Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارخانه لاستیک سازی باشت با هدف رونق اقتصادی در این شهرستان با گذشت بیش از 3سال از کلنگ زنی آن راکد مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس  شهرستان باشت از جمله شهرستان های گرمسیری استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد بود که دارای ظرفیت ها و پتانسیل های زیاد در بخش های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احداث کارخانه و واحدها تولیدی از جمله اقدامات کلیدی در رونق اقتصادی یک منطقه و کاهش نرخ بیکاری در جامعه بوده که استان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به افزاش نرخ بیکاری در شهر های مختلف خود، رشد قابل قبولی نکرده است.
 

کارخانه لاستیک سازی باشت واقع در شهرک صنعتی باشت(خان احمد) از جمله کارخانه های مهم استان بود که با هدف رونق اقتصادی در این شهرستان با گذشت بیش از 3سال از کلنگ زنی آن راکد مانده است.

در اسفند ماه سال 95 کلنگ بزرگترین کارخانه لاستیک سازی جنوب کشور با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر صنعت، مدیرعامل شرکت گاز ایران، استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ ساخت بزرگترین کارخانه لاستیک سازی جنوب کشور در شهرک صنعتی خان احمد باشت با اعتباری افزون بر 750 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 5 هکتاربه زمین زده شد.

    فرماندار وقت باشت عنوان کرد: مسئله کارخانه لاستیک سازی باشت که میتواند سبب اشتغال زایی و تاثیر بر اقتصاد استان داشته، در وضعیت فعلی به علت نبود فضای کافی نظیر زمین با توقف مواجه شده است.   مسعود حسینی از احتمال جایگزینی طرح احداث کارخانه اتانول به جای لاستیک سازی خبر داد وگفت: در صورتی که پروژه کارخانه لاستیک سازی خان احمد کمیل و بهره برداری نرسد.     نماینده شهرستان های باشت و گچساران در اسفند سال 95 گفت: مدت زمان اجرای این طرح براساس برآوردهای اولیه 36 ماه اعلام شده و میزان تولید سالانه آن بالغ بر 50 هزار تن خواهد بود.     اکنون این کارخانه به دلیل نبود فضای کافی راکد مانده است و این موضوع مطرح است که آیا پیش از شروع کلنگ زنی و احداث این کارخانه با حجم عظیم و اختصاص بودجه کلان به آن، نباید طرح جانمایی آن بررسی و فضای مناسب در اختیار آن قرار می گرفت؟      انتهای پیام/د  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد

ایسنا/همدان امروز ۸ اردیبهشت پروژه پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ حسن قشلاق شهرستان بهار با حضور جمعی از مسئولان شهرستان بهار و معاون فنی اورژانس استان همدان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مجتبی فیض‌اللهی در حاشیه کلنگ‌زنی این پروژه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسیر حسن قشلاق و میدان حسن قشلاق به عنوان یک شاهراه بوده که خودروها، مسافران، توریست‌ها و گردشگران بسیاری از استان‌های شرق، غرب و جنوب به سمت غارعلیصدر از این مسیر و محور دارای تردد هستند و همواره جای خالی یک پایگاه امداد جاده‌ای در این محور گردشگری به لحاظ مدیریت بحران قابل احساس و حائز اهمیت بود.

وی با بیان اینکه اهالی روستای حسن قشلاق برای احداث ساختمان پایگاه امداد جاده‌ای این محور زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۳۰ مترمربع اهداء کردند، افزود: این پایگاه امداد جاده‌ای با اعتبار پیش‌بینی شده سه میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان و اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی احداث خواهد شد. 

فیض‌اللهی با اشاره به اینکه بخشی از این اعتبار پروژه افزون بر ۷۰۰ میلیون تومان از سال گذشته آماده شده و موجود است، خاطرنشان کرد: بخش دیگر این اعتبار را نیز از طریق کمیته شورای برنامه‌ریزی پیگیری خواهیم کرد و به طور قطع در صورت تخصیص اعتبار لازم این پروژه تا پایان سال و یا اوایل سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود و قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی ادامه داد: شهرستان بهار در حال حاضر دارای دو پایگاه شهری و چهار پایگاه امداد جاده‌ای است که در هر یک از پایگاه‌ها شش تا هفت نفر از همکاران اورژانس پیش‌بیمارستانی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

فیض‌اللهی اضافه کرد: به مرکز بهداشت و درمان شهرستان تأکید کرده‌ایم که بررسی لازم در سطح شهرستان داشته باشند و اگر منطقه‌ای نیاز به احداث پایگاه امداد جاده‌ای دارد، معرفی کنند تا در اسرع وقت پیگیری لازم را در این رابطه داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود