Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد گفت: میزان جرائم متناسب با تورم افزایش نیافته است و همین موضوع از دلایل عدم بازدارنده بودن جرائم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا سالاری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با تاکید بر این که سازمان تعزیرات وظیفه نظارت بر بازار را بر عهده ندارد؛ تصریح کرد: قیمت گذاری و نظارت بر بازار مربوط به سازمان صمت و اتاق اصناف است و آن ها اگر در بازرسی های خود با تخلفی مواجه شوند مستندات و پرونده خاطی یا خاطیان را به تعزیرات می فرستند و تعزیرات نیز طبق قانون با آن ها برخورد می کند و این نهاد نقش نظارتی بر بازار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در برخورد با متخلفین تعزیرات کاملا منطبق بر قانون عمل می کند به  طور مثال اگر واحدی جرمی را مرتکب شده باشد و طبق قانون محکوم به نصب پارچه در واحد صنفی شود این حکم اجرا خواهد شد اما اگر شرایط آن را نداشته باشد این حکم برای او صادر نخواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد در خصوص عدم بازدارنده بودن جرائم اظهار داشت: عدم بازدارنده بودن جرائم به ضعیف بودن قوانین برمی گردد چرا که این قوانین برای زمانی است که دلار سه هزار تومان بوده اما اکنون دلار به بیش از 12 هزار تومان رسیده است مثلا اگر قبلا فرد خاطی 200 هزار تومان جریمه می شد برایش خیلی گران تمام می شد اما در شرایط فعلی 200 هزار تومان برای او پولی نیست.

سالاری  با بیان این که نمایندگان مجلس باید قوانین و جرائم را متناسب با شرایط فعلی به روز کنند افزود: میزان جرائم متناسب با تورم افزایش نیافته است و همین موضوع از دلایل عدم بازدارنده بودن جرائم است؛ البته تعزیرات نیز با علم به این موضوع سعی کرده سقف جرائم را در احکام و آراء خود رعایت کند.

وی با بیان این که مقامات و دستگاه های نظارتی بر عملکرد سازمان تعزیرات نظارت دقیقی دارند تاکید کرد: زمانی که آراء صادر می شود لازم الاجرا است و هیچ کسی نمی تواند کوچکترین تغییری کمتر یا بیشتر در اجرای آن ایجاد کند مگر این که قانون اجازه آن را داده باشد.

انتهای پیام/ق

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، به ۴۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۹۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۸ هزار تومان افزایش قیمت به ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۲۰ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۶ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد