Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@20:44:37 GMT

معرفی هیوندا کوپه؛ خوش‎سیمای قدیمی کره‌ای

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۹۸۵۲

معرفی هیوندا کوپه؛ خوش‎سیمای قدیمی کره‌ای

در سال ۱۹۹۶ میلادی بود که شرکت هیوندا یک خودروی جدید تحت عنوان هیوندای تیبورن یا هیوندا کوپه را معرفی کرده که در سال 2002 نسل دوم آن هم تولید شد. اگرچه خط تولید این خودروها در سال ۲۰۰۸ متوقف شد، اما در سال ۲۰۰۷ بود که شرکت آسان موتور امکان خرید و فروش هیوندا کوپه را برای ایرانی‌ها فراهم آورد و از آن زمان واردات آن را شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودرو به دلیل کمبود خودروهای اسپرت در بازار و همچنین قیمت پایین با استقبال ایرانی‌ها واقع شد.

 اما جالب است بدانید که در حال حاضر هم خرید هیوندا کوپه در بین گزینه‌های خرید خودروهای اسپرت ایرانی قرار دارد و بسیاری از ایرانی‌ها سعی می‌کند که این خودرو را به عنوان گزینه اصلی خود انتخاب کنند. این موضوع عاملی شد که ما به بررسی این خودرو بپردازیم و ببینیم که چه امکاناتی در اختیار ما قرار می‌دهد.

 مروری بر مشخصات ظاهری هیوندا کوپه

 همانطور که از سال ساخت این خودرو می‌توان فهمید، اگر چه ظاهر اسپرت و جذابی دارد، اما حقیقتاً به راحتی می‌توان تشخیص داد که یک خودروی کلاسیک و قدیمی است. در نمای جلوی این خودرو از یک سپر معمولی استفاده شده است که شبکه‌های ورودی هوای افقی در سه ردیف برای آن در نظر گرفته شده است. قسمت جلوی رادیاتور بسیار کوچک است که در دو طرف آن دو چراغ بلند و کشیده به صورت مورب استفاده شده است. کاپوت  هیوندا کوپه نسبتاً برجسته بوده و از همان الگوی خودروهای کوپه بهره می‌برد.

 اگر به سمت بغل خودرو بچرخید، آینه‌های معمولی و شاید بهتر بگویم زشت، گیره‌های صاف و مماس با بدنه، یک سقف شیبدار همراه با سانروف توجه شما را به خود جلب می‌کند. در هیوندا کوپه ستون میانی کمی عقب‌تر از خودروهای معمولی است و در پایین‌تر از شیشه‌های بغل یک فرورفتگی یا یک منحنی خاص استفاده شده است که در نهایت به راهنما ختم می‌شود. فضای سرنشینان عقب بسیار محدود است، اما برای صندوق عقب فضای بزرگتری در نظر گرفته شده است و در نهایت طراحی عقب خودرو هم با یک باله در انتها جلب توجه می‌کند.

 مشخصات فنی و موتوری هیوندا کوپه

 مدلی که ما در این مقایسه بررسی کردیم، هیوندا کوپه سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ بود. برای این خودروها یک موتور قوی به کمک توربوشارژ و با حجم ۲ لیتر در نظر گرفته شده بود که قدرت تولیدی آن ۲۰۱ اسب بخار بود. خوشبختانه یا متاسفانه این موتور وارد ایران نشد و موتورهایی با حجم 1.6 لیتر و با ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ برای این خودرو در نظر گرفته شده بود. این ویژگی‌ها باعث می‌شد که هیوندا کوپه توانایی تولید ۱۶۷ اسب بخار قدرت را داشته باشد حداکثر گشتاور آن هم ۲۴۵ نیوتن متر باشد. این نیرو به چرخ‌های جلوی خودرو انتقال داده می‌شد و از یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک در آن استفاده می‌شد.

