Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@22:10:29 GMT

خراسان رضوی برای تامین خون دچار مشکل است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۶۰۷۴

خراسان رضوی برای تامین خون دچار مشکل است

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی روز سه شنبه در آستانه ۹ مردادماه روز ملی اهدای خون در نشستی خبری با بیان این مطلب گفت: در دوسال گذشته تعداد تختهای درمانی استان به سه هزار تخت افزایش یافته است.

سید حمید رضا اسلامی افزود: حجم مصرف خون با پیشرفت جراحی در خراسان رضوی به ویژه در مشهد به دلیل حضور زائران افزایش یافته  و این امر سبب شده تا با مشکل فرآورده های خونی رو به  رو شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به آمار اهدا کنندگان خون در خراسان رضوی ادامه داد: ۱۹۵ هزار و ۲۷۵ نفر طی سال ۱۳۹۷ به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد از  ۱۵۱ هزار و ۱۱۸ نفر خونگیری صورت پذیرفت.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۶۵ هزار و ۵۵۳ نفر به پایگاههای خراسان رضوی مراجعه کرده اند که از این تعداد از ۴۹ هزار و ۴۸۵ نفر  خونگیری صورت گرفت که این آمار نسبت بهمدت مشابه  سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

اسلامی افزود: هشت هزار و ۴۷۹ نفر نیز برای بار اول طی چهار ماه نخست امسال  در این استان خون خود را اهدا کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: هم اینک در خراسان رضوی ۹۴ درصد از اهدا کنندگان مرد  و شش درصد زن هستند که این رقم مناسب نیست و  باید برای اهدای خون در بین بانوان بیشتر ترویج شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۳۶۶ هزار و ۲۲۶ کیسه و فرآورده خونی در خراسان رضوی تولید شد که در مقایسه با سال قبل آن رشدی چهار درصدی داشته است. 

اسلامی با اشاره به نبود زیر ساخت مناسب در حوزه انتقال خون در خراسان رضوی افزود: تجهیزات موردنیاز اداره کل انتقال خون در این استان مناسب نیست و ساخت ساختمان‌ اداری جدید این اداره کل با گذشت ۱۰ سال تنها ۳۰ درصد رشد داشته است و ساختمان مرکزی آن هنوز استجاری است که این امر سبب بروز مشکلاتی هم در این بخش شده است.

۸۰۰۵/۱۹۲۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال انتقال خون جراحی خراسان رضوی مشهد اهدای خون قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۶۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: بر اثر مسمومیت چند مسافر که در یکی از مراکز اقامتی قم مستقر بودند، پنج نفر مسموم شده که به بیمارستان منتقل شدند.

در حال حاضر حال عمومی بیماران خوب گزارش شده و خدمات درمانی در حال انجام است که در چند ساعت آینده مرخص خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی