Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@02:48:59 GMT

بدون تعارف ظریف با همسایگان

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۶۴۱۰

‍‍‍‍‍‍

وزیر امور خارجه در مجلس گفت: جمهوری اسلامی ضمن حفظ روابط خوب با همسایگان، در بحث سرزمین و آب‌های دریایی با هیچکس تعارف ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  محمدجواد ظريف در جلسه علني نوبت عصر امروز (دوشنبه)مجلس در پاسخ به سوالات 3 تن از نمايندگان گفت: برخلاف اينكه امروز شاهديم آمريكا هزينه هاي بسياري در فضاي بين المللي عليه ايران انجام مي دهد اما ما همچنان در اوج قدرتيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیر امور خارجه افزود: برخلاف نشست هايي كه امريكا عليه ايران برگزار و از اهرم فشار اقتصادي به عنوان اهرمي افراطي استفاده مي كند، اين اهرم را از دست خواهد داد همان طور كه كماكان شاهديم دلار به تدريج از معاملات كشورها خارج مي شود.
ظريف با تأكيد بر اينكه امنيت خزر براي ما بسيار مهم است گفت: اين كنوانسيون با چشم باز نوشته و امضا شده است عليرغم تبليغات سلطنت طلب ها در رژيم هاي گذشته حتي يك كشتي هم نمي توانست فراتر از مرزها پيش برود و همكاران سابق ما هر بار اعتراض كردند، حتي در زمان قبل از انقلاب نيز اعتراض شد كه يك كشتي نتوانست فراتر از مرز دريايي (خط مشخص شده آستاراخان- حسين قلي) برود.
وي همچنين ادامه داد: بحث مشاع بودن نيز كه مطرح مي شود خيلي جايگاهي ندارد و بحث 50 درصد كه مطرح مي شود كه سهم ايران 50 درصد در زمان اتحاد شوروي سابق بوده هيچگاه هيچ كنوانسيوني براي هيچ طرفي اين مسأله را ايجاد نكرده و رژيم شوروي سابق در وضعيتي خزر را 4 قسمت كرده بود و زير خط مشخص شده آستاراخان و حسين قلي حقوقي براي ما قائل بودند، ما اعتراض كرديم اما نتوانستيم اقدامي كنيم و هر تبليغاتي كه براي ايجاد شك توسط ضد انقلابي ها انجام مي شود آنها بايد به سابقه خودشان نگاه كنند.
ظريف تأكيد كرد: تنها حكومت در تاريخ معاصر ايران كه عليرغم فشارها يك وجب از خاك سرزمينش را از دست نداده؛ جمهوري اسلامي ايران است.
پاسخ های وزیر امورخارجه در مورد سهم ايران از بستر و زير بستر درياي خزر و رژيم حقوقي اين دريا در جلسه علني مجلس، مصطفي كواكبيان نماينده تهران، محمد حسين قرباني نماينده آستانه اشرفيه و­­ عبدالكريم حسين زاده نماينده نقده را قانع کرد و هر سه نماينده  از­ وزير امور خارجه خواستند به اين موضوع رسيدگي كند.  دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ظریف مجلس دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا

محمد جواد ظریف وزیر خارجه سابق کشورمان در شبکه ایکس و در صفحه شخصی خود در ارتباط با اعتراضات دانشجویی در آمریکا  نوشت :‌ «دانشجویان معترض آمریکایی که توسط نیروهای امنیتی ایالات متحده سرکوب می شوند در دفاع از مردم فلسطین بر خادمان حرم های شریف شرف دارند.

وی افزود: دولت ها بر اساس کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی هستند و نه تشویق نسل کشی از طریق عادی سازی با مجرمان.»

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • پیشنهادات امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان با دبیزکل سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار کرد
  • اولمرت: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • اعتراض بازیکنان زاگرس مهاباد به تصمیم داور و ترک زمین
  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وپنجم؛ مدعیان، جام را به هم تعارف کردند!