 طرفداران خریدوفروش هیوندا کوپه می‌توانند امیدوار باشند که برای رساندن سرعت خود را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز به زمانی معادل با 8.6 ثانیه دارند و در طرف دیگر مصرف سوخت ترکیبی آن در حدود ۱۰ لیتر است. در نتیجه حداکثر سرعتی که شما می‌توانید انتظار داشته باشید ۲۳۳ کیلومتر در ساعت است که سرعت بالا و قابل قبولی برای آن محسوب می‌شود.

فضای داخلی خودرو و امکانات آن

 توجه به فضای داخلی و در نظر گرفتن امکانات و آپشن ها فاکتور مهمی در خرید و فروش هیوندا کوپه محسوب می‌شود. شما در لحظه‌ای که وارد کابین خودرو می‌شوید با غربیلک فرمان معمولی مواجه می‌شوید که در پشت آن صفحه کیلومتر شمار ساده و کلاسیک به کار رفته است. در سمت راست شما دو سیستم ورودی هوا به صورت دستی به کار برده شده و پایین‌تر از آن سیستم صوتی و تصویری خودرو است. در این خودرو امکان استفاده از کروز کنترل، سنسور عقب و همچنین تنظیم برقی آینه‌ها برای شما فراهم است. تقریباً بیشتر بخش‌های داخلی خودرو دارای پوشش چرمی است، اما در برخی قسمت‌ها شاهد استفاده از پلاستیک خشک هستیم که بسیار آزار دهنده به نظر می‌رسد.

آیا هیوندا کوپه بخریم؟

 تا اینجای بررسی می‌توان گفت که هیوندا کوپه گزینه خوبی برای خرید است و شرایط مناسبی دارد. اما اگر متوجه شوید که قیمت هیوندا کوپه مدل ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در بازار ایران حدود ۲۰۰ میلیون تومان است، آیا باز هم برای خرید آن اقدام می‌کنید. البته شما در سایت دیوار می‌توانید خودروهایی با ویژگی‌های متفاوت و با قیمت‌های متفاوت پیدا کنید که شانس خرید شما را افزایش می‌دهند و احتمالاً بتوانید گزینه مناسب را پیدا کنید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هیوندا کوپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از دو میلیارد یورو خرید خارجی در شهرداری/ مافیای خودرو نداریم

مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره خرید اتوبوس از شرکت چینی در شهرداری تهران با بیان اینکه در جریان گفتمان انقلابی اولویت کار است، اظهار کرد: فرهنگی که در این جریان نهادینه شده این است که برای ایفای حقوق مردم و ایجاد دستاورد برای کشور و پیشرفت در مسیر عدالت محوری با احدی تعارف ندارد و این حٌسن این جریان است.

وی افزود: اگر جایی گفت‌وگو و بحثی می‌شود برای پیشگیری از عبور از آسیب‌هایی است که ممکن است به اعتماد عمومی لطمه بزند و در آینده میراثی از عملکرد نامطلوب به جای بگذارد.

عباسی با بیان اینکه این گفت و گوها در صحن شورا فرایندی برای حفاظت از حقوق مردم و دستیابی به دستاوردهای مهم و بدون حاشیه است، یادآور شد: پایه سوالات اسناد است. سوال ما از اسناد پرسیده شده و پیش از هر پاسخی، اسناد صحبت می‌کنند. ممکن است پاسخ‌ها خروجی تفکرات ذهنی و یا آمال و اهداف بلندمدت باشد و لیکن آنچه برای ما ملاک عمل است، اسناد هستند. در نتیجه تا زمانی که اسناد وجود نداشته باشند، با کلی‌گویی و ترسیم یک شکل شماتیک و عدم ورود به جزئیات، نتیجه به دست نخواهد آمد و به نوعی اتلاف وقت و یا زمان خریدن برای عبور از آن مرحله رقم خواهد خورد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در ابتدا باید اسناد دریافت شود و بررسی کارشناسی صورت بگیرد، تصریح کرد: پس از بررسی کارشناسی، ارائه توضیحات در خصوص ابهامات انجام شود. مرحله بعد ممکن است اختلاف نظر بین موافقان و مخالفان باشد. فعلاً ما در گام اول هستیم و سندی برای بررسی و کارشناسی فنی وجود ندارد.

