Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دیوان پادشاهی عربستان سعودی یکشنبه شب از مرگ برادر بزرگتر ملک سلمان در سن ۹۶ سالگی خبر داد و اعلام کرد که بندر بن عبدالعزیز پدر فیصل بن بندر عبدالعزیز آل سعود امیر منطقه ریاض و برادر بزرگتر شاه سعودی فوت کرده است. دیوان پادشاهی عربستان سعودی بیان کرد که این شاهزاده سعودی ۹۶ سال سن داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بندر بن عبدالعزیز آل سعود پسر دهم ملک عبدالعزیز (موسس آل سعود) بعد از ملک فهد بود.

اسپوتنیک در گزارشی با اشاره به مرگ بندر بن عبدالعزیز آل سعود با عنوان «پس از مرگ شاهزاده بندر، چه کسانی از پسران و دختران ملک عبدالعزیز در قید حیات هستند»، آورده است: بندر بن عبدالعزیز آل سعود شب گذشته در ۹۶ سالگی فوت کرد تا تعدادی محدودی از ۶۳ پسر و دختر  از ملک عبدالعزیز که ۷۶ سال عمر کرد، در قید حیات باشند.

این رسانه می نویسد: از میان ۳۶ پسر ملک عبدالعزیز که در فاصله میان سالهای ۱۸۷۷ تا ۱۹۵۳ می زیسته است در حال حاضر هفت پسر از همسران مختلف وی در قید حیات هستند. وی با حدود ۴۰ زن از مناطق و قبایل مختلف در این کشور و حتی خارج از عربستان ازدواج کرد. از فرزندان ذکور وی که هنوز در قید حیات هستند علاوه بر ملک سلمان بن عبدالعزیز که پسر بیست و پنجم در میان برادرانش محسوب می شود؛ متعب هفدهمین است که متولد ۱۹۳۱ است و نیز ممدوح، عبدالاله، احمد، مشهور و مقرن.

اسپوتنیک نوشت: از ۲۷ دختر ملک عبدالعزیز ، هم اکنون جوهره دوم، لطیفه، نوره دوم، مشاعل، عبطاء و طرفه در قید حیات هستند.

این رسانه در ادامه می افزاید: تعداد نوه های عبدالعزیز از فرزندان ذکور وی ۵۱۶ نوه است.

اسپوتنیک در پایان می نویسد: خاندان حاکم بر عربستان طی سالهای گذشته شاهد روی کار آمدن نوه های ملک عبدالعزیز برای پست های حیاتی بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عربستان ملک سلمان ملک عبدالعزیز بندر بن عبدالعزیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران

به گزارش تابناک، «کورس ربیعی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه ماه اردیبهشت‌ زمان مناسبی برای ورود پرندگان تابستان‌گذران است، گفت: پرستوهای دریایی، چلچله‌ها، حواصیل‌ها، زنبورخوارها، و گلاریول‌های بال‌سرخ به‌همراه حدود 60 نوع دیگر از پرنده‌ها که شاید جمعیت آنها به یک میلیون بال برسد، با گرم‌شدن هوا خود را به محیط‌های طبیعی مازندران می‌رسانند.

وی تصریح کرد: این پرندگان در واقع برای تغذیه نیامده‌اند بلکه زمان آشیانه‌سازی و زادآوری آنهاست، لذا نیاز است گردشگران و طبیعت‌دوستان که به دل طبیعت می‌زنند؛ مراقب باشند آرامش آنها را بر هم نزنند.

ربیعی یادآور شد: زایش تنوع جانوری چون گوزن‌ها و شوکاها نیز در این فصل است و آنها برای تولیدمثل نیاز به آرامش دارند. 

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان مازندران با اعلام اینکه روز گذشته، شنبه، بازدید میدانی از میانکاله داشته و یک بال قو و فلامینگو را دیده است، گفت: گرچه با آغاز نشانه‌های سپری‌شدن زمستان، پرنده‌های زمستانه نیز مهاجرت به زیستگاه‌های اصلی را از سر می‌گیرند اما تالاب‌های مازندران در طول سال، میزبان پرنده‌های مختلفی است.

وی تصریح کرد: آب‌بندان‌ها، تالاب‌ها و محیط طبیعی مازندران مسیرهای چندگانه مهاجرتی است؛ هم مقصد است و هم محل گذار و استراحت و هم محل جابه‌جایی پرندگان؛ در واقع این موجودات زیبا در این توقفگاه‌ها، هم زیست دارند و هم آشیانه‌گذاری و تولیدمثل، اما مانند قوها و فلامینگوها نهایتاً به مبدأ بازمی‌گردند.

ربیعی با بیان اینکه جمعیت قابل‌توجهی از پرندگان تابستان‌گذران از جمله گلاریول‌های بال‌سرخ عاشق زمین‌های تالابی هستند، گفت: منبع غذایی خوبی برای آنها به‌ویژه حشرات در این نوع مناطق وجود دارد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش مازندران با اشاره به پایش‌های انجام‌شده در اوج حضور پرندگان زمستان‌گذران، نتیجه این سرشماری را ورود 200 هزار بال پرنده زمستان‌گذران به محیط‌های طبیعی استان اعلام کرد که نسبت به سال گذشته چندان تفاوتی نداشته است.

وی گفت: نیمی از این تعداد پرنده، در پناهگاه حیات وحش میانکاله به‌دلیل تنوع محیطی بالا، زمستان‌گذرانی داشتند.

بین 850 تا 900 تالاب در مازندران وجود دارد که تالاب‌های میانکاله، ازباران، سرخ‌رود، و لپو معمولاً بیشتر از دیگر تالاب‌ها در فصول مختلف سال، نشانه‌های روشنی از زیستمندی پرندگان مهاجر و بومی را به‌همراه دارند.

دیگر خبرها

  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • جدایی نیمیر عبدالعزیز و انگاپت از ترکیه
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • مقصد جدید نیمیر عبدالعزیز: کاملا غیر منتظره
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است