Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@14:08:31 GMT

برنامه‌های هفته خبرنگار در استان فارس تشریح شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۹۸۹۹۰

برنامه‌های هفته خبرنگار در استان فارس تشریح شد

مدیرکل ارشاد استان فارس برنامه‌های هفته خبرنگار را در این استان تشریح کرد و گفت: راه‌اندازی کتابخانه تخصصی رسانه از برنامه‌های شاخص این هفته در راستای ارتقاء سواد رسانه‌ای اصحاب رسانه استان فارس است. ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، صابر سهرابی امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و 17 مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: برنامه‌های هفته خبرنگار در استان فارس از 12 مردادماه 98 با برگزاری مراسم ادای احترام خبرنگاران به مقام شامخ شهدا آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برپایی نمایشگاه نمایشگاه عکس عکاسان خبری و انجمن صنفی خبرنگاران، برگزاری سه شب جشن عمومی با محوریت معرفی فعالیت خبرنگاران و تقویت ارتباط آنان با مردم در شیراز، بازدید از رسانه‌ها و تجلیل از فعالیت آنان، اعلام جزییات فراخوان جشنواره مطبوعات از برنامه‌های هفته خبرنگار در استان فارس است.

مدیرکل ارشاد استان فارس افزود: اجرای برنامه نشست کتابخوان رسانه، راه‌اندازی کتابخانه تخصصی رسانه، برگزاری کارگاه آموزشی سبک‌های مدرن خبرنویسی و افتتاح دفتر خبرگزاری ایلنا در شیراز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته خبرنگار است که طوری برنامه‌ریزی شده تا خبرنگاران شهرستانی نیز بتوانند از آن بهره لازم را ببرند.

مدیرکل ارشاد استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از معضلات موجود در رسانه عدم امنیت شغلی خبرنگاران و حتی مدیران مسئول و صاحب امتیاز است که در چند سال گذشته تلاش شده بخشی از آن به ویژه بیمه خبرنگاران تا حدودی برطرف شود.

صدور کارت بلیت‌‌‌های خبرنگاری به کجا رسید؟اسامی دریافت کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری 98 منتشر شدرونمایی مستند «خاطرات خبرنگار جنگ»|حسن شمشادی: شما بروید زندگی کنید؛ بچه‌های حاج قاسم هستند

وی گفت: علت اینکه برنامه‌های هفته خبرنگار به صورت هفته‌ای برگزار می‌شود این است که دستگاه‌های اجرایی با وضعیت آنان آشنا شوند و در این راستا نیز انتظار است اصحاب رسانه به عنوان بال‌های دستگاه‌های اجرایی مورد توجه مدیران قرار گرفته و زحمات آنان نیز ارج نهاده شود.

سهرابی با تاکید بر اینکه خبرنگارانی که با عشق و علاقه وافر در رسانه فعال هستند باید مورد حمایت قرار گیرند، افزود: مدیران رسانه‌ها باید متوجه شوند اگر رسانه‌ای، حرف برای گفتن دارد و خبری منتشر می‌کند از حمایت و تلاش آنان بوده است.

مدیرکل ارشاد استان فارس بیان کرد: سواد رسانه‌ای یکی از مشکلاتی است که به وفور در حوزه رسانه‌ها دیده می‌شود و انتظار این است تا این معضل را برطرف کنیم.

سهرابی در مورد ایجاد درآمدهای پایدار اقتصادی برای روزنامه‌ها نیز سخن گفت و افزود: در این زمینه مخرج تمام آگهی‌های ثبتی و دولتی براساس قانون بر عهده اداره کل ارشاد گذاشته شد و توانستیم و امسال نیز به شکل بهتری آن را انجام دهیم با بخشی از دغدغه‌های مدیران مسئول نیز برطرف شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها نیز باید با خبرنگارانی که رسانه آنان مورد تایید بوده و دارای شناسنامه قانونی هستند ارتباط بگیرند، افزود: حذف خبرنگارنماها نیز همکاری جمعی رسانه‌ها را می‌طلبد که با استفاده از راهکارهای قانونی مانع فعالیت افراد بی‌هویت شوند.

دبیر انجمن صنفی خبرنگاران استان فارس نیز با گرامیداشت هفته خبرنگار اظهار داشت: تمام جهت‌گیری ما در راستای منافع خبرنگاران و عکاسان خبری است.

محمود شبان افزود: امسال طوری برنامه‌ریزی لازم انجام شده است که با حفظ تمام احترام به اجزای رسانه بتوانیم برنامه‌های درخور و شایسته برای خبرنگاران برگزار کنیم.

وی بیان کرد: با برگزاری جشن‌های عمومی هفته خبرنگار نیز به دنبال این هستیم تا رسانه‌ها را بیشتر به مردم معرفی کرده تا یک ارتباط بهتری برای بیان مشکلات خود داشته باشند.

شبان از وضعیت نابسامان فضای مجازی و انتشار برخی اخبار توسط روابط عمومی‌ها در رسانه‌های بدون شناسنامه فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: درخواست ما این است قبل از اینکه اخبار در فضای غیررسمی منتشر شود توسط رسانه‌های رسمی اعلام شود.

عضو هیئت رئیسه و قائم مقام مدیر خانه مطبوعات فارس نیز با گرامیداشت هفته خبرنگار اظهار داشت: جشنواره مطبوعات امسال با قوت بیشتری در هفته خبرنگار کلید می‌خورد و امیدواریم بتوانیم یک فضای رقابتی خوبی با برگزاری آن بین اصحاب رسانه داشته باشیم.

غیاث ملک‌حسینی همچنین به کتابخانه تخصصی رسانه اشاره کرد و افزود: 238 عنوان کتاب برای این کتابخانه شناسایی شده که بخش قابل توجهی  از آن در هفته خبرنگار خریداری می‌شود تا شاهد راه‌اندازی آن باشیم، همچنین اصحاب رسانه در صورت تمایل می‌توانند کتاب‌های خود در این حوزه را اهدا کنند.

وی به فعالیت‌های خانه مطبوعات استان فارس نیز اشاره کرد و افزود: خانه مطبوعات نیز در قالب کمیته‌های آموزشی، حقوقی و قضایی و همچنین رفاهی آماده ارائه خدمت به تمام اصحاب رسانه است.

به گزارش تسنیم، در پایان این نشست خبری از پوستر هفته خبرنگار رونمایی شد.

انتهای پیام/ح

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۹۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت حذف بیانیه استقلال: فرار از جریمه میلیاردی!

 باشگاه استقلال برای فرار از جریمه دو میلیاردی، اطلاعیه‌ای را که منتشر کرده بود پاک کرد.

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام رسمی سازمان لیگ، سه هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر به صورت همزمان برگزار خواهد شد و در این میان نیز مکان بازی استقلال برابر پیکان، ورزشگاه پاس قوامین تهران اعلام شده است. موضوعی که با اعتراض آبی‌ها همراه شد.

در متن اطلاعیه‌ای که رسانه رسمی استقلال صادر کرد، آنها نوشته بودند که با ارسال نامه‌ای به بهاروند، خواستار تغییر مکان این دیدار شده‌اند، چرا که استقلال شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر است و حضور هواداران این تیم در هفته پایانی حق مسلم طرفداران استقلال است.

    آبی‌ها خواهان تغییر مکان این دیدار شدند و اعلام کردند باید بازی آخر استقلال نیز با حضور تماشاگران برگزار و عدالت در هفته پایانی رعایت شود. اطلاعیه ای که پس از گذشت ساعتی، از رسانه‌های رسمی باشگاه حذف شد.

ظاهرا علت این موضوع، تهدید به جریمه باشگاه استقلال بوده است. مانی غفار مدیررسانه‌ای سابق آبی‌ها در صفحه شخصی‌اش نوشته است که به مدیران استقلال گفته‌اند بابت انتشار خبر نامه اعتراضی به سازمان لیگ برای تغییر مکان بازی هفته آخر، دو میلیارد جریمه می‌شوید. استدلال کرده‌اند وقتی نامه زده‌اید، دیگر نباید اطلاع رسانی می‌کردید.

در نتیجه باشگاه استقلال برای فرار از جریمه دو میلیاردی، تصمیم گرفت تا این اطلاعیه را از رسانه‌های رسمی خود پاک کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • رسانه‌ها نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا کردند
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • تکذیب یک شایعه عجیب درباره نام استقلال
  • علت حذف بیانیه استقلال: فرار از جریمه میلیاردی!
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی