Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: در بیانیه گام دوم، رهبر فرزانه انقلاب تاکید فراوانی بر استفاده از قدرت نیروی جوان و دانش دارند از این رو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در تلاش است که با به کار گیری نیروهای جوان موتور محرکی در جهت توسعه کشور ایجاد نماید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، شاهرخ رمضان نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در دیدار با استاندار کرمان عنوان کرد: کشاورزی یک فعالیت اجتماعی است و در سال های اخیر که با کمبود منابع آبی مواجه بودیم از این رو مدیریت در این حوزه امری دشوار محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت:سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمان جزء سازمان های پیشرو در انجام فعالیت هاست و از این سازمان در استان کرمان درخواست شده تا به سایر استان ها در الکترونیکی انجام دادن کارها، ارجاع امور، تعامل با بخش های غیر دولتی و... یاری بخشد.

رمضان نژاد تاکید کرد: در حال حاضر 250 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند که در واقع یک لشکر علمی برای این سازمان تلقی می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی  و منابع طبیعی کشور  افزود: در استان کرمان 15 هزار نفر از دانش آموختگان این رشته در سازمان نظام مهندسی کشاورزی سازماندهی شده اند که اگر بتوانیم به درستی از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم تحولی اساسی در حوزه کشاورزی ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز دانش آشکارترین ابزار عزت و اقتدار یک کشور است و در حوزه هایی که دانش بنیان شده اند می بینیم که عزت و اقتداری برای کشور به همراه می آورند و بخش کشاورزی از این قاعده مستثنی نیست.

نیروی جوان موتور محرکی در راستای تحقق توسعه/ رونق تولید اولویت اصلی در بخش کشاورزی

رمضان نژاد یادآور شد: در بیانیه گام دوم، رهبر فرزانه انقلاب تاکید فراوانی بر استفاده از قدرت نیروی جوان و دانش دارند از این رو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در تلاش است که با به کار گیری نیروهای جوان موتور محرکی در جهت توسعه کشور ایجاد نماید.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی  و منابع طبیعی کشور ادامه داد: کشور در حوزه کسب و کار از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست لذا اولویت برنامه های ما کمک به رونق تولید در بخش کشاورزی است و در راستای رسیدن به این امر به دنبال راهکارهایی برای تسهیل در امر سرمایه گذاری هستیم چرا که ورود سرمایه های مردمی با کندی صورت می گیرد.

وی ابراز داشت: از این رو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در نظر دارد ورود همه اقشار به حوزه کشاورزی را تسهیل کند.

رمضان نژاد گفت: به دلیل محدودیت ها در حوزه کشاورزی نمی توان سطح را افزایش داد از این رو ما در سازمان به دنبال افزایش بهروری هستیم که راهبرد اصلی در برنامه های ما محسوب می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی  و منابع طبیعی کشور بیان کرد: بخشی از فارغ التحصیلان ما باید علاوه بر دانش، مهارت ها و فنون را هم فرا گیرند علاوه برآن باید به مزرعه ها ورود پیدا کنند، مهارت ها ی لازم را فراگرفته و نهایتا موجب بالا رفتن بهره وری در حوزه کشاورزی شوند.

وی خاطر نشان کرد: مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی بخشی از امورات اداری مربوط به مجوزها را انجام می دهند و به عنوان پیشخوان امور کشاورزی مورد استفاده قرار خواند گرفت تا زمینه اشتغال بخشی از اعضا فراهم و مسیر رسیدن به این اهداف سریع تر طی شود.

رمضان نژاد اذعان کرد: کشاورزی بازرگانی با خداست، مهندسین این حوزه نه تنها در بخش کشاورزی خود سهم می برند بلکه بخشی به سهم کشاورزان نیز اضافه می کنند.

محمد جواد فدایی استاندار کرمان در ادامه اظهار داشت: ما در اصول و اقدامات همگام با وزارتخانه هستیم اما اقدامات و عمل به تصمیمات خیلی کند صورت می گیرد.

وی اذعان کرد: شاخص های مناسبی در بخش های مختلف تعریف نشده است به عنوان مثال هنوز میزان آب مصرفی در کشاورزی ، صنعت و آب شرب در سال جاری نسبت به سال گذشته مشخص نشده و آمار ضد و نقیضی ارائه می شود.

استاندار کرمان با تاکید بر انجام 100 هکتار کشت گلخانه در استان کرمان افزود: البته ظرفیت استان خیلی بالاتر است اما باید سرمایه گذاری در این بخش صورت گیرد که نیازمند مدیریتی قوی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، خدیجه بذرافکن، دانش‌آموخته دکتری تخصصی ترویج و آموزش کشاورزی از دانشگاه شیراز، با حمایت بنیاد ملی علم ایران، تحقیق خود را در قالب طرح پسادکتری دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌ برداران بخش کشاورزی را  با راهنمایی حسن علیپور را ارزیابی کردند.

وی با بیان اینکه کشاورزی از محور‌های اساسی توسعه اقتصادی ایران به شمار می‌‎رود، افزود: سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال، کمک به درآمد ملی و تولید غذا و همکاری متقابل با سایر بخش‎‌ها، از مواردی است که اهمیت و ضرورت توجه به این بخش را به‌خوبی نشان می‌‎دهد.

نیروی انسانی ماهر و کارآمد در بخش کشاورزی از مهمترین اولویت‎‌ها برای دستیابی به توسعه روستایی و کشاورزی است. برای رسیدن به این مهم، آموزش شرط لازم برای بالا بردن کارایی و بهره‌‎وری نیروی انسانی به شمار می‌رود.

این پژوهشگر افزود: از آنجا که بخش عظیمی از جمعیت کشور در مناطق روستایی ساکن و اکثر آنان نیز در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند؛ ایجاد ساختار و راهبردی مشخصی برای کارآمد کردن این افراد در زمینه‎‌های مختلف شغلی خودشان ضروری به نظر می‌‎رسد.

همچنین باید برنامه‎‌ریزی مناسبی برای گسترش کمی و کیفی عوامل تٱثیرگذار بر تربیت و آموزش نیروی انسانی که بر تولید و توسعه بخش کشاورزی تٱثیر مستقیم دارد، وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، آموزش کشاورزی با ساختار ناکارا و نامطلوب در‬ حال‬ افول‬ است. این درحالی است که امروزه ترویج کشاورزی و برنامه‎‌های آموزشی آن سازوکار مهمی در انتقال دانش به بهره‌‏برداران بخش کشاورزی و افزایش بهره‌‏وری و تولید در این بخش را دارد.

بذرافکن اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از برنامه‎‌های آموزشی و ترویجی بهره‏‌برداران کشاورزی در دست‌یابی به هدف توانمندسازی کشاورزان موفق نبوده‌‎اند. ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی به‌عنوان بخشی مهم از‬ برنامه‎‌های توسعه حرفه‌‎ای کشاورزان محسوب می‌شود.

وی افزود: اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی، افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی بهره‌‎برداران و درآمد حاصل از آن برای بهره‌‎برداران کشاورزی امری‬ مشهود‬ و‬ غیرقابل‬ انکار‬ است.

وی گفت: با این طرح پژوهشی تأثیر سرمایه‌گذاری در دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌‏برداران بخش کشاورزی بر شاخص عملکرد و تولیدات کشاورزی مشخص می‌شود.

بذرافکن گفت: داده‌های این طرح در دو مرحله جمع‌آوری می‌شود و، چون باید دوره‌های ترویجی برگزار شود تا پس از برگزاری دوره، بررسی‌های ما انجام شود که تا چه اندازه، این دوره‌ها مفید بوده‌اند، ما نیاز به زمانی بیشتر از یک سال برای انجام این طرح داریم. چالش برگزاری دوره ترویجی و زمان برگزاری آن از مشکلاتی است که ما در انجام طرح با آن مواجه هستیم.

دیگر خبرها

  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور