Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور عازم پاریس شد و پس از دیدار با لودراین وزیر خارجه این کشور پیام مکتوب حسن روحانی را تقدیم مکرون رییس جمهور فرانسه کرد.

پیش از سفر عراقچی هم امانوئل بن مشاور مکرون دوبار به تهران سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در یک ماه اخیر روسای جمهور ایران و فرانسه چندین بار تلفنی با یکدیگر درباره مسائل مختلف مرتبط با برجام و تحولات منطقه گفتگو کردند.

صباح زنگنه کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: می‌توان گفت که عراقچی در پاسخ به سفر مشاور رئیس جمهور فرانسه به تهران عازم پاریس شد و علت آن را هم می‌توان ابلاغ پاسخ پیامی دانست که چندی پیش از سوی امانوئل بن در تهران ارائه شده بود.

وی افزود: رد و بدل شدن پیام بین دو کشور دیدگاه‌ها و پیشنهادات را روشن می‌کند، اما نمی‌توان انتظار داشت که با دریافت و ارسال یک پیام در سیاست کلی کشور تغییرات جدی ایجاد شود. تغییرات در سیاست‌های کلی یک کشور داده شود، در واقع این چنین سفر‌هایی مانند قطعات پازلی هستند که با تکمیل، ارزیابی و رایزنی‌های بیشتر می‌توان گفت تصویر کاملی را ایجاد کرده اد.

زنگنه ادامه داد: به نظر می‌آید فرانسه تمایل دارد، نقش مثبتی را در رابطه با کشور ما ایفا کند، ولی باید دید، پاریس می‌تواند در برابر حوادث موجود، شرایط داخل اتحادیه اروپا و انگلستان که منشا افزایش تنش در منطقه شده است، سه کشور اروپایی را به انجام تعهداتشان در برجام متقاعد کند، در حقیقت اگر فرانسه بتواند نقش مثبتی در این باره داشته باشد، می‌توان به مراحل و پیشنهاد بعدی آن فکر کرد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه رفتار اتحادیه اروپا از آخرین کمیسیون مشترک برجام تاکنون تغییر خاصی نکرده است، خاطر نشان کرد: در واقع اروپایی‌ها صرفا به اظهارات، پیام و تماس تلفنی بسنده کرده اند، لذا این پیام‌ها می‌تواند فضای متشنج را آرام کند، ولی تا رسیدن به نتیجه عملی، راه زیادی مانده است و از طرف دیگر گذراندن وقت بدون حصول یک نتیجه عملی به نفع کشور ما نیست.

وی افزود: ایران طبق وعده‌هایی که داده است به مرحله سوم کاهش تعهدات خود نزدیک می‌شود، بنابراین باید دید که پاریس چقدر می‌تواند در این موضوع نقش ایفا کند.

زنگنه با اشاره به تنش‌های ایجاد شده در منطقه از سوی انگلیس، تصریح کرد: لندن بعد از دهه ۷۰ میلادی همواره نقش یک شاگرد راننده را برای آمریکا ایفا کرده و تلاش داشته است تا در کنار واشنگتن به امتیازاتی در منطقه دست یابد، در حقیقت برخی از رفت و آمد‌ها دست پخت لندن برای کاخ سفید است که خودش حتی سهم کوچکی هم از آن نخواهد داشت.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: انگلیس همچنان تحت فرمان آمریکاست، چرا که مسائل داخلی شان، خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) که تنش زیادی ایجاد کرده و بدهی‌های بسیاری را برای لندن به بار آورده، بنابراین به دنبال ایفای نقشی در خدمت واشنگتن و چند کشور عرب شورای همکاری خلیج فارس است تا در این مسیر به یک نان و نوایی برسد و سرپوشی بر تنش‌های ناشی از جریان برگزیت فراهم کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی سیاست خارجی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک ناصر الخلیفی به مناسبت دوازدهمین قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه

رییس ۵۰ ساله PSG، به دنبال یک قهرمانی دیگر، پیامی برای هواداران باشگاه داشت. 

ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری سن ژرمن، با انتشار بیانیه‌ای به تیم خود به خاطر کسب دوازدهمین عنوان قهرمانی در لیگ یک تبریک گفت. این تیم پس از پیروزی 3-2 المپیک لیون مقابل موناکو در ابتدای هفته، قهرمانی خود را جشن گرفت.

طرفداری | به گزارش GFFN، به دنبال این واقعه، رئیس باشگاه در تمجید از تیم و کارکنان خود بسیار پرشور بود:

قهرمانی در لیگ فوق العاده است، اما کسب آن برای دوازدهمین بار برای همه کسانی که به پاری سن ژرمن وابسته هستند، حتی خاص‌تر است. به تمام بازیکنان، به سرمربی تیم انریکه و کادر او، به لوئیس کامپوس و بخش او، و همچنین به همه اعضای باشگاه تبریک می‌گویم. از ابتدای فصل، تیم بسیار متحد بود. هواداران را فراموش نمی‌کنم؛ کسانی که صرف نظر از نتیجه، فوق العاده بوده‌اند. ما این قهرمانی را به عنوان یک خانواده جشن می‌گیریم و همچنان بازی به بازی، تا آخرین لحظه فصل به سختی کار خواهیم کرد.

باشگاه و هوادارانش مطمئناً امیدوارند که آخرین لحظه در اول ژوئن در ورزشگاه ومبلی باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • پیام رئیس PSG بعد از دوازدهمین قهرمانی
  • پیام تبریک ناصر الخلیفی به مناسبت دوازدهمین قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری