Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@13:27:39 GMT

قرار گرفتن 35 مدرسه با مالکيت بنياد شهيد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۶۹۵۱

قرار گرفتن 35 مدرسه با مالکيت بنياد شهيد

خبرگزاری آریا- با توجه به محدودیت‌های آموزشی در شهر تهران 35 مدرسه تحت مالکیت بنیاد شهید به صورت اجاره در اختیار آموزش و پرورش استان تهران قرار می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، انوشیروان محسنی بندپی امروز در حاشیه نشست مشترک با حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به لزوم تعیین تکلیف مدارس استیجاری متعلق به بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: حدود 35 مدرسه از بدو پیروزی انقلاب تحت مالکیت بنیاد شهید انقلاب اسلامی قرار داشته که در اختیار آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران بوده است، اما اخیرا با توجه به اینکه بنیاد حکم تخلیه این اماکن را از قوه قضاییه گرفته بود، دو نشست در بنیاد شهید و استانداری تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:: قرار شد اماکن قیمت گذاری شود و تا تعیین تکلیف فروش قطعی از طرف بنیاد شهید، ماهانه و به صورت اجاره در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، همچنین دو کارشناس منتخب از بنیاد شهید و آموزش و پرورش نیز تعیین شدند و کار کارشناسی برای شهر تهران به اتمام رسیده است و با تفاهم نامه اجاره از اول شهریورماه در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.
استاندار تهران ادامه داد: همزمان با این اقدام برای تعیین قیمت اماکن؛ از اواسط مرداد نیز تلاش می‌کنیم آموزش و پرورش مالک ساختمان‌ها شود و با توجه به محدودیت‌های آموزشی در شهر تهران، خانواده‌ها نگران ثبت نام فرزندانشان در این مدارس نباشند.
محسنی بندپی گفت:: شرایطی فراهم می‌شود فضا‌ها به صورت اجاره یا دایم در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد و همزمان آموزش و پرورش نیز متعهد شده است برای تملک ساختمان‌ها اقدام کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدرسه مالکیت بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد