Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده بهره‌برداران اتوبوس‌های شهری یزد گفت: به ما اعلام کردند که باید یک شیفت کارکنیم. چگونه زمانی که کارکرد دو شیفت کاری اتوبوس کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد با یک شیفت امرارمعاش کنیم این تصمیم واقعاً ظلم و اجحاف در حق مالکین و بهره‌برداران این اتوبوس‌ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید منصور حسینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص پیگیری مطالبات رانندگان اتوبوس‌های شهری یزد گفت: تعدادی اتوبوس بنز 355 در ناوگان اتوبوس‌رانی درون‌شهری یزد مشغول کار هستند که حدود 16 الی 17 سال است که از عمر آن‌ها می‌گذرد و سازمان اتوبوس‌رانی تعهد کرده بود که با اتمام عمر مفید آن‌ها اقدام به تعویض آن‌ها کند اما اکنون به ما اعلام کرده‌اند که این اتوبوس‌ها را تعویض نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین به ما اعلام کردند که باید یک شیفت کارکنیم. چگونه زمانی که کارکرد دو شیفت کاری اتوبوس کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد با یک شیفت امرارمعاش کنیم این تصمیم واقعاً ظلم و اجحاف در حق مالکین و بهره‌برداران این اتوبوس‌ها است.

نماینده بهره‌برداران اتوبوس‌های درون‌شهری یزد عنوان کرد: شهرداری باید طبق قرارداد اتوبوس‌ها را تعویض کند اما پیگیری حقوقی این موضوع زمان‌بر خواهد بود و از ابتدای شهریورماه دیگر اجازه دو شیفت کاری به ما داده نمی‌شود.

حسینی عنوان کرد: بهره‌برداران از این تصمیم ناگهانی سازمان اتوبوس‌رانی به‌شدت ناراحت هستند چراکه چندین سال است که عمر و سرمایه خود را در این شغل قرار داده‌اند و اکنون با این تصمیم معیشت آن‌ها تحت تأثیر قرارگرفته است. با تک شیفت کردن از یک‌سو راننده‌های شیفت دوم بیکار می‌شوند و از سویی دیگر یک شیفت کاری جوابگوی هزینه‌های زندگی نیست.

مسئولین اجازه بازسازی اتوبوس ها ر ابه ما ندادند

وی اظهار داشت: در یک سال گذشته هر زمان به سازمان اتوبوس‌رانی مراجعه کردیم که می‌خواهیم اتوبوس‌ها را بازسازی کنیم و حتی پیشنهاد کولردار کردن اتوبوس‌ها را نیز دادیم اما آقایان مسئول به ما گفتند که نیازی نیست و نمی‌خواهد هزینه اضافی برای این کار صرف کنید زیرا قرار است این اتوبوس‌ها تعویض شوند.

حسینی بابیان این‌که آمادگی تعمیر و بازسازی اتوبوس‌ها و حتی تأمین سیستم سرمایشی و گرمایشی آن راداریم ادامه داد: طبق گفته آقایان اتوبوس‌ها را  بازسازی نکردیم اما اکنون نه‌تنها قیمت‌ها برای بازسازی چندین برابر شده بلکه اکنون هم به ما می‌گویند اتوبوس‌ها فرسوده هستند و باید تک شیفت شوند و 6 ماه دیگر هم حتماً می‌گویند باید از رده خارج شوند. آقایان بگویند چرا در یک سال گذشته نگذاشتند ما اتوبوس‌ها را بازسازی و تعمیر کنیم؟

وی عنوان کرد: به ما می‌گویند بروید از شهرهای دیگر با صرف هزینه 200 تا 250 میلیون تومان اتوبوس‌های 457 را خریداری کنید و به یزد بیاورید. مگر درآمد حاصل از اتوبوس‌ها چقدر است که بتوانیم این میزان پول داشته باشیم؛ از کجا باید تأمین کنیم؟

این بهره‌بردار اتوبوس شهری در خصوص فرسوده بودن اتوبوس‌های بنز 355 گفت: اگر بخواهند عمر مفید ناوگان را در نظر بگیرند اتوبوس‌های 457 نیز نزدیک به 17 سال است که کارکرده‌اند و آن‌ها نیز فرسوده هستند.

شهرداری برای تعویض اتوبوس ها تسهیلات در نظر بگیرد

حسینی بیان داشت: مسئولین صرفاً به ما وعده‌و وعید داده‌اند و به دنبال آن هستند که ما را به‌طورکلی کنار بگذارند. این در حالی است که شهرداری می‌توانست برای تعویض اتوبوس‌ها با بهره‌برداران همکاری بیشتری داشته باشد و تسهیلاتی را برای این کار در نظر بگیرد.

وی به اقدام شهرداری به استفاده و جایگزینی مینی‌بوس به‌جای اتوبوس‌های فعلی اشاره کرد و تصریح کرد: مینی‌بوس به دلیل درهای کوچ و فضای محدودی که دارد مناسب مسیرهای درون‌شهری با توقف‌های متعدد و استفاده هم‌زمان بانوان و آقایان نیست. در سال 78 نیز چند مینی‌بوس برای استفاده در شهر از سوی شهرداری خریداری شد که با اعتراض مردم مواجه و در آخر استفاده از آن‌ها متوقف شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!