معادل بودجه دو سال شهرداری خرید خارجی صورت گرفته است

وی با تأکید بر اینکه آنچه اهمیت دارد این است که دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو خرید خارجی صورت گرفته است، یادآور شد: سوالاتی در این خصوص مطرح است. این رقم بسیار بزرگ است و تقریباً بودجه دو سال شهرداری است. از چه فضایی قرار است خرید انجام دهیم و آیا فرایند رقابتی در آن کشور رعایت شده است یا خیر؟ آیا تخفیف‌های چشمگیر چنین خریدی اخذ شده است؟ آیا از مکانیزم پشتیبانی قطعی اطمینان حاصل شده است؟ آیا آموزش نیروی انسانی به عنوان اپراتور و تعمیرکار این وسایل صورت گرفته است؟ آیا پشتیبانی از قطعات و ضمانت‌های لازم و نمایندگی خدمات پیش‌بینی شده است؟ انتقال تکنولوژی به چه شکلی صورت می‌گیرد؟

عباسی ادامه داد: پرسش دیگر این است که واسطه‌ها چه کسانی هستند؟ آیا در این زمینه واسطه معنا پیدا می‌کند؟ چرا خرید مستقیم صورت نمی‌گیرد؟ وقتی قراردادی در دست ما نیست و شفافیت کامل نیست می‌توان بدترین فرضیه‌ها را در نظر گرفت. شاید افراد پاسخ داشته باشند اما در اختیار شورا قرار نگرفته و باید گفت‌وگو صورت بگیرد و اطمینان حاصل شود.

وی با بیان اینکه مافیا در خرید خارجی شکل می‌گیرد، یادآور شد: مافیا در خوروسازی داخلی نیست و خودروسازان داخلی و همچنین تولیدکنندگان واگن‌های مترو عموماً از شرکت‌های دولتی و شبه دولتی هستند و دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و حاکمیتی روی این خودروسازان متمرکز هستند و امکان ندارد خطاهای غیرمتعارف انجام دهند و در چنین خریدی بتوانند زد و بند مالی رقم بزنند؛ چراکه دستگاه نظارتی بر آنها حاکم است اما ما مطمئن نیستیم که در خرید خارجی در خلأ، بدون حضور دستگاه‌های نظارتی و با دسترسی‌های بسیار سخت برای کسب اطلاعات لازم، ارتباطات نامشروع مالی شکل نگرفته باشد. بنابراین مافیا در خرید خارجی صورت می‌گیرد و باید در این فضا صیانت و حفاظت از دارایی‌های مردم در دستور کار قرار بگیرد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه امروز نمی‌توان در مورد قراردادهای خرید وسایل حمل و نقل عمومی از چین قضاوت کرد، گفت: زمانی می‌توان در مورد قراردادها صحبت کرد که تمامی جزئیات بررسی شود و از تمام بخش‌ها اطمینان حاصل کنیم و در نتیجه این اقدامات قراردادی را خواهیم داشت که می‌تواند از حقوق و منافع مردم حفاظت خواهد شد و به عنوان یک کار خوب باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه تصمیم بدون اطلاعات کافی درست نخواهد بود، اظهار کرد: اگر باور ما این است که یک تایپیست و چند کارشناس، از عضو شورا صلاحیت بیشتری دارند حق داریم قراردادها را به اعضای شورا ندهیم.

کد خبر 6097757

دیگر خبرها

  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌های سامانه یکپارچه
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌ها
  • شرایط جدید خرید نقدی و اقساطی پژوپارس اعلام شد ؛ جزئیات، قیمت و زمان تحویل
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی های سامانه یکپارچه
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • بیش از دو میلیارد یورو خرید خارجی در شهرداری/ مافیای خودرو نداریم
  • قیمت نیسان سانی در بازار، قدیمی‌ترین خودرو وارداتی
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