Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@05:58:35 GMT

مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا هم استعفا داد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۵۸۶۱

مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا هم استعفا داد

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که «دان کوتس»مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا ماه آینده از مقام خود کناره گیری می کند.

ترامپ در توئیتی در حساب توئیتری خود نوشت: خوشحالم اعلام کنم که جان راتکلیف عضو محترم کنگره از ایالت تگزاس توسط من برای مدیریت سازمان اطلاعات ملی کاندید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در ادامه نوشت:می خواهم از دان به خاطر خدمات بزرگش برای کشورمان تشکر کنم. به زودی سرپرست مدیریت سازمان اطلاعات ملی تعیین می شود.

وی تأکید کرد که مدیر کنونی سازمان اطلاعات آمریکا 15 آگوست از سمت خود کناره گیری می کند.

روز گذشته-یکشنبه- رسانه های آمریکایی فاش کردند که دان کوتس که به اختلافاتش با ترامپ معروف است طی روزهای آینده از مقام خود استعفا می دهد.

وبسایت خبری «اکسیوس»نوشت: راتکلیف کاندیدایی است که از شانس بیشتری برای به عهده گرفتن مدیریت سازمان اطلاعات ملی برخوردار است ولی وی هیچ گونه مهارتی در زمینه سازمان اطلاعات ندارد به رغم آن که عضو کمیته امور اطلاعاتی کنگره است.

بنابراین گزارش مدیر سازمان اطلاعات ملی کسی است که بر اساس قانون اساسی فعالیت های همه دستگاه های اطلاعاتی 16 گانه آمریکا را با هم هماهنگ می کند و مشاور رئیس دولت نیز به شمار می رود.

کوتس به دلیل انتقادش از روابط ترامپ با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای که با شبکه تلویزیونی«ان بی سی» در جولای 2018 انجام داد، مورد غصب رئیس جمهور آمریکا واقع شد. وی در ژانویه گذشته نیز تأکید کرد که کره شمالی دست از برنامه هسته ای خود نخواهد کشید و این دقیقا بر خلاف رویکرد ترامپ بود.

از زمان روی کار آمدن ترامپ تا کنون تعداد زیادی از مسئولان بلندپایه و وزرای دولتش یا مجبور به استعفا شدند یا برکنار شدند و به نظر می رسد این سلسله استعفاها و برکناری ها پایانی ندارد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آمریکا دونالد ترامپ سازمان اطلاعات ملی آمریکا قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاله غریط استعفا داد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله غریط معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی لینکدین نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

کد خبر 847245 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • دومینوی استعفاها در اسرائیل
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد