Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا رئیسی، با بیان اینکه در جامعه نیازمند افزایش سطح سواد سلامت مردم هستیم، اظهار کرد: با افزایش سطح سواد سلامت، مردم از سلامت و حقوق خود اطلاع کافی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه توجه دولت به بخش بهداشت شعار تمام دولت‌ها در ادوار مختلف است، در دولت آقای روحانی حوزه سلامت جزو اولویت‌های اصلی دولت قرار گرفته است، به صورتی که می‌توان گفت جزو ۵ اولویت اصلی دولت قرار دارد، در حالیکه قبلا به این صورت نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت در شهر‌ها و حاشیه‌های شهر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، عنوان کرد: یک سوم اعتبارات وزارت بهداشت در حوزه بهداشت قرار دارد.

رئیسی در خصوص برگزاری بسیج ملی کنترل فشار خون، تصریح کرد: بسیج ملی کنترل فشار خون برای وزارت بهداشت آموزه‌های خوبی به همراه داشت، چراکه پرفشاری خون هرساله باعث مرگ و میر ۹۷ هزار ایرانی می‌شود و در کنار آن بیماری‌های قلبی و عروقی و نارسایی کلیه نیز، تعداد زیادی از افراد جامعه را درگیر خود می‌کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه شناسایی دو میلیون فرد دارای فشارخون از اهداف اولیه این طرح بود، گفت: ایران ۳۸ تا ۳۹ میلیون نفر جمعیت بالای ۳۰ سال دارد و ما در این بسیج ملی توانستیم، بیش از ۳۰ میلیون نفر را از لحاظ فشارخون مورد پایش قرار دهیم.

رئیسی با بیان اینکه در طول یک ماه که طرح ملی کنترل فشارخون آغاز شد، اقدامات بسیار بزرگی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: بعد از شروع یک هفته از کار، روزانه یک میلیون فشارخون در کشور به ثبت رسید و فشار خون ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت شد که باعث شد دو میلیون و ۷۶۰ هزار بیمار فشار خونی جدید شناسایی شود.

وی همچنین در خصوص مبحث جمعیت و برنامه‌های وزارت بهداشت برای بالا بردن تولد‌ها و سالمندی جمعیت، گفت: جمعیت یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و ما به دنبال شناسایی گلوگاه‌های کاهش جمعیت و افزایش تولد‌ها هستیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه جمعیت ایران به سمت سالمندی پیش می‌رود، گفت: سالمندی جمعیت در سال‌های آتی یکی از مشکلات اصلی ما است و تا ۳۰ سال آینده، بیش از ۲۵ درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص تعداد بیماران HIV مثبت در کشور نیز افزود: هم اکنون حدود ۵۹ هزار بیمار مبتلا به HIV در کشور داریم که حدود ۳۸ هزار نفر از این افراد تحت درمان قرار دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: در مورد HIV ما به دنبال اجرای برنامه ۹۰۹۰۹۰ هستیم، در این برنامه گفته می‌شود، باید ۹۰ درصد بیماران HIV مثبت شناسایی شوند و سپس ۹۰ درصد از بیماران شناسایی شده تحت درمان قرار بگیرند و ۹۰ درصد از افرادی که تحت درمان قرار گرفته اند، بهبود یابند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

آفتاب‌‌نیوز :

اصغر جهانگیر، سخنگوی جدید قوه قضاییه در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: با توجه به همکاری وی و اینکه او بیش از ۱۰ سال در حبس بوده است و اموال این فرد در خارج از کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان و ارزیابی و صحت‌سنجی، همه اموال از خارج از کشور بازگردانده شد، درخواست عفو محکوم علیه توسط دادگستری استان تهران از ریاست قوه قضائیه مطرح شد و با تأیید و موافقت رهبر معظم انقلاب حکم اعدام وی نقض و حکم وی به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

بابک زنجانی یکی از بزرگترین اختلاس‌گران ایران است. نام او در جریان فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی ایران و مسدود شدن مبالغ ارزی وی در بانک‌های خارجی در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد مطرح شد.

زنجانی در سال ۱۳۹۲ توسط دادستانی کل کشور به اتهام بدهی بانک مالزی متعلق به وی که از وزارت نفت ایران سپرده داشت، بیش از دو و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی بدهکار شد و همچنین اخلال در نظام اقتصادی پنج ماه زودتر از سر رسید بدهی و با عوض شدن دولت ایران بازداشت شده بود.

دیگر خبرها

  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا