن امامت، شأن پدری و کلان سیاسی در هر شهر است.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری درباره اینکه اگر امام جمعه‌ای سطح زندگی اش را تغییر داده باشد آیا از گردونه امام جمعه بودن خارج می‌شود؟ گفت: به طور قطع نهاد‌ها به هیچ وجه چنین چیزی را نمی‌پسندند و مواردی هم بوده که از گردونه خارج شده و مواردی هم با تذکر همراه شده اند باز هم اگر موردی به ما گزارش شود حتماً رسیدگی می کنیم.

 

وی درباره نرده های موجود در محل اقامه نماز جمعه و فاصله ایجاد شده از طریق آن بین صفوف نماز جمعه گفت: در محیط داخلی نماز فرضی برای طبقه بندی اشخاص وجود ندارد گاهی در زمان به خصوصی یک تمهید امنیتی ایجاد می‌شود، ولی متأسفانه دیده شده که این تمهیدات امنیتی باقی می‌ماند و ماندگار می‌شود. در تهران هم که از چند جهت برای ما شرایط خاصی دارد هم فاصله گذاری‌های صفوف را از سه ردیف به یک ردیف تقلیل داده ایم که البته آن هم جای بهسازی دارد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان کانون های فرهنگی هنری مساجد آیت الله جعفری شیراز قم روزنامه ها روزنامه احزاب سیاسی حجت الاسلام حاج علی اکبری ائمه جمعه سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نمازجمعه این هفته تهران، به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش ایسنا، درب‌های دانشگاه تهران از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.
مجموعه های ذیل این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی(ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران
در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع)، کتاب «نامه امام صادق (ع) به شیعیان» معرفی می‌شود.
کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران فراهم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